ΦΙΛΟΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΛΑΜΙΑΣ: ΠΡΟΒΟΛΗ «ΟΙ ΑΚΑΚΙΕΣ» 19/01/2016


Οι Φίλοι Κινηματογράφου Λαμίας σας προσκαλούν στην πρώτη προβολή του νέου χρόνου την Τρίτη 19-01-2016 ώρα 21.15, στο Δημοτικό Θέατρο Λαμίας όπου θα προβληθούν «Oι Ακακίες» η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Αργεντίνου σκηνοθέτη Πάμπλο Τζιορτζέλι, μία ταινία που θα σας κερδίσει με την ανθρωπιά και την ελπιδοφόρα διάθεσή της. Είσοδος ελεύθερη.

Βραβείο ACID, Βραβείο Νέων Κριτικών, Χρυσή Κάμερα (Camera d’ Or για τον καλύτερο πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη) – 64ο Φεστιβάλ Καννών

Βραβείο Orizontes Latinos – 59ο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν

Bραβείο Sutherland για τον καλύτερο πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη – 53ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λονδίνου


Ο Ruben είναι ένας μοναχικός οδηγός φορτηγού που έχει φάει με το κουτάλι την διαδρομή από την Ασουνσιόν της Παραγουάης στο Μπουένος Αιρες μεταφέροντας ξυλεία. Όμως το επόμενο δρομολόγιό του θα είναι διαφορετικό, αφού ο Ruben θα αναλάβει απρόθυμα να μεταφέρει στο Μπουένος Αιρες τη νεαρή Jacinta μαζί με το μόλις 8μηνών μωρό της. Στη διάρκεια της διαδρομής η σχέση τους αρχίζει να αναπτύσσεται παρότι κανείς από τους δύο δεν ανοίγεται ιδιαίτερα για το παρελθόν του. Δύο πεπρωμένα συναντιούνται, αποκαλύπτουν τις αποτυχίες του παρελθόντος και δημιουργούν υποσχέσεις ευτυχίας.

 
   
Όλα τα τυπικά χαρακτηριστικά του road movie είναι εδώ: ένα όχημα, μια μεγάλη απόσταση, οι ατελείωτοι δρόμοι και… δυόμισι συνταξιδιώτες εντελώς αταίριαστοι μεταξύ τους. Ο πρωτοεμφανιζόμενος Πάμπλο Τζιορτζέλι επιστρατεύει μια μινιμαλιστική πλοκή και περιγράφει με αξιοζήλευτη λιτότητα τη σιωπηλή, αλλά συγκινητική εξέλιξη της σχέσης δύο «τραυματισμένων» χαρακτήρων. Βραβευμένη με τη Χρυσή Κάμερα του Φεστιβάλ Κανών. αθηνόραμα

Με μεγαλύτερο προτέρημα της της την απλότητα, η ταινία του Τζιορτζέλι κατορθώνει να αναπτύξει τους χαρακτήρες των δυο συνταξιδιωτών σε γοητευτικές φιγούρες, αφήνοντας στην διάρκεια του ταξιδιού τους, κομμάτια από τις ζωές και τα συναισθήματά τους να έρθουν στην επιφάνεια. Κρασσακόπουλος – flix

Το ντεμπούτο του ντοκιμενταρίστα Πάμπλο Τζιορτζέλι αποτελεί για πολλούς ένα δείγμα ότι η απλότητα είναι σαγηνευτική. Ο Anthony Quinn στην Independent χαρακτηρίζει την ταινία «Ένα μικρό αριστούργημα συγκρατημένης έντασης και ταπεινοφροσύνης» και μαζί του συμφωνούν όλοι οι κριτικοί.

