Έφη Παπαευθυμίου: Το ακούσαμε κι αυτό….


Το ακούσαμε κι αυτό….

Το βιντεάκι σχετικά με την «πηγή έμπνευσης» του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού του καζίνο στο Ελληνικό, είναι τραγελαφικό. Υποτίθεται το περίγραμμα μιας Καρυάτιδας καταλήγει να γίνει αυτή η στραβοχυμένη τουλούμπα με τις οριζόντιες ρίγες… και από κάτω πισίνες με φοίνικες και συντριβάνια και χλιδάτες ομπρέλες με ξαπλώστρες, για να χαίρονται τον αττικό ήλιο.

Και αίφνης θυμήθηκα εκείνη την ιστορία με τον Σπερθία και τον Βούλι, τους δύο Σπαρτιάτες που πήγαν εκούσια για χάρη της πατρίδας τους, να δώσουν τη ζωή τους ως αντάλλαγμα για τους κήρυκες του Δαρείου που θανάτωσαν οι Σπαρτιάτες (This is Sparta…το θυμάστε..). Όταν έφτασαν στα Σούσα «παρουσιάστηκαν αμέσως στον βασιλιά, για να φέρουν εις πέρας την αποστολή τους. Ενώ λοιπόν οι σωματοφύλακες του βασιλιά τούς πρόσταζαν, ασκώντας βία, να πέσουν και να προσκυνήσουν τον βασιλιά, εκείνοι δεν δέχονταν με κανέναν τρόπο να το κάνουν, όσο κι αν τους έσπρωχναν βίαια το κεφάλι προς τα κάτω και τους πίεζαν να προσκυνήσουν· γιατί, επέμεναν, πως ούτε στο νόμο τους είναι γραμμένο να προσκυνούν άνθρωπο, ούτε γι᾽ αυτό ήρθαν». (Ηρόδοτος, 7. 135.1).

Αυτό το ασιατικό ήθος της δουλοπρέπειας και του προσκυνήματος βασιλέων και μοναρχών, ελέω Θεού, είναι ριζικά αντίθετο στο πνεύμα της ελληνικής δημοκρατίας και είναι αισχρή παραχάραξη της Ιστορίας και του ελληνικού Πολιτισμού να ισχυρίζεται κάποιος ότι οι δύο μαλθακές κάθετες μάζες του σχεδιαζόμενου καζίνο έχουν οποιαδήποτε σχέση με τον Παρθενώνα ή την ελληνική αρχιτεκτονική, σε καμμία ιστορική της φάση.

Η μία χυλώδης μαλθακή μάζα στέκεται όρθια, η άλλη είναι «προσκυνημένη». 

Ποιος δεν το βλέπει;

Βγάζει μάτι το αρχιτεκτονικό συνώνυμο της Υποτέλειας.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.