Header Ads

ΓΙΑ ΜΙΑ ΖΕΣΤΗ ΚΑΙ ΟΜΟΡΦΗ ΛΑΜΙΑ


Εισαγωγή. Σχετικά με το κυκλοφοριακό πρόβλημα .  

1. Έλλειψη κατάλληλης οργάνωσης και εξειδικευμένου προσωπικού στις δημόσιες υπηρεσίες και τους άλλους αρμόδιους φορείς (Συγκοινωνιολόγοι και λοιποί Τεχνικοί, Δημοτική Αστυνομία, προσωπικό επίβλεψης μελετών και κατασκευής έργων κλπ.). 

2. Έλλειψη ορθής ενημέρωσης κοινού και Σωματείων με αποτέλεσμα έντονων και, τις περισσότερες φορές, αδικαιολόγητων αντιδράσεων και ματαίωσης της εφαρμογής χρήσιμων έργων. Π.χ. θα πρέπει να πεισθούν οι κάτοικοι των περιοχών όπου προβλέπεται να κατασκευασθούν σταθμοί αυτοκινήτων ότι οι σταθμοί αυτοί δεν γίνονται για να αυξήσουν την κυκλοφορία των αυτοκινήτων άλλα αντίθετα για να την μειώσουν με την απομάκρυνση των παράνομα σταθμευμένων αυτοκινήτων, την κατάργηση της κυκλοφορίας για αναζήτηση θέσης, την κατασκευή πεζοδρόμων, την αύξηση του πλάτους των πεζοδρομίων κλπ. 3. Αναποφασιστικότητα της Διοίκησης να εφαρμόσει το σχεδιασμό και τις μελέτες, λόγω των παραπάνω αντιδράσεων από το κοινό που δεν έχει ενημερωθεί κατάλληλα. 4. Ορθή αντιμετώπιση της έλλειψης κονδυλίων με εξάντληση των δυνατοτήτων ιδιωτικής χρηματοδότησης (π.χ. αυτοχρηματοδότηση σταθμών αυτοκινήτων και χρησιμοποίηση των εσόδων από ελεγχόμενη στάθμευση, Συνεργασία Δημόσιου/Ιδιωτικού Τομέα – ΣΔΙΤ). 

3. ΟΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ Υπάρχουν όμως οι προϋποθέσεις ορθής άμεσης και μακροχρόνιας αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού προβλήματος εφόσον εξαλειφθούν οι παραπάνω τέσσερις βασικοί λόγοι υστέρησης της χώρας μας. 

Συγκεκριμένα: 

1. Υπάρχει ένα αναγνωρισμένο εξαιρετικό δυναμικό τεχνικών τόσο στον ιδιωτικό τομέα όσο και στο Δημόσιο, το οποίο δεν αξιοποιείται σήμερα. Τα αποτελέσματα μιας σωστής αξιοποίησης φάνηκαν με τη διεθνώς αναγνωρισμένη επιτυχία των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, ιδιαίτερα στον τομέα της αντιμετώπισης του μέχρι τότε κυκλοφοριακού χάους. 

2. Το υψηλό επίπεδο των ελλήνων τεχνικών στα κυκλοφοριακά θέματα εξασφαλίζεται από την εξειδίκευση στα Πανεπιστήμια, τις Τεχνικές Σχολές και τα Ειδικά Σεμινάρια του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Επιμόρφωσης του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και την επιτυχημένη συμμετοχή στις σχετικές έρευνες της Ε.Ε. 

3. Υπάρχει η κατάλληλη νομοθεσία και προδιαγραφές που συνεχώς βελτιώνονται (ΚΟΚ, Νομοθεσία Στάθμευσης, Προδιαγραφές Οδοποιίας/Κυκλοφορίας/Στάθμευσης κλπ.) η οποία όμως, αρκετές φορές, δεν εφαρμόζεται σωστά ή καθόλου. 

4. Οι Δήμοι έχουν δυνατότητα πρόσληψης του απαιτούμενου ειδικευμένου προσωπικού για τη Δημοτική τους Αστυνομία η οποία έχει τώρα αυξημένες αρμοδιότητες αστυνόμευσης. 

5. ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ύπαρξη ενός μακροχρόνιου και συνεχώς επικαιροποιούμενου μακροχρόνιου Χωροταξικού – Συγκοινωνιακού Σχεδιασμού ως πλαίσιο για όλες τις επιμέρους μελέτες, αποτελεί την προϋπόθεση για την ορθή αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος σε βάθος χρόνου. Δυστυχώς σε καμία πόλη της Ελλάδος δεν υπάρχει αυτή η προϋπόθεση και, επιπλέον, δεν εφαρμόζεται σωστά ότι υπάρχει σε μακροχρόνιο σχεδιασμό.

(http://www.ecocity.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=1812:%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8C-%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%B2%CE%BB%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%80%CF%8C%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%82&Itemid=63 )

Η Λαμία είναι μια πόλη εβδομήντα  χιλιάδων κατοίκων οι οποίοι κάθε ημέρα υποφέρουν κάτω από βάρος των σοβαρών προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί από την αδιαφορία των υπευθύνων, την έλλειψη παιδείας των κατοίκων και από τα οικονομικά συμφέροντα κάποιον διαπλεκόμενων. 
 Ας επιλέξουμε τα βασικότερα προβλήματα της πόλης μας αναλυτικά. 

Το εμπορικό τρίγωνο του κέντρου 

Οι κάτοικοι της πόλης μας και οι επισκέπτες που καθημερινά συρρέουν στην πόλη μας για να ψωνίσουν, εκτονώνουν την αγοραστική τους δυνατότητα  κυρίως στην Ρήγα Φεραίου και σε κάποιους δρόμους δυτικά από αυτήν. Θέλω να πω ότι τα πιο πολυσύχναστα καφέ της πόλης και οι πλέων κερδοφόρες επιχειρήσεις  βρίσκονται  στον παραπάνω δρόμο η μάλλον για να είμαστε ακριβείς βρίσκονται  στην περιοχή που ξεκινάει από την Πλατεία Πάρκου, την Ρήγα Φεραίου, την πλατεία Ελευθερίας, την οδό Βύρωνος, και την οδό Καραγιανοπούλου . . 

 Εβδομήντα χιλιάδες άνθρωποι, καθημερινά ψωνίζουν, τρώνε , πίνουν τον καφέ τους, συζητούν σχολιάζουν και κρίνουν την καθημερινότητα μόνο σε αυτό το τρίγωνο. Επίσης είναι γνωστό ότι  οι εμπορικές επιχειρήσεις που βρίσκονται μέσα στο εμπορικό τρίγωνο, θησαυρίζουν σε σχέση με τις υπόλοιπες επιχειρήσεις της πόλης που απλά  επιβιώνουν . Εκτιμούμαι, ότι συγκεκριμένοι κύκλοι για δικούς τους λόγους «σπρώχνουν» όλη την πόλη  στο συγκεκριμένο εμπορικό  τρίγωνο. Μια πόλη ολόκληρη, για κάποιους λόγους, πλουτίζει κάποιους συγκεκριμένους επιχειρηματίες, λες και έξω από το συγκεκριμένο τρίγωνο δεν υπάρχουν άλλοι επιχειρηματίες που θέλουν να ζήσουν. Κανένας τόσα χρόνια δεν νοιάστηκε για την ανατολική νότια και ιδικά την δυτική πλευρά της πλατειάς Πάρκου η οποία λιμοκτονεί  κανονικότατα. Η πλατεία Λαού (η οδός χοληστερίνης )  η οποία κάποτε ήταν η πιο πολυσύχναστη και η πιο γνώστη πλατεία της πόλης μας ανά την Ελλάδα, μαζί με τα γύρω από αυτήν στενά, σήμερα έχουν πέσει στην μιζέρια. Στην ίδια κατάσταση είναι επίσης  και οι  επιχειρήσεις γύρω από το τρίγωνο του κέντρου οι οποίες και αυτές λιμοκτονούν στην κυριολεξία. 

 Εκτιμούμε ότι αυτό το εμπορικό τρίγωνο είναι το σοβαρότερο πρόβλημα της πόλης μας για τους εξής λόγους. 

Αναγκάζει όλες τις νέες, μεγάλες και αξιόλογες επιχειρήσεις να θέλουν να δραστηριοποιηθούν μόνο μέσα στο συγκεκριμένο εμπορικό κέντρο η γύρω από αυτό, ανεβάζοντας τα ενοίκια και την τιμή των ακινήτων στα ύψη σε αντίθεση με τα ακίνητα που βρίσκονται έξω από αυτό. 

