-->

Έρχεται ο καθαρός... Δακτύλιος: Ποια οχήματα θα δουν «κόκκινη κάρτα»

Έρχεται ο καθαρός... Δακτύλιος: Ποια οχήματα θα δουν «κόκκινη κάρτα»

«Κόκκινη κάρτα» θα δουν μία σειρά αυτοκινήτων που μέχρι σήμερα μπορούσαν να εισέλθουν στον Δακτύλιο - Τα επόμενα σχέδια του υπουργείου Μεταφορών

Μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα - και όχι όλα τα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας - θα έχουν τελικά τη δυνατότητα για κατ' εξαίρεση είσοδο στον Δακτύλιο, που επιστρέφει από τις 25 Οκτωβρίου στο κέντρο της Αθήνας.

Από την ελεύθερη είσοδο στον Δακτύλιο αποκλείονται πλέον όσα οχήματα κινούνται με αέρια καύσιμα, ακόμη και αν είναι κατηγορίας Euro 5 και Euro 6 ή εντελώς καινούρια με ημερομηνία ταξινόμησης από 1η Ιανουαρίου 2021 και χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Πρόκειται για κατηγορίες οχημάτων που μέχρι σήμερα επιτρεπόταν η είσοδό τους στον Δακτύλιο, την ώρα που το υπουργείο μελετά ήδη τη διεύρυνση του Δακτυλίου, αλλά και πρόσθετα μέτρα για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

«Μέχρι σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία εξαιρούνται από το δακτύλιο. Αυτό θα λήξει. Ο μόνος τύπος αυτοκινήτων που θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, για αυτό θα το ονομάσουμε "καθαρός δακτύλιος"», δήλωσε σχετικά ο υπουργός.

Πιο συγκεκριμένα στον δακτύλιο θα επιτρέπεται η ελεύθερη κυκλοφορία χωρίς κανέναν περιορισμό:

Α) των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων που πληρούν εκ κατασκευής τις διατάξεις του Κανονισμού 715/2007 (Euro 5 και Euro 6) ή μεταγενέστερου, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το NEDC), ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.

Β) των ηλεκτρικών υβριδικών οχημάτων και των οχημάτων που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους αέρια καύσιμα (υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο) και είναι τεχνολογίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου ή σταθμισμένη συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης, ή συνδυασμένου κύκλου του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα δύο καυσίμων Bi-fuel, σύμφωνα με το NEDC), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.

Γ) των οχημάτων τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της ΕΕ από την 01/01/2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 175 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων WLTP.

Διεύρυνση Δακτυλίου και αλλαγές στην τροφοδοσία καταστημάτων

Το συγκεκριμένο μέτρο (των μονών - ζυγών) εντάσσεται στο πρόγραμμα «Ανάσα για την Αθήνα», το οποίο και περιλαμβάνει τρία στάδια λήψης μέτρων.

Σύμφωνα με τον Κώστα Καραμανλή, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη ξεκινήσει μελέτη για να επαναπροσδιοριστούν τα γεωγραφικά όρια του Δακτυλίου, με τον ίδιο να σημειώνει πως απαιτεί αναπροσαρμογή ο σχεδιασμός του, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να «ανοίξει» ο κύκλος του.

Η δεύτερη κίνηση, που σχεδιάζεται, είναι η αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, που επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο της συμφόρησης στην πρωτεύουσα, ενώ το τρίτο μακροπρόθεσμο μέτρο του σχεδίου αφορά στην αποδοχή μίας πρότασης του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων να δημιουργηθεί ένα Ενιαίο Παρατηρητήριο Μεταφορών στην Αττική.

Θα πρόκειται για ένα θεσμοθετημένο ενιαίο φορέα, καθώς στο ζήτημα του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα εμπλέκονται δήμοι, η περιφέρεια, αλλά και δύο υπουργεία.



from Όλες οι ειδήσεις https://ift.tt/3luFR65
via IFTTT

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.
-->