ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΛΑΜΙΑΣ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΝ ΣΤΗ ΛΑΜΙΑ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ 19ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 20-21/04/2017


Το ΔΗΠΕΘΕ ΡΟΥΜΕΛΗΣ και οι Φίλοι Κινηματογράφου Λαμίας φιλοξενούν στη Λαμία ταινίες από το πρόσφατο 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στα πλαίσια των περιφερειακών εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται σε όλη τη χώρα. Σας προσκαλούμε την Πέμπτη 20 και την Παρασκευή 21 Απριλίου από τις 19.30 στο Δημοτικό Θέατρο Λαμίας στην προβολή εννέα ντοκιμαντέρ που ξεχώρισαν στο φετινό φεστιβάλ και αντιπροσωπεύουν τη δυναμική μιας γιορτής για τον κινηματογράφο τεκμηρίωσης, σε μια περίοδο που το είδος αναπτύσσεται και η κινηματογραφική του δύναμη διευρύνεται με ταχύτητα αντίστοιχη της πραγματικότητας που την τροφοδοτεί. Είσοδος ελεύθερη

Αναλυτικό Πρόγραμμα:
Πέμπτη 20/4
7.30  Ο ξυλουργός και η γυναίκα του | Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος
7.46  Στο σίτι | Αυρήλιος Καρακώστας
8.00 Σκέφτομαι τα κορίτσια που αγάπησαν | Γιώργος Μπουγιουκος – Σπύρος Σκάνδαλος
8.18  Village Potemkin | Δομήνικος Ιγνατιάδης
9.43  Πεθαίνοντας στο γέλιο | Στέλιος Κούλογλου

Παρασκευή 21/4
7.30  Wall Democracy | Βάλια Καρδή – Νεφέλη Κοσκινά
8.00  X Apartments | Λεωνίδας Κωνσταράκος
9.00  ΙΧΘΥΣ | Χρήστος Καραλιας
9.30  Που είσαι Σιγκάλ; | Άγγελος Ράλλης

20/4 – 7.30  Ο ΞΥΛΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ (16′)


Ο Δημήτρης και η Ασημούλα μοιράζονται εξήντα χρόνια έγγαμου βίου. Η αγάπη τους, αμείωτη μέσα στα χρόνια, παραμένει φανερή σε όλους. Όταν το 2000 η Ασημούλα θα εμφανίσει τις πρώτες ενδείξεις απώλειας μνήμης, ο Δημήτρης θα κληθεί να ξεπεράσει τον εαυτό του για να είναι μαζί της.

Σκηνοθεσία Σενάριο :Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος
Διεύθυνση Φωτογραφίας:Σταμάτης Γεροχριστοδούλου
Μοντάζ – ήχος :Έλενα Δεμέστιχα
Μουσική:Βύρωνας Ντόλας
Παραγωγός:Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, Σταμάτης Γεροχριστοδούλου, Έλενα Δεμέστιχα
Ελλάδα 2016

20/4 – 7.46  ΣΤΟ ΣΙΤΙ  (14′)


Μία κινηματογραφική εξερεύνηση της πολυπολιτισμικής και γεμάτης αντιθέσεις κοινωνίας στη πόλη του Αιγάλεω. Μια πόλη που προέκυψε από τη μετοίκηση πληθυσμών διαφορετικών προελεύσεων και εθνικοτήτων. Με όχημα την παρατήρηση, δημιουργείται ένα ψηφιδωτό που συνθέτει το πορτρέτο της πόλης έτσι όπως διαμορφώθηκε και εξακολουθεί να διαμορφώνεται μέσα από τις κοινωνικοπολιτικές αλλαγές της Ελλάδας. Η καταγραφή ενός κόσμου γοητευτικού και αλλόκοτα ταιριαστού.

Σκηνοθεσία:Αυρήλιος Καρακώστας
Διεύθυνση Φωτογραφίας:Ιωάννα Τσουκαλά
Μοντάζ:Αυρήλιος Καρακώστας
Ήχος:Λέανδρος Ντούνης, Νίκος Λιναρδόπουλος
Παραγωγός:Μαρία Θάλεια Καρρά, Όλγα Χατζηδάκη
Ελλάδα 2016

20/4 – 8.00 ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΠΟΥ ΑΓΑΠΗΣΑΝ (18′)


Ο Περικλής Κοροβέσης είναι συγγραφέας, δημοσιογράφος και ακτιβιστής που φυλακίστηκε και βασανίστηκε κατά την διάρκεια της δικτατορίας στην Ελλάδα την δεκαετία του ’70. Το πρώτο του βιβλίο με τίτλο Ανθρωποφύλακες, μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες και έκανε παγκοσμίως γνωστές τις αγριότητες και τις μεθόδους βασανιστηρίων της Χούντας. Το Σκέφτομαι τα κορίτσια που αγάπησαν είναι ένα πειραματικό ντοκιμαντέρ που, μέσα από ένα ταξίδι στη δυτική ελλάδα, εξερευνά ποιος είναι ο Περικλής σήμερα, τη ζωηρή του προσωπικότητα και την ανατρεπτική του διάθεση για ζωή.

Σκηνοθεσία:Σπύρος Σκάνδαλος, Γιώργος Μπουγιούκος
Διεύθυνση Φωτογραφίας:Θωμάς Τσιφτελής
Μοντάζ:Σπύρος Σκάνδαλος, Θωμάς Τσιφτελής
Ήχος:Σπύρος Σκάνδαλος
Παραγωγός:Γιώργος Μπουγιούκος, Σπύρος Σκάνδαλος, Θωμάς Τσιφτελής
Ελλάδα 2017

20/4 – 8.18 VILLAGE POTEMKIN (85′)


Ο Δομήνικος, πρώην χρήστης ουσιών, περιπλανώμενος σε μια Αθήνα που καταρρέει, με ένα ποδήλατο και μια κάμερα go-pro, συναντά ανθρώπους που κάνουν το ίδιο με εκείνον – μένουν καθαροί από ουσίες και ζουν γεμάτοι συνείδηση. Η χαρά του πιώματος, η κατάρρευση, η αποδοχή του προβλήματος, η ανάρρωση. «Καθαροί» πια, μαρτυρούν την πορεία τους προς την αυτογνωσία και τον επαναπροσδιορισμό των αξιών και της αντίληψής τους για τη ζωή

Σκηνοθεσία – Σενάριο:Δομήνικος Ιγνατιάδης
Διεύθυνση Φωτογραφίας:Νίκος Θωμάς, Γιάννης Ξανθάκης, Ηλέκτρα Σπινθηροπούλου, Σταύρος Συμεωνίδης
Μοντάζ:Ευγενία Παπαγεωργίου
Ήχος:Παντελής Κουκιάς, Σταύρος Συμεωνίδης
Μουσική:Ντίνος Τσελής
Παραγωγός:Δομήνικος Ιγνατιάδης
Ελλάδα 2016

20/4 – 9.43 ΠΕΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΓΕΛΙΟ (100′)


Τέσσερις παράλληλες ιστορίες με θέμα το χιούμορ σαν όπλο για πολιτική δράση. Oι διάσημοι Yesmen οργανώνουν την πρώτη μεγάλη φάρσα μέσα στο Ευρωκοινοβούλιο. O Μάρτιν Σόνεμπορν, κωμικός και ευρωβουλευτής, πρωτοτυπεί για να σώσει την Ελλάδα. Οι Flashmob διακόπτουν εκδηλώσεις με το χαμόγελο στα χείλη. Και κάποιοι πεθαίνουν κυριολεκτικά από το γέλιο. Στην τελευταία συνέντευξη πριν τη δολοφονία του, ο διευθυντής του Charlie Hebdo προβλέπει ότι μόνο η βία των ισλαμιστών μπορεί να σκοτώσει το χιούμορ. Μια τραγωδία ανάμεσα σε τρεις κωμωδίες.

Σκηνοθεσία – Σενάριο:Στέλιος Κούλογλου
Διεύθυνση Φωτογραφίας:Μανώλης Κονσολάκης
Μοντάζ:Χρήστος Γάκης
Ήχος:Νίκος Θωμόπουλος
Παραγωγή:1984 Productions Συμπαραγωγή:GUE / NGL
Αφήγηση:Στέλιος Κούλογλου
Φορμά:Έγχρωμο-Ασπρόμαυρο
Χώρα Παραγωγής:Ελλάδα-Γαλλία-Βέλγιο-Γερμανία 2016

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21/4

21/4 – 7.30 WALL DEMOCRACY (26′)


Στην Αθήνα, οι τέχνες του δρόμου και πιο συγκεκριμένα το graffiti, είναι ένα φαινόμενο που δύσκολα περνάει απαρατήρητο μέσα στο αστικό περιβάλλον τα τελευταία χρόνια. Θα μπορούσε άραγε να αντικατοπτρίζει τις εξουθενωτικές επιπτώσεις μιας οικονομικής, πολιτικής, κοινωνικής και ανθρωπιστικής κρίσης; Είναι μια πολιτική και επαναστατική δράση ή όχι; Graffiti και street art, νομιμότητα και παρανομία, τέχνη και βανδαλισμός. Αποφασίσαμε να επισκεφτούμε την Αθήνα και να ζητήσουμε από 14 καλλιτέχνες (writers, street artists και εικαστικούς), να μας απαντήσουν σε όλα αυτά τα ερωτήματα

Σκηνοθεσία-Σενάριο:Βάλια Καρδή, Νεφέλη Κοσκινά
Διεύθυνση Φωτογραφίας:Αντώνης Θεοδωρίδης
Μοντάζ:Αναστασία Μελία Ελευθερίου, Artem Dementiev
Ήχος:Ιάσονας Θεοφάνου
Μουσική:Βασίλης Ζαφειρίδης (Billa Qause), Φίλιππος Μιχαδάσης (Mononome), Forbon N’zakimuena
Χώρα Παραγωγής:Ελλάδα-Γαλλία 2016

21/4 – 8.00 X APARTMENTS (56′)


X Apartments. Δεκαπέντε διαμερίσματα, δύο διαδρομές σε δύο –ξεχασμένες– γειτονιές της Αθήνας, με δύο θεατές τη φορά. Ένα ντοκιμαντέρ για μια διαμεσική, ομαδική παράσταση-ντοκουμέντο από τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Ακολουθώντας το κοινό και συζητώντας με τους επιμελητές, τους καλλιτέχνες και τους κατοίκους, αναζητούμε τα όρια τέχνης και πραγματικότητας, ιδιωτικού και δημοσίου χώρου, ηδονοβλεψίας και οικειότητας.

Σκηνοθεσία – Σενάριο:Λεωνίδας Κωνστανταράκος
Διεύθυνση Φωτογραφίας:Ιάσων Αρβανιτάκης
Μοντάζ:Γιώργος Ζαφείρης
Ήχος:Ιάσων Θεοφάνου, Βασίλης Αθανασάς
Παραγωγή:Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση
Φορμά:Έγχρωμο
Χώρα Παραγωγής:Ελλάδα 2016

21/4 – 9.00 ΙΧΘΥΣ (32′)


Μια εξαμελής οικογένεια ζει σ’ ένα κτήμα με ψηλούς φράχτες έξω απ’ την Αθήνα. Ένα σπίτι γεμάτο παιδικές φωνές, μουσική, με οικογενειακό συγκρότημα και «σπιτικές» ταινίες. Μια διαφορετική προσέγγιση της ζωής και της ανατροφής των παιδιών σε υπεύθυνους ενήλικες με βάση την αγάπη και τη σχέση τους με τον Χριστό. Μια σπουδαστική προσπάθεια που κατέληξε σε ένα ολοκληρωμένο ντοκιμαντέρ.

Σκηνοθεσία:Χρήστος Καραλιάς
Διεύθυνση Φωτογραφίας – Μοντάζ – ‘Ηχος:Παναγιώτης Ποντικίδης (Pano Ponti)
Παραγωγός:Παναγιώτης Ποντικίδης (Pano Ponti)
Συμπαραγωγοί:Χρήστος Καραλιάς
Συμπαραγωγή:SAE ATHENS
Φορμά:Έγχρωμο
Ελλάδα  2016

21/4 – 9.30 ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΣΙΝΓΚΑΛ; (98′)


Το 2014, το Ισλαμικό Κράτος κατέκτησε την πόλη Σινγκάλ και απήγαγε 3.000 γυναίκες Γεζίντι. Σ’ ένα έρημο ορυχείο άνθρακα στα τουρκικά σύνορα, Γεζίντι πρόσφυγες προσδοκούν την ασφαλή επιστροφή τους. Μέσα από τα μάτια ενός ηλικιωμένου, ενός εφήβου και μιας οικογένειας, το ντοκιμαντέρ παρουσιάζει τα διλήμματα αυτής της διωκόμενης θρησκευτικής μειονότητας. Η οικογένεια Χαβίντ μιλάει στο τηλέφωνο με την απαχθείσα κόρη τους και προσπαθεί απεγνωσμένα να εξαγοράσει την ελευθερία της μέσα από ένα δίκτυο μεσαζόντων. Ο πόνος γίνεται ακόμα πιο ανυπόφορος όταν επισκέπτονται τη Σινγκάλ, που έχει καταστραφεί ολοσχερώς.

Σκηνοθεσία -Σενάριο – Φωτογραφία:Άγγελος Ράλλης
Μοντάζ:Χρόνης Θεοχάρης
Παραγωγός:Άγγελος Ράλλης
Παραγωγή:AR Productions
Συμπαραγωγή:ΕΡΤ ΑΕ, Jason Alpha AE
Χώρα Παραγωγής:Ελλάδα-Αυστρία-Βέλγιο 2016

filoicinelamias.wordpress.com

Δημοσίευση σχολίου

To kaliterilamia.gr σέβεται το δικαίωμα όλων των χρηστών να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους ωστόσο διατηρεί το δικαίωμα, να μην δημοσιεύει συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια. Έτσι όποια σχόλια, περιέχουν ακατάλληλα προς το κοινό χαρακτηριστικά θα αποσύρονται από τον ιστότοπο.

Νεότερη Παλαιότερη