Μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρονικών συσκευών την τελευταία διετία – Τι αγοράστηκε και από ποιους

Μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρονικών συσκευών την τελευταία διετία – Τι αγοράστηκε και από ποιους

Ανοδική πορεία ακολουθούν οι λιανικές πωλήσεις ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών τη διετία 2017-2018 ύστερα από αρκετά χρόνια πτωτικής πορείας.

Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο, Senior Consultant Οικονομικών Μελετών της ICAP, o οποίος επιμελήθηκε της εν λόγω κλαδικής μελέτης, στην εγχώρια αγορά του λιανικού εμπορίου ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών έχει ήδη γίνει διείσδυση μεγάλων πολυεθνικών επιχειρήσεων του διεθνούς εμπορίου. 

Τα δίκτυα των οργανωμένων μεγάλων αλυσίδων καταστημάτων διευρύνθηκαν με έντονο ρυθμό την τελευταία 20ετία. Ωστόσο, η μεγάλη ύφεση που επικράτησε κατά τα τελευταία χρόνια, οδήγησε σε διακοπή λειτουργίας αρκετών παραδοσιακών αλυσίδων. Ταυτόχρονα, οι μεγάλες αλυσίδες που παραμένουν στην αγορά έχουν προχωρήσει, στο πλαίσιο εξορθολογισμού δαπανών και εταιρικής αναδιάρθρωσης, σε συγχωνεύσεις καταστημάτων και συρρίκνωση του δικτύου τους.

Μεγάλες αλλαγές σημειώθηκαν στην πλευρά των αγοραστικών ομίλων και των δικτύων τους, με την «ανάδειξη» ομίλων με νέο εμπορικό σήμα, οι οποίοι όμως απαρτίζονται κυρίως από μέλη που έχουν αποχωρήσει από παλαιότερα σχήματα που διέκοψαν τη λειτουργία τους.

Έντονος ανταγωνισμός

Ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου είναι ιδιαίτερα έντονος. Τόσο η συμπίεση του περιθωρίου κέρδους, όσο και ο «πόλεμος τιμών», σε συνδυασμό με την πολιτική των διευκολύνσεων και προσφορών, είχαν ως αποτέλεσμα την περαιτέρω όξυνση του ανταγωνιστικού κλίματος.

Η ζήτηση για προϊόντα προέρχεται κατά κύριο λόγο από τρεις βασικές παραμέτρους: την αντικατάσταση λόγω βλαβών και παλαιότητας, τη δημιουργία νέων νοικοκυριών και την εμφάνιση προϊόντων που ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες. Ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τη ζήτηση ηλεκτρικών οικιακών συσκευών είναι ο ρυθμός προσθήκης νέων κατοικιών.

ερευνα τι συσκευές αγοράσαμε

Σύμφωνα με την Σταματίνα Παντελαίου, Διευθύντρια Οικονομικών - Κλαδικών Μελετών της ICAP, το μέγεθος της αγοράς των αλυσίδων καταστημάτων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών κινήθηκε καθοδικά το χρονικό διάστημα 2008-2016, ως αποτέλεσμα της ραγδαίας επιδείνωσης της εγχώριας οικονομίας και της συρρίκνωσης του εισοδήματος των καταναλωτών, καταγράφοντας σωρευτική μείωση της τάξης του 40% τη συγκεκριμένη περίοδο. Ανάκαμψη της αγοράς καταγράφεται από το 2017, το μέγεθος της οποίας αυξήθηκε σωρευτικά κατά 14% περίπου τη διετία 2017-2018.

Τι αγοράσαμε

Όσον αφορά τη σύνθεση των πωλήσεων των αλυσίδων του κλάδου, η αγορά το 2018 αφορούσε κυρίως Λευκές Συσκευές και Κλιματιστικά σε ποσοστό 40% και Μαύρες Συσκευές σε ποσοστό 20%, ενώ η συμμετοχή των Μικροσυσκευών εκτιμάται σε 14%. Η Κινητή και Σταθερή Τηλεφωνία απέσπασε 12% των πωλήσεων, ενώ τα προϊόντα Πληροφορικής το 11%.

Στο πλαίσιο της μελέτης συντάχθηκε ομαδοποιημένος ισολογισμός επιχειρήσεων του κλάδου βάσει δείγματος ιδιωτικών εταιρειών εκμετάλλευσης αλυσίδων, για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμοι ισολογισμοί για την πενταετία 2013-2017. Το σύνολο του ενεργητικού των επιχειρήσεων εμφάνισε σωρευτική αύξηση κατά 7% την εξεταζόμενη περίοδο, ενώ αντίθετα τα ίδια κεφάλαια μειώθηκαν σωρευτικά κατά 33,2%. Οι μεσομακροπρόθεσμες υποχρεώσεις & προβλέψεις αυξήθηκαν σημαντικά την ίδια περίοδο (σωρευτική αύξηση 182,3%), ενώ αρκετά μικρότερη ήταν η αύξηση για τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις (10%).

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της κλαδικής μελέτης, οι συνολικές πωλήσεις των εταιρειών εκμετάλλευσης αλυσίδων καταστημάτων ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών συσκευών κατέγραψαν σωρευτική αύξηση κατά 22,2% την πενταετία 2013-2017. Το μικτό κέρδος ενισχύθηκε (κατά 13,7%) την ίδια περίοδο, ενώ σημαντικότατη ήταν και η αύξηση για το λειτουργικό αποτέλεσμα. Τέλος, κέρδη προ φόρου καταγράφονται την πενταετία 2013-2017, εμφανίζοντας σωρευτική αύξηση της τάξης του 130% τη συγκεκριμένη περίοδο.

Το περιθώριο μικτού κέρδους για το σύνολο των εταιρειών του δείγματος δεν μεταβλήθηκε σημαντικά κατά την περίοδο 2013-2017, ενώ το μέσο περιθώριο καθαρού κέρδους και το περιθώριο EBITDA των εξεταζόμενων εταιρειών του κλάδου ήταν αρνητικά την τελευταία πενταετία.



via Ειδήσεις - Dikaiologitika | Ειδήσεις - Dikaiologitika | Ειδήσεις https://ift.tt/32wVv4U
RSS Feed

Στείλτε τα δελτία τύπου στο e-mail: kaliterilamia@gmail.com


Unsubscribe from these notifications or sign in to manage your Email service.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.