Τεχνίτης του Χαϊλιγκενκροϊτς : Ο θάνατος της Αγίας Κλαίρης

Ο θάνατος της Αγίας Κλαίρης | 1410 | Ζωγραφική σε σανίδι: 66,5 x 54 έκατ. | Από τη Συλλογή Κρες (1952) | Παλαιότερα, σε ιδιωτική συλλογή του Μονάχου. Ανήκε σε δίπτυχο, που το άλλο του φύλλο, «Η μετάσταση της Παρθένου», βρίσκεται από το 1937 στο Μουσείο Καλών Τεχνών του Κλήβελαντ.

ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΟΥΑΣΙΝΓΚΤΟΝ

Τεχνίτης του Χαϊλιγκενκροϊτς | Αυστριακός ή Γάλλος καλλιτέχνης που έζησε ανάμεσα στα τέλη του 14ου και στις αρχές του 15ου αιώνα Χάρη στον Μπύχνερ, έγινε γνωστός ο πίνακας αυτός το 1924. Ο Μπύχνερ τον απέδωσε στον Τεχνίτη του Χαϊλιγκενκρόιτς, όπως χαρακτηρίζεται από το όνομα μιας μονής στη βορινή Αυστρία, όπου ανακαλύφθηκε ο χαριτωμένος βωμός με τον «Ευαγγελισμό», τον «Μυστικό γάμο της Αγίας Αικατερίνης» και τους «Αγίους», που βρίσκονται σήμερα στο «Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης» της Βιέννης. Ο πολύ μικρός αριθμός έργων αυτού του τεχνίτη έθεσε, και θέτει ακόμα, ένα πρόβλημα, που είναι πολύ δύσκολο να λυθεί. Η κυρία Κούρτ τον ταύτισε με τον Τεχνίτη τού «Parement de Nar-bonne», ή κυρία Ρινγκ υποθέτει ότι ανήκε στο εργαστήριο τού μικρογράφου των «Μεγάλων Ωρών του Rohan», άλλοι ειδικοί τού αναγνωρίζουν μιαν αγωγή τυπικά γαλλική. Τέλος, οι Μπαλντάς, Πανόφσκι, Φράνσις και ή ίδια ή κυρία Ρινγκ τον βλέπουν σαν περιπλανώμενο καλλιτέχνη πού ή διαμόρφωσή του, ίσως γαλλική, δέχθηκε έντονες βοημικές και αυστριακές επιδράσεις. Ασφαλώς, ή υπερβολή σε μερικά χαρακτηριστικά και σε μερικές φυσιογνωμίες, ή διακόσμηση τού βάθους και τα στοιχεία τής κατανομής τον φέρνουν κοντά σε κάποιους καλλιτέχνες των «Ωρών τού Rohan», από τους όποιους επηρεάσθηκε άλλά θα μπορούσαμε επίσης να σκεφθούμε τον Jacquemart de Hesdin, κι ακόμα τον Pol de Limbourg. Εξάλλου, ή περίτεχνη γραμμική ισορροπία και οι ρυθμικές κινήσεις των προσώπων με την εξαίρετη ευαισθησία θυμίζουν τους καλλιτέχνες τού «weicher stil» (απαλό στύλ), τού ύφους δηλαδή πού προηγήθηκε από τον διεθνή γοτθικό ρυθμό.

Raffaele Monti


from ανεμουριον https://ift.tt/2THdqnU
via IFTTT

Δημοσίευση σχολίου

To kaliterilamia.gr σέβεται το δικαίωμα όλων των χρηστών να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους ωστόσο διατηρεί το δικαίωμα, να μην δημοσιεύει συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια. Έτσι όποια σχόλια, περιέχουν ακατάλληλα προς το κοινό χαρακτηριστικά θα αποσύρονται από τον ιστότοπο.

Νεότερη Παλαιότερη