Μία ανθρωπιστική ταινία, με αβίαστη συγκίνηση σε ένα road movie, που φέρνει την Αργεντίνικη φινέτσα με τη δυναμική ενός μοναχικού και συνάμα επιβλητικού story. click atlife

Ο Τζιορτζέλι απαλλαγμένος από κάθε επαγγελματικό κλισέ, αιχμαλώτισε τα βλέμματα, τις εκφράσεις και τις κινήσεις των πρωταγωνιστών, αφήνοντας τη σιωπή να πει όλα αυτά που οι λέξεις αδυνατούν.

Παραγωγή: Πάμπλο Τζιορτζέλι, Αριελ Ρότα, Αλεξ Ζίτο
Σκηνοθεσία: Πάμπλο Τζιορτζέλι
Σενάριο: Πάμπλο Τζιορτζέλι, Σαλβαντόρ Ροσέλι
Φωτογραφία: Ντιέγκο Πολέρι
Μοντάζ: Μαρία Αστρούσκας
Πρωταγωνιστούν: Χερμάν ντε Σίλβα, Εμπε Ντουάρτε, Νάιρα Κάγιε Μαμάνι
Διάρκεια: 82 λεπτά | Αργεντινή, Ισπανία, 2011, Εγχρωμο
Σημείωμα του σκηνοθέτη: «Κατασκευαζόταν ένας νέος εθνικός δρόμος που έπρεπε να περάσει μέσα από ένα δάσος με ακακίες. Με σόκαρε πραγματικά το θέαμα των κομμένων κορμών. Οι Ακακίες είναι πολύ συνηθισμένα δένδρα. Και αυτό ήταν πολύ σημαντικό για μένα. Ο Ρουμπέν είναι σαν μια ακακία: μοναχικός, δυνατός και επιβλητικός. Ταυτόχρονα, με ενδιέφερε να μιλήσω για ένα ρεύμα μετανάστευσης που είναι καθημερινότητα στο Μπουένος Άιρες. Η Τζασίντα φεύγει από την Παραγουάη για να βρει καλύτερη τύχη στην Αργεντινή, όμως καθώς έχει Γκουαρανί ρίζες αντιμετωπίζει έναν υπόγειο ρατσισμό. Αυτά τα στοιχεία ήταν καθοριστικά για τη δημιουργία της ιστορίας, αυτής της συνάντησης δυο τόσο διαφορετικών ανθρώπων». Πάμπλο Τζιορτζέλι

Βιογραφικά στοιχεία:
Ο Πάμπλο Τζιορτζέλι γεννήθηκε στο Μπουένος Άιρες το 1967. Αφού έκανε διάφορες δουλειές και κατέληξε να εργάζεται σε τράπεζα, αποφάσισε λίγο πριν την κατάρρευση της Αργεντινής να σπουδάσει κινηματογράφο στο Fundacion Universidad del Cine, απ’ όπου έχουν αποφοιτήσει μεταξύ άλλων ο Lisandro Alonso, η Celina Murga και ο Pablo Trapero. Πριν ξεκινήσει την πρώτη του ταινία ο Τζιορτζέλι εργαζόταν ως μοντέρ. Ωστόσο, ταυτόχρονα με την αποφοίτησή του ήρθε η πτώχευση της χώρας, ο θάνατος του πατέρα του και το διαζύγιο με την πρώτη του σύζυγο. Όλα αυτά του έδωσαν τις πρώτες ιδέες για τις Ακακίες, τις οποίες έγραψε μαζί με τον Salvador Roselli, σεναριογράφο μιας άλλης ταινίας δρόμου, «Bombon el Perro» του Pablo Sorrin. Το 2011 έκανε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με την ταινία «Οι ακακίες». Πριν ακόμα γυριστεί, το σενάριο τιμήθηκε με το βραβείο Coral Καλύτερου Ανέκδοτου Σεναρίου στο 29ο Διεθνές Φεστιβάλ Νέου Λατινοαμερικανικού Κινηματογράφου.

ακακιες - τσιορτζέλι

Ακολουθεί απόσπασμα από τη συνέντευξη του Πάμπλο Τζιορτζέλι στο flix

Πιστεύετε ότι η ταινία αυτή είναι συνδεδεμένη με την ταυτότητα της Αργεντινής; Πόσο κοντά βρίσκεται στη νοοτροπία και την ψυχή της χώρας;

Νομίζω ότι η ταινία μου είναι μια εντελώς τοπική ιστορία. Οι λεπτομέρειες που βλέπετε στην ταινία είναι τοπικές, οι ήρωες, οι άνθρωποι της ταινίας, οι συνήθειες, η φύση, τα βενζινάδικα, όλα είναι τόσο λατινοαμερικανικά, όλα αντικατοπτρίζουν την Αργεντινή, ή την Παραγουάη. Αλλά ταυτόχρονα, η ιστορία που αφηγούνται οι «Ακακίες», είναι μια παγκόσμια ιστορία, και νομίζω ότι αυτός είναι ένας από τους λόγους της επιτυχίας της ταινίας. Νομίζω ότι οφείλεται στο ότι το νόημά της είναι βαθειά ανθρώπινο. Κι εν τέλει, οι «Ακακίες» είναι μια ιστορία αγάπης…

Σκέφτομαι την προβολή στην Ελλάδα με αγωνία και ενθουσιασμό. Ηταν ανέκαθεν σημαντικό για μένα να προβάλλεται εμπορικά η ταινία. Τα φεστιβάλ είναι υπέροχα και σπουδαία, κατά κάποιο τρόπο είναι ο φυσικός χώρος για ταινίες σαν τη δική μου. Αλλά για μένα είναι επίσης πολύ σημαντικό να βγει η ταινία στις αίθουσες, ώστε το κοινό να έχει την ευκαιρία να τη δει.

BONUS – Μία μικρού μήκους του Πάμπλο Τζιορτζέλι

«Οι Ακακίες» ανέδειξαν έναν σκηνοθέτη με εξαιρετικό ταλέντο στο να συλλαμβάνει τις πιο μικρές, αδιόρατες λεπτομέρειες μιας ιστορίας και να τις μεταμορφώνει σε ένα αληθινό και μαζί ποιητικό σινεμά.

Αυτό ακριβώς κάνει και στο «Reencuentro», μια μικρού μήκους για ένα ακόμη ταξίδι, αυτό της Αναχί που ξεκινά μια μέρα για να συναντήσει τον πατέρα της Ρούμπεν, με τον οποίο δεν είχαν καμιά επαφή εδώ και χρόνια.

«Η οικογένεια, η δυσκολία να κρατήσεις τους δεσμούς της ζωντανούς, οι σχέσεις ανάμεσα στους γονείς και τα παιδιά τους, αυτά είναι τα ερωτηματικά που κάθε φορά με κάνουν να θέλω να γυρίσω μια ταινία» λέει ο Τζιορτζέλι. «Κι αυτά εξερευνώ και σε αυτό το φιλμ που κατά κάποιο τρόπο αποτελεί μια συνέχεια της προηγούμενης ταινάς μου “οι Ακακίες”, της οποίας το κεντρικό θέμα ήταν η πατρότητα, μια θεματική που επανέρχεται και σε αυτό το φιλμ».

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι πρωταγωνιστής του κι εδώ είναι ο Χερμάν Ντε Σίλβα που έδωσε μια εξαιρετική ερμηνεία στις «Ακακίες» και που σημαδεύει κι αυτό το φιλμ, στην σύντομη, μα αποτελεσματική εμφάνισή του.

filoicinelamias.wordpress.com

Δημοσίευση σχολίου

To kaliterilamia.gr σέβεται το δικαίωμα όλων των χρηστών να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους ωστόσο διατηρεί το δικαίωμα, να μην δημοσιεύει συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια. Έτσι όποια σχόλια, περιέχουν ακατάλληλα προς το κοινό χαρακτηριστικά θα αποσύρονται από τον ιστότοπο.

Νεότερη Παλαιότερη