-->

Το αρχείο του kaliterilamia.gr χρησιμοποιήθηκε σε μεταπτυχιακή εργασία του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών. Τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας

ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ-ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ

 ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ:

Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ 2ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΟΥΦΛΙΟΥ

Περδικάκη, Αντωνία

Το θεωρητικό πλαίσιο, στο οποίο τοποθετείται η μελέτη αφορά στην εξέλιξη της ιστορικής επιστήμης και στην στροφή που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα προς «την ιστορία από κάτω» και την ανάδειξη των ιστοριών των απλών ανθρώπων. 

Η Τοπική Ιστορία, ως επίσημος πια κλάδος της ιστορικής επιστήμης, εξυπηρετεί απόλυτα αυτόν τον σκοπό, ενώ μπορεί να αναδειχθεί και σε εξαιρετικό εκπαιδευτικό εργαλείο. 

Η παρούσα εργασία έχει σκοπό την παρουσίαση της ιστορίας και της λειτουργίας του 2ου Δημοτικού Σχολείου Σουφλίου κατά τη δεκαετία του 1920 – 1930, μέσα από την έρευνα του αρχειακού υλικού. Τα θέματα που αναδύθηκαν από αυτήν τη μελέτη σχετίζονται με το μαθητικό δυναμικό, την παρουσία του σχολείου στην τοπική κοινωνία, το ρόλο που έπαιξε στην εξέλιξη του πολιτισμού στην περιοχή, αλλά και πώς επηρεάστηκε από τα γεγονότα της συγκεκριμένης εποχής. 

Συνεπώς, κρίθηκε απαραίτητο να μελετηθεί η ιστορία του τόπου, καθώς και η κατάσταση στην εκπαίδευση στην υπό μελέτη περίοδο, ώστε να ερμηνευτούν και να διασταυρωθούν τα στοιχεία που αναδείχθηκαν μέσα από το αρχείο του σχολείου. 

Με την εκπαιδευτική πρόταση που ακολουθεί, επιχειρείται η διάχυση των αποτελεσμάτων της μελέτης του αρχειακού υλικού στους μαθητές, επιστρατεύοντας δραστηριότητες με στόχο την καλλιέργεια ιστορικών και ψυχοκινητικών δεξιοτήτων. 

Οι μαθητές και οι μαθήτριες έρχονται σε επαφή με ιστορικές πηγές αναμφισβήτητης αξίας, τους δίνεται η ευκαιρία να παρατηρήσουν, να διατυπώσουν ερωτήματα, να κάνουν υποθέσεις, καθώς και να δημιουργήσουν εικόνες, προσπαθώντας να ανασυστήσουν το παρελθόν, όχι μόνο του σχολείου, αλλά και του άμεσου περιβάλλοντός τους. 

Έτσι, αντιλαμβάνονται ότι μελετώντας την ιστορία του σχολείου, μαθαίνουν και για την ιστορία του τόπου, ενώ πραγματοποιείται η σύνδεση της τοπικής με τη γενική ιστορία, η σύνδεση του σχολείου με τη ΖΩΗ. 

Με αυτόν τον τρόπο εκπληρώνεται ο σκοπός του μαθήματος της ιστορίας σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό, ξεπερνώντας τα στενά όρια του σχολικού βιβλίου.

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ-ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ

 ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ:

Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ 2ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΟΥΦΛΙΟΥ

Περδικάκη, Αντωνία

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.
-->