Joshua Reynolds (1732-1792) : Η Λαίδη Ντελμέ και τα παιδιά της (1777-1780). Μουσαμάς: 2,39 x 1,47 μ. Όπως είναι γνωστό, ο Ρέυνολντς υπήρξε ένας εξαιρετικά παραγωγικός προσωπογράφος και υπάρχουν πάνω από δυο χιλιάδες πορτρέτα του στους πιο ποικίλους χρωματισμούς και με τους πιο διαφορετικούς τρόπους παρουσιάσεως. Ο ίδιος διαβεβαίωνε, άλλωστε, ότι «μελετώντας τις επινοήσεις των άλλων, μαθαίνει κανείς να επινοεί». Χωρίς να φροντίζει πολύ για την ομοιότητα, κατευθυνόταν μάλλον από μιαν εκλεκτική έμπνευση που την εξέφραζε με πρωτότυπη ζωγραφική γλώσσα. Σ’ αυτό το κομψό πορτρέτο, με την τυπικά εγγλέζικη φινέτσα, ζωγραφισμένο γύρω στα 1788, διαπιστώνομε μιαν εξωτερική και μακρινή επίδραση τής ιταλικής ζωγραφικής, και ιδιαίτερα τού Correggio· όσο για τα πρόσωπα, ανήκουν στην παράδοση τού Van Dyck. Περισσότερη σημασία θα πρέπει να δώσουμε στο ωραίο τοπίο, σ’ αυτή τη γωνιά τού πάρκου, που αποτελεί, κατά κανόνα, το αγαπημένο πλαίσιο τού αγγλικού πορτρέτου. Ο Ρέυνολντς κατέχει ξεχωριστή θέση στην άγγλική τοπιογραφία, για την ιδιαίτερη φροντίδα του να δώσει όχι το νατουραλιστικά γραφικό, αλλά τη φυσική αλήθεια τού περιβάλλοντος.
Εθνική Πινακοθήκη Τεχνών
Ουάσιγκτον
from ανεμουριον https://ift.tt/2DlU4LP
via IFTTT
