ΛΑΜΙΑ: ΝΕΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΕ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΥΗΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΣΕΣ


Σε πλήρη λειτουργία τέθηκε ο Σύμβουλος Εγγυήσεων Προϊόντων και Υπηρεσιών που απευθύνεται σε καταναλωτές που θέλουν να μάθουν την εγγύηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.

Αντωνόπουλος Γιώργος  Αντωνόπουλος Γιώργος
Ο Σύμβουλος Εγγυήσεων Προϊόντων και Υπηρεσιών απευθύνεται σε καταναλωτές που θέλουν να μάθουν την εγγύηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Με τον όρο εγγύηση εννοούμε τους όρους και τις προϋποθέσεις επιστροφής ή επισκευής του προϊόντος ή της υπηρεσίας που προσφέρει το κατάστημα από το οποίο αγοράστηκε. Να σημειωθεί ότι αναφερόμαστε στην εμπορική εγγύηση του προϊόντος η οποία διαχωρίζεται από την νομική εγγύηση την οποία προσφέρει ο κατασκευαστής.


Στόχος είναι το όφελος των καταναλωτών, των επιχειρήσεων αλλά και συνολικά της καλής λειτουργίας της αγοράς. Μια σειρά από επιχειρήσεις στην παραγωγή προϊόντων και στις υπηρεσίες θα μπορεί να προωθήσει μια πολιτική διαφάνειας προς το καταναλωτικό κοινό αυξάνοντας τόσο το κύρος της αλλά και το πελατολόγιο της. Οι καταναλωτές θα μπορούν εύκολα και έγκυρα να βρίσκουν πληροφορίες για προϊόντα/υπηρεσίες και τις εγγυήσεις μέσα από ένα συγκεκριμένο σημείο με την υποστήριξη και το κύρος της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή.

Με τον όρο εγγύηση εννοούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις επιστροφής ή επισκευής του προϊόντος ή της υπηρεσίας που προσφέρει το κατάστημα από το οποίο αγοράστηκε. Να σημειωθεί ότι αναφερεται στην εμπορική εγγύηση του προϊόντος η οποία διαχωρίζεται από την νομική εγγύηση την οποία προσφέρει ο κατασκευαστής.

Τα οφέλη:

Καταναλωτής

Mπορεί να βρει ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες

Mπορεί να βρει τις εγγυήσεις που θέλει

Mπορεί να βρει τις επιχειρήσεις που καλύπτουν καλύτερα τις ανάγκες του

Οι επιχειρήσεις

Έχοντας διαφάνεια στις εγγυήσεις και τις υπηρεσίες που προσφέρουν θα καταφέρουν να αυξήσουν την εμπιστοσύνη των πελατών τους

Θέλουν να αυξήσουν την ποιότητα των προϊόντων/υπηρεσιών και των εγγυήσεων καθώς με αυτό τον τρόπο θα αυξήσουν την πελατεία τους

Γενικό Κοινό

 Προστασία των καταναλωτών μέσω πληροφόρησης και διαφάνειας

Καταγραφή της αγοράς σε επίπεδο ποιότητας και προφερόμενων προϊόντων/υπηρεσιών εγγυήσεων

Οι πληροφορίες θα δώσουν την δυνατότητα ανάπτυξης γενικότερης στρατηγικής αλλά και άμεσων παρεμβάσεων με νέους κανονισμούς.

Ο ιστότοπος υλοποιήθηκε από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων, μέλος της οποίας είναι και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών.

Πιο συγκεκριμένα, η ΚΕΕ, στο πλαίσιο του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2015/1051 της Επιτροπής, σχετικά με τους όρους άσκησης των λειτουργιών της πλατφόρμας ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών, τις λεπτομέρειες που αφορούν στο ηλεκτρονικό έντυπο καταγγελίας και στους όρους της συνεργασίας μεταξύ των σημείων επαφής που προβλέπονται στον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 524/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την ηλεκτρονική επίλυση των καταναλωτικών διαφορών καθώς επίσης και της συνεχούς αναβάθμισης των υπηρεσιών που προσφέρει στα Επιμελητήρια και κατ’ επέκταση στις επιχειρήσεις, δημιούργησε την πλατφόρμα «Σύστημα Μητρώου Εγγυήσεων Καταναλωτή», η οποία έχει στόχο την εφαρμογή της διαφάνειας και του υγιούς ανταγωνισμού στο θέμα των εγγυήσεων των αγαθών και των υπηρεσιών, που προσφέρονται στην αγορά από τις επιχειρήσεις.
Η κατάσταση μέχρι σήμερα

Μέχρι σήμερα ο καταναλωτής ενημερώνεται για τις εγγυήσεις των αγαθών και των υπηρεσιών που αγοράζει, είτε προφορικά από τον πωλητή είτε γραπτά μέσα από τη συσκευασία (φυλλάδιο οδηγιών) του αγαθού, αφού το αγοράσει.

Σημειώνεται ότι σχετικά με τις παρεχόμενες εγγυήσεις στα αγαθά και στις υπηρεσίες που προσφέρονται στους καταναλωτές, υπάρχουν πολλές κοινοτικές οδηγίες - υποχρεώσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση, οι οποίες δεν είναι ευρέως γνωστές, με αποτέλεσμα ο καταναλωτής -μετά την αγορά του αγαθού ή της υπηρεσίας και σε περίπτωση που προκύψει κάποιο πρόβλημα- να μην μπορεί να διεκδικήσει την επιδιόρθωση ή την αντικατάσταση του ελαττωματικού αγαθού.

δείτε εδώ την νέα υπηρεσία

www.dikaiologitika.gr

Δημοσίευση σχολίου

To kaliterilamia.gr σέβεται το δικαίωμα όλων των χρηστών να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους ωστόσο διατηρεί το δικαίωμα, να μην δημοσιεύει συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια. Έτσι όποια σχόλια, περιέχουν ακατάλληλα προς το κοινό χαρακτηριστικά θα αποσύρονται από τον ιστότοπο.

Νεότερη Παλαιότερη