Αναγκάζει,  όλους τους κατοίκους της πόλης, είτε με τα αυτοκίνητα τους, είτε με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, είτε με τα πόδια, να οδηγούνται και να περιστρέφονται μέσα σε αυτό, δημιουργώντας μια οικονομική ανισότητα στις επιχειρήσεις της πόλης μας.

Η παραπάνω κατάσταση έχει σαν αποτέλεσμα, οι κάτοικοι της πόλης μας που θέλουν να ψωνίσουν, να πιουν τον καφέ η να κάνουν τις δουλειές τους γενικότερα, κατεβαίνουν με τα αυτοκίνητα τους στο κέντρο της πόλης και να δημιουργείται ένα τεράστιο κυκλοφοριακό χάος . Όλοι αυτοί έχουν την απαίτηση να παρκάρουν, γύρω από το αναφερόμενο εμπορικό τρίγωνο και ειδικότερα στην πλατεία πάρκου, κάτι το οποίο είναι αδύνατον. Γιαυτο τον λόγο βλέπουμε στην κεντρική πλατεία της πόλις και στους γύρω δρόμους πολλά αυτοκίνητα παράνομα παρκαρισμένα, η διπλοπαρκαρισμενα, η άλλα να κάνουν συνέχεια κύκλους με την ελπίδα ότι κάποια στιγμή θα βρουν ένα παρκινγκ να παρκάρουν η να διπλοπαρκάρουν. Όλα τα παραπάνω εχουν σαν αποτέλεσμα να δημιουργείται μια τεράστια κυκλοφοριακή συμφόρηση και ρύπανση η οποία επιβαρύνει την υγεία των κατοίκων που εργάζονται, ζουν και αναπνέουν στο κέντρο της πόλης

 Ιδικά  ότι έχει  σχέση με  τα αυτοκίνητα (οδική αγωγή, τροχονόμιση, πινακίδες σήμανσης), και ότι έχει σχέση με πεζούς (πεζοδρομία, διευκόλυνση γα άτομα με ιδικές ανάγκες, σκουπίδια, θέσεις κάδων απορριμμάτων) έχουν μετατρέψει την πόλη μας σε κολαστήριο. Αυτή η κατάσταση δεν είναι τωρινή δεν έγινε σήμερα υπάρχει χρόνια διότι έτσι βόλευε κάποιους και θα υπάρχει για πάντα αν δεν δραστηριοποιηθούν οι κάτοικοι της πόλις μας. 

 Επίσης οι ρυθμίσεις της οδικής κυκλοφορίας της πόλις είναι σχεδιασμένες με τέτοιον τρόπο που όλα τα αυτοκίνητα οδηγούνται στο κέντρο θέλουν δεν θέλουν. Σήμερα πια, πρέπει να θεσπιστούν μέτρα που θα κρατάνε τα αυτοκίνητα μακριά από το κέντρο και θα επιτρέπουν στους πεζούς να κυκλοφορούν ανενόχλητοι τουλάχιστον στο κέντρο της πόλης. 

Πεζοδρομημένη περιοχή 

Εκτιμούμε ότι η πόλη της Λαμίας θα πρέπει να πεζοδρομηθεί άμεσα από το ύψος των παρακάτω οδών Μακροπούλου , Βελισαρίου,  Εκκλησιών , Αμαλίας , Καποδιστρίου, Λεωνίδου , Πατρόκλου , Αχιλλέως –Μακροπούλου.  Στον παραπάνω αναφερόμενο χώρο θα πρέπει να απαγορεύεται οποιαδήποτε κίνηση αυτοκίνητων (εκτός συγκεκριμένων οδών που βοηθούν την διευκόλυνση των κατοίκων όπως θα αναφερθούμε παρακάτω ) εκτός από τα αυτοκίνητα της πυροσβεστικής, τα περιπολικά και μοτοσυκλέτες της αστυνομίας (όταν απαιτούνται), ασθενοφόρα, φορτηγά μεταφοράς εμπορευμάτων ( σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες). Τα μέσα μαζικής μεταφοράς που θα πρέπει να κινούνται στους εξωτερικούς οδούς της πεζοδρομημένης περιοχής . 

 Για να πετύχει  το παραπάνω σχέδιο απαιτούνται κάποιες προϋποθέσεις. 

Δρόμοι 

Οι δρόμοι της Λαμίας για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη κίνηση των οχημάτων θα πρέπει να έχουν κυκλική κίνηση με κατεύθυνση από δεξιά προς αριστερά.

  Κατά την εκτίμηση μας δεν υπάρχει κανένας δρόμος στην πόλης μας που να έχει την δυνατότητα να δέχεται δυο αντίθετα ρεύματα κυκλοφορίας, γιαυτο θα πρέπει να μονοδρομηθούν όλοι οι δρόμοι της πόλης, πλην ελαχίστων περιπτώσεων και σε αυτούς μόνο για πρακτικούς λόγους όπως θα δούμε παρακάτω.

· Ξεκινώντας από την βόρεια είσοδο της πόλης και την οδό Τυμφρηστού η οποία  θα πρέπει να μονοδρομηθεί με κατεύθυνση από τον βορά προς τον νότο.

· Η οδός Μακροπούλου από την νότια πλευρά της στην οδού Αχιλλέως θα μετατραπεί σε άνοδο οχημάτων. 

· Η οδός Παπασιοπούλου για πρακτικούς και μόνο λόγους θα μπορούσε να είναι η μόνη οδός διπλής κατεύθυνσης από τι ύψος της Ακαδημίας έως την βόρεια έξοδο της πόλης με την προϋπόθεση ότι θα απαγορεύετε η στάθμευση (όχι η στάση) αυτοκίνητων . 

· Η οδός Υψηλάντους θα πρέπει να μονοδρομηθεί και μετατραπεί σε κάθοδο από την Ακαδημία έως το κέντρο της πόλις.  

· Η οδός Αβέρωφ σαν συνέχεια της οδού Παλαιολόγου θα μονοδρομηθεί με διεύθυνση οχημάτων προς την δυτική έξοδο της πόλης. 

· Η οδός Μπότσαρη θα παραμείνει όπως είναι. 

· Η οδός Παπακυριαζή θα αλλάξει διεύθυνση κυκλοφορίας των οχημάτων και θα γίνει η συνέχεια της οδού Μπότσαρη

· Η οδός Λεωνίδου θα πρέπει να μετατραπεί σε άνοδο οχημάτων από την οδό Αθηνών μέχρι την οδό Καποδιστρίου. 

· Η  οδός Θερμοπύλων θα μετατραπεί σε κάθοδο οχημάτων . 

· Η οδός Καποδιστρίου θα μετατραπεί σε κάθοδο. 

· Ο οδός Οθωνος θα παραμείνει όπως είναι. Τα αυτοκίνητα των πολιτών της πόλης που εχουν διεύθυνση την βόρεια πλευρά της πόλης θα πρέπει να ακολουθούν την Εκκλησιών που θα έχει μετατραπεί σε άνοδο. Την Οθωνος θα πρέπει να την χρησιμοποιούν τουριστικά λεωφορεία, επισκέπτες  και ΙΧ. τουριστών και επισκεπτών που κατευθύνονται στην Πλατεία Λαού και στα τρία παρκινγκ που βρίσκονται γύρω από αυτή.  

· Η οδός Μελίνας Μερκούρη θα πρέπει με τα κατάλληλα έργα υποδομής να μετατραπεί σε δρόμο καθόδου των αυτοκίνητων  με διεύθυνση από το δημαρχείο έως την Ξηριώτισα.  

· Η οδός εκκλησιών θα μετατραπεί σε άνοδο.  

· Η οδός Αμαλίας σε κάθοδος

· Οδός Καραϊσκάκη Εδώ πρέπει να χρησιμοποιηθεί μόνο για την έξοδο των τουριστικών λεωφορείων για τα ΙΧ, με κατόχους τους τουρίστες, τους επισκέπτες της πόλις μας και τους κατοίκους της πόλης που μένουν μέσα στην πεζοδρομημένη περιοχή. . 

 Πλατείες 

 Θα πρέπει η κάθε πλατεία να διαμορφωθεί έτσι που να έχει την δίκη της διαφορετική κουλτούρα . 
· Πλατεία Ελευθερίας. Είναι η πλατεία των νέων. Θα πρέπει να αξιοποιηθεί σε ότι έχει σχέση με τους νέους. Καφέ , Μπαρ κλπ.  

· Πλατεία Λαού. Άλλοι γνωρίζουμε ότι η πλατεία Λαού στο παρελθόν πέρασε ημέρες δόξης και είναι γνωστή στο πανελλήνιο σαν «οδός χοληστερίνης» . Εκείνα τα χρόνια η τουριστική κίνηση στην συγκεκριμένη πλατεία και στους γύρω δρόμους ηταν  ιδιαίτερα ανεπτυγμένη.  Σήμερα για διάφορους λόