-->

Πανελλαδικές: Στο τραπέζι νέες αλλαγές για ελάχιστη βάση εισαγωγής, μηχανογραφικό και συντελεστές βαρύτητας

Πανελλαδικές: Στο τραπέζι νέες αλλαγές για ελάχιστη βάση εισαγωγής, μηχανογραφικό και συντελεστές βαρύτητας

Νέες τροποποιήσεις φαίνεται να έρχονται σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που βρίσκεται σε διαβούλευση για τις πανελλαδικές και συγκεκριμένα για το μηχανογραφικό, την ΕΒΕ αλλά και τους συντελεστές βαρύτητας.

Από χθες αναρτήθηκε στη δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο με τίτλο «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις».

Το σχέδιο νόμου εισάγει ένα σύνολο νέων ρυθμίσεων που αφορά στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, τον εκσυγχρονισμό του ΔΟΑΤΑΠ και κωδικοποιεί το υφιστάμενο πλαίσιο που αφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το εν λόγω νομοθέτημα περιλαμβάνει τέσσερις άξονες:

Την αναβάθμιση της ποιότητας των ΑΕΙ, με ρυθμίσεις όπως:

• Διπλά/κοινά πτυχία
• Επιλογή μαθημάτων από άλλα Τμήματα/Σχολές
• «Ελληνικό Erasmus»
• Ενίσχυση πρακτικής άσκησης
• Επισκέπτες καθηγητές
• Προγράμματα εφαρμοσμένων επιστημών και τεχνολογίας
• Νέες, πιο αξιοκρατικές διαδικασίες επιλογής μελών ΔΕΠ
• Κίνητρα για έρευνα – μείωση γραφειοκρατίας (π.χ. ΕΛΚΕ).
Την ενίσχυση της λειτουργικότητας.
• Κυρίως, με ένα νέο μοντέλο διοίκησης, που ενέχει αυξημένα φίλτρα συλλογικότητας, λογοδοσίας, διαφάνειας και εξωστρέφειας. Ένα σύστημα διακυβέρνησης των ΑΕΙ που ευθυγραμμίζει τη χώρα μας με διεθνείς καλές πρακτικές Πανεπιστημίων του εξωτερικού. Αλλά και με προβλέψεις όπως:
• Νέο, ευέλικτο πλαίσιο για τη διαχείριση της περιουσίας των ΑΕΙ.
• Δομές υποστήριξης της πανεπιστημιακής κοινότητας (ψυχολογική υποστήριξη, υποστήριξη στη διδασκαλία), μεταξύ άλλων.
Την προώθηση της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία.
• Νέο, σύγχρονο και ευέλικτο πλαίσιο παροχής υπηρεσιών από τα Πανεπιστημιακά Εργαστήρια σε πολίτες/φορείς.
• Αναβάθμιση του ρόλου των Πανεπιστημίων στη δια βίου εκπαίδευση μέσω των Κέντρων Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ).
Απλοποίηση του ΔΟΑΤΑΠ
• Πλέον, προβλέπεται αυτόματη ακαδημαϊκή αναγνώριση για συνέχιση σπουδών και απλοποιείται η διαδικασία αναγνώρισης ακαδημαϊκού τίτλου από το εξωτερικού για εργασία στην Ελλάδα. Εξυπηρέτηση του πολίτη, μείωση γραφειοκρατίας, ενίσχυση του braingain.

Το Υπουργείο καλεί όλους τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν σχόλια και παρατηρήσεις, που θα μελετηθούν και θα ληφθούν υπόψη, με στόχο τη βελτίωση του τελικού σχεδίου νόμου που θα υποβληθεί προς επεξεργασία και ψήφιση στη Βουλή.

Οι «υποψήφιες αλλαγές» αλλαγές

Νέες τροποποιητικές διατάξεις που αφορούν τις Πανελλήνιες εξετάσεις και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, τους Συντελεστές Βαρύτητας και το Μηχανογραφικό προβλέπει το άρθρο 320 του Σχεδίου Νόμου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα, το άρθρο 320 αναφέρει:

Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση – Τροποποίηση των άρθρων 4Β, 13Δ του ν. 4186/2013 και 54 του ν. 4777/2021

1. Η παρ. 7 του άρθρου 4Β του ν. 4186/2013 (Α ́193), περί της έκδοσης απόφασης για την τροποποίηση του συντελεστή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.), αντικαθίσταται ως εξής:

«7. Ο συντελεστής της Ε.Β.Ε. δύναται να τροποποιείται με απόφαση του κατά περίπτωση αρμόδιου οργάνου, η οποία εκδίδεται έως τις 31 Αυγούστου εκάστου έτους και αφορά στις προϋποθέσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση του επόμενου σχολικού έτους. Η προθεσμία του πρώτου εδαφίου είναι αποκλειστική. Αν αρμόδια για την έκδοση της απόφασης του πρώτου εδαφίου της παρούσας είναι η σύγκλητος, σύμφωνα με την παρ. 5, η τροποποιητική απόφαση του πρώτου εδαφίου κοινοποιείται στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Τροποποιητικές αποφάσεις που εκδίδονται μετά την παρέλευση της αποκλειστικής προθεσμίας του πρώτου εδαφίου αφορούν στις προϋποθέσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση του επόμενου της έκδοσής τους σχολικού έτους.»

2. Μετά το δέκατο τρίτο εδάφιο της παρ. 6 του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013, περί των συντελεστών βαρύτητας των μαθημάτων, προστίθενται τρία εδάφια και η παρ. 6 διαμορφώνεται ως εξής:

6. Οι συντελεστές βαρύτητας που αποδίδονται στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, καθορίζονται με απόφαση της συγκλήτου του οικείου ΑΕΙ, η οποία εκδίδεται έπειτα από πρόταση κάθε σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης και αφορά στην εισαγωγή στην οικεία σχολή, το τμήμα ή την εισαγωγική κατεύθυνση. Στην περίπτωση των εισαγωγικών κατευθύνσεων η πρόταση υποβάλλεται από το τμήμα, στο οποίο υπάγονται. Ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα εκφράζεται σε ποσοστό επί τοις εκατό (%) και δεν μπορεί να είναι μικρότερος του 20%. Το άθροισμα των συντελεστών αποδίδει το 100%.

Στις περιπτώσεις των σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες, ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται στο ειδικό μάθημα ή τις πρακτικές δοκιμασίες είναι είτε 10% είτε 20%. Οι σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ένα (1) ή δύο (2) ειδικά μαθήματα με επιλογή των υποψηφίων μεταξύ περισσοτέρων, αποδίδουν τον ίδιο συντελεστή βαρύτητας σε όλα τα ειδικά μαθήματα επιλογής, ο οποίος είναι είτε 10% είτε 20%.

Στις περιπτώσεις των σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, στις οποίες εξετάζονται δύο (2) ειδικά μαθήματα το άθροισμα των συντελεστών βαρύτητας που τους αποδίδονται είναι το 20% και το ποσοστό που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα ειδικά μαθήματα δεν μπορεί να είναι μικρότερο του 8%.

Τα ποσοστά που αποδίδουν τα ειδικά μαθήματα προστίθενται στο 100% που αποδίδουν τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Εάν για οποιονδήποτε λόγο, κάποιο ίδρυμα εισαγωγής δεν καθορίζει τους ανωτέρω συντελεστές βαρύτητας, αυτοί καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Οι συντελεστές βαρύτητας του προηγούμενου εδαφίου αποδίδονται στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο και αξιοποιούνται για την εισαγωγή σε σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις του οικείου επιστημονικού πεδίου, για τις οποίες αυτοί δεν έχουν οριστεί με απόφαση της συγκλήτου.

Για τις σχολές συναρμοδιότητας άλλων Υπουργείων οι συντελεστές βαρύτητας καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ύστερα από πρόταση του κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργού. Για τον καθορισμό των συντελεστών βαρύτητας των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ισχύουν οι ίδιοι περιορισμοί που εφαρμόζονται κατά τον καθορισμό των συντελεστών βαρύτητας με απόφαση της συγκλήτου.

Οι αποφάσεις της παρούσας εκδίδονται ή τροποποιούνται έως τις 31 Μαΐου εκάστου έτους και αφορούν στις προϋποθέσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση του επόμενου σχολικού έτους. Η προθεσμία του προηγούμενου εδαφίου ως προς την έκδοση τροποποιητικών αποφάσεων είναι αποκλειστική. Οι τροποποιητικές αποφάσεις που εκδίδονται από τη σύγκλητο κοινοποιούνται στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Αν οι συντελεστές βαρύτητας καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ανά επιστημονικό πεδίο, σύμφωνα με το δέκατο εδάφιο, τροποποιητική απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται εντός της αποκλειστικής προθεσμίας του δέκατου τρίτου εδαφίου, καταλαμβάνει μόνο τις σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις για τις οποίες δεν έχει ήδη εκδοθεί σχετική τροποποιητική απόφαση της οικείας συγκλήτου εντός της αποκλειστικής προθεσμίας του ίδιου εδαφίου.

Το σύνολο των συντελεστών βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων που ορίζουν οι σχολές, τα τμήματα και οι εισαγωγικές κατευθύνσεις, σύμφωνα με την παρούσα συγκεντρώνεται σε μία απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων. Κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή της παρούσας καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.»

3. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 54 του ν. 4777/2021 (A ́ 25), περί της υποβολής μηχανογραφικού δελτίου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2021-2022 και 2022-2023, αντικαθίσταται και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2021-2022 και 2022-2023, υποβάλλεται μόνο το μηχανογραφικό δελτίο της παρ. 1 του άρθρου 4Γ του ν. 4186/2013 (Α' 193) (μηχανογραφικό δελτίο πρώτης φάσης), όπως το άρθρο αυτό προστίθεται με το άρθρο 3 του παρόντος. Το μηχανογραφικό δελτίο του προηγούμενου εδαφίου υποβάλλεται χωρίς τον περιορισμό των
επιλογών που προβλέπεται στα εδάφια δεύτερο και τρίτο της παρ. 1 του άρθρου 4Γ και την παρ. 5 του άρθρου 13 του ν. 4186/2013, όπως αντικαθίσταται με το άρθρο 5 του παρόντος.»

Προσοχή, το νομοσχέδιο βρίσκεται υπό διαβούλευση και δεν είναι η τελική του μορφή.

Δείτε το νομοσχέδιο σε διαβούλευση ΕΔΩ

#ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ #ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ_ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ #ΑΛΛΑΓΕΣ #ΕΛΑΧΙΣΤΗ_ΒΑΣΗ_ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ #ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ #ΕΒΕ #ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ_ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ #ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ #ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ #ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ


from Dnews: Τελευταία νέα και ειδήσεις https://ift.tt/iAMx4eS
via IFTTT

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.
-->