ΦΙΛΟΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΛΑΜΙΑΣ: ΠΡΟΒΟΛΗ «ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ» 05/04/2016


Οι Φίλοι Κινηματογράφου Λαμίας σας προσκαλούν στην προβολή της ταινίας  «Το Δικαστήριο»  (Court) την Τρίτη 05-04-2016 ώρα 21.15.  Είσοδος ελεύθερη.
Το κινηματογραφικό ντεμπούτο του 28χρονου Ινδού σκηνοθέτη Τσαϊτάνια Ταμάν, που βραβεύτηκε στη Βενετία και συνέχισε με 23 ακόμα διεθνείς διακρίσεις. Μια πανέξυπνη ωδή στην ελευθερία της έκφρασης.

Πριν την έναρξη της προβολής, θα συγκεντρώνονται είδη για τους πρόσφυγες, που φιλοξενούνται στις Θερμοπύλες. *Πληροφορίες για τα είδη που συλλέγονται κατά προτεραιότητα, θα βρείτε στο τέλος αυτής της ανάρτησης*

Διακρίσεις (ενδεικτικά):
Χρυσό Λιοντάρι Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη, Φεστιβάλ Βενετίας 2015.
Βραβείο των οριζόντων – Φεστιβάλ Βενετίας 2015.
Βραβεία Καλύτερης Ταινίας & Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Φεστιβάλ Σιγκαπούρης
Βραβεία Καλύτερης Ταινίας & Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Φεστιβάλ Μουμπάι
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας από την Ένωση Κριτικών Fipresci, Φεστιβάλ Βιέννης
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Φεστιβάλ Buenos Aires (BAFICI)
Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού, Φεστιβάλ Buenos Aires (BAFICI)
New Talent Award, Φεστιβάλ Χονγκ Κονγκ.
Επίσημη πρόταση της Ινδίας για το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας


ΥΠΟΘΕΣΗ : Ο Narayan Kamble (Vira Sathidar) είναι ένας εξηντάρης δάσκαλος, τραγουδιστής και συνθέτης επαναστατικών τραγουδιών και εν γένει πολιτικός ακτιβιστής, που έχει απασχολήσει κατά καιρούς την ινδική δικαιοσύνη κυρίως εξαιτίας της δριμείας κριτικής που ασκεί μέσα από τη δράση του κατά των ανισοτήτων και των κοινωνικών αδικιών που βρίσκονται σε έξαρση στη σύγχρονη Ινδία. Παρακολουθούμε τη συναυλία του να σταματάει βίαια από την αστυνομία, με τη δικαιολογία ότι ο ίδιος και η ομάδα του ευθύνονται για την αυτοκτονία ενός Ινδού εργάτη, ο οποίος σκοτώθηκε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες πριν δυο μέρες, ύστερα από συναυλία που οι ίδιοι είχαν δώσει σε προηγούμενη πόλη. Πολύ σύντομα γίνεται φανερό ότι οι κατηγορίες δεν ευσταθούν και ότι η δίκη είναι σχεδόν στημένη μόνο και μόνο επειδή ο Narayan Kamble είναι στη μαύρη λίστα της ινδικής αστυνομίας, αφού η προσπάθειά του να αφυπνίσει τον ινδικό λαό σχετικά με τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης που οι περισσότεροι ανέχονται, είναι εξαιρετικά ενοχλητική για όσους έχουν συμφέρον να διατηρηθεί η παρούσα κατάσταση ως έχει. Μέσα από μια μακροσκελή διαδικασία, που θυμίζει τρομακτικά την αντίστοιχη ελληνική, βλέπουμε το συνήγορο του ήρωα να προσπαθεί να αμυνθεί και να αποδείξει ότι ο πελάτης του δεν είναι “ελέφαντας”.

Παραγωγή: Βιβέκ Γκομπέρ
Σκηνοθεσία: Τσαϊτάνια Ταμάν
Σενάριο: Τσαϊτάνια Ταμάν
Φωτογραφία: Μριναλ Ντεσάι
Μοντάζ: Ρικάβ Ντεσάι
Μουσική: Σαμπατζί Μπαγκάτ
Πρωταγωνιστούν: Ούσα Μπανέ, Γκιτάντζαλι Κουλκάρνι, Βίρα Σατιντάρ,
Βιβέκ Γκομπέρ, Πραντίπ Τζόσι
Ινδία | 2014 | Έγχρωμο | Διάρκεια: 116 λεπτά

Το «Δικαστήριο» είναι μια ταινία που κριτικάρει, έντονα και ξεκάθαρα, ένα δικαστικό – και πολιτικό και πολιτισμικό – σύστημα απαρχαιωμένο, άδικο, παράλογο και, τελικά διεφθαρμένο. Όμως δεν το κάνει επιθετικά: αντίθετα, είναι μια ταινία υπομονετική, με πλάνα παρατήρησης που δεν παρεμβαίνουν, απλώς αποκαλύπτουν λειτουργικά την αλήθεια για να την αναγνωρίσει ο καθένας μόνος του. (Λήδα Γαλανού-flix.gr)

Περισσότερο από την προσεκτική παρατήρηση και την ενδελεχή ανάλυση, από τα ήθη της διασκέδασης μέχρι τις απλές συνήθειες, η κινηματογραφική έννοια του αόρατου χρόνου που κυλάει διαδικαστικά στο δικαστήριο και συνδέει ανόμοιες νοοτροπίες κάτω από την ίδια στέγη είναι το μεγάλο κατόρθωμα της ταινίας – η «εσωτερική» πληροφορία ενός έξυπνου δημιουργού που γνωρίζει καλά τι συμβαίνει, τους συνανθρώπους του και τις αδυναμίες τους, και το μετατρέπει σε σχόλιο για τον σοβαρό διχασμό της προόδου με τη συντήρηση. (Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος-lifo.gr)

Χωρίς συναισθηματικά κρεσέντα, η ταινία ακολουθεί τους βασικούς ήρωές της στην καθημερινότητά τους, παίζοντας με τις αντιθέσεις επίσημο-ανεπίσημο, σοβαρό-ασήμαντο, φαίνεσθαι-είναι, τραγικό-κωμικό. Τα εσωτερικά των σπιτιών, η καθημερινή ρουτίνα, οι τετριμμένες συζητήσεις κουβαλούν ένα αόρατο, μα ουσιαστικό κοινωνικό βάρος που προσδίδει βάθος στους χαρακτήρες και τη δυνατότητα στο θεατή να κατανοήσει μια επιφανειακά ακατανόητη καθημερινότητα. (Χρήστος Μήτσης-αθηνόραμα)

Γύρω από τη σύλληψη και στη συνέχεια εκδίκαση της υπόθεσης του λαϊκού βάρδου που με πείσμα λαλεί τραγούδια –καθρέφτες μιας πολύπαθης Ινδίας, αποκαλύπτεται η ακανθώδης τοιχογραφία της ινδικής κοινωνίας έτσι όπως αυτή αποτυπώνεται στην καθημερινότητα των τριών βασικών «πυλώνων»του δικαστηρίου –του δικηγόρου, της κατήγορου και τέλος του δικαστή. Οι ιστορίες τους, δοσμένες με αποστασιοποιημένη παρατηρητικότητα και νατουραλισμό από τον πρωτοεμφανιζόμενο Ινδό σκηνοθέτη αποδίδουν την όλη εικόνα: το προσωπικό δράμα ως κοινωνικό εφιάλτη, τις ταξικές διαφορές ως βαθύ ανθρωποκεντρικό πρόβλημα, τα προβληματικά κέντρα εξουσίας ως κατάλοιπα ενός γερασμένου συστήματος σε κρίση ταυτότητας. (Άντα Δαλιάκα-cinemag.gr)

Αυτό που πραγματικά κάνει το Δικαστήριο να ξεχωρίζει είναι οι εξαιρετικοί συνδυασμοί επαγγελματιών και μη ηθοποιών, κωμωδίας και τραγωδίας καθώς και η νατουραλιστική προσέγγιση ως προς τους χαρακτήρες και την Ινδική κοινωνία, πλούσια σε αντιθέσεις και πολυπλοκότητα. (New Directors/New Films)


Λίγα λόγια για το σκηνοθέτη : Γεννημένος στο Μουμπάι, ο μόλις 28 ετών Τσαϊτάνια Ταμάν έχει σπουδάσει αγγλική λογοτεχνία. Η πρώτη του μικρού μήκους Six Strands (2010) προβλήθηκε σε πολλά διεθνή φεστιβάλ ανάμεσα τους το φεστιβάλ του Ρότερνταμ, της Κλερμόν Φεράν, του Εδιμβούργου, και του Σλάμντανς. Το 2012 επιλέχθηκε στο Berlinale Talent Campus του Φεστιβάλ του Βερολίνου. Το «Δικαστήριο» είναι η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, η οποία υποστηρίχθηκε από το Hubert Bals Fund του Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Ρότερνταμ. Έκανε πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας, έφυγε με δυο βραβεία και συνέχισε συλλέγοντας συνολικά 23 μεγάλες διεθνείς διακρίσεις. Κι όλα αυτά, γυρίζοντας εκείνο που στην Ινδία θεωρείται αντι-ταινία, μια μικρή, πολιτικο-κοινωνικού θέματος, ταινία, μια αιχμηρή σάτιρα του ινδικού δικαστικού και κρατικού συστήματος.

«Επιλέγω τα κινηματογραφικά μου πρότζεκτ από το περιβάλλον τους. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν μια αίθουσα δικαστηρίου του Μουμπάι που με ενέπνευσε. Πιο συγκεκριμένα, η ιδέα προέκυψε όταν είδα ένα αμερικανικό δικαστικό δράμα στην τηλεόραση. Αναρωτήθηκα γιατί σε αυτό το είδος πρέπει να είναι όλα τόσο ξεκάθαρα, με τον καλό και τον κακό να δίνουν το στίγμα τους από την πρώτη σκηνή. Έτσι, αποφάσισα να μεταφέρω μια αμφιλεγόμενη δικαστική διαμάχη μέσα στο χαοτικό σκηνικό του Μουμπάι, σε ένα φιλμ που δεν θα θύμιζε σε τίποτα τα clean cut αμερικανικά δράματα. Το επόμενο βήμα ήταν να πέσω με τα μούτρα στην έρευνα… » (απόσπασμα συνέντευξης του σκηνοθέτη. Διαβάστε όλη τη συνέντευξη εδώ)

** Τα παρακάτω είδη, συλλέγουμε κατά προτεραιότητα ,για τους πρόσφυγες που φιλοξενούνται στις Θερμοπύλες :

Ρουχισμός (καλτσάκια & εσώρουχα)
Παιχνίδια (μπάλες, χνουδωτά ζωάκια, σχοινάκια)
Βιβλία εικονογραφημένα για μικρές ηλικίες (πχ. με ζώα)
Γραφική Ύλη (στυλό, μολύβια, τετράδια, μπλοκ, ξύστρες, γομολάστιχες)
Είδη προσωπικής υγιεινής (σαπούνια , σαμπουάν, αφρόλουτρα, σερβιέτες κλπ)
Είδη καθαριότητας (απορρυπαντικά ρούχων για πλύσιμο στο χέρι, χλωρίνη *μικρές συκευασίες*)

filoicinelamias.wordpress.com
Share on Google Plus

Σχετικά με Καλύτερη Λαμία

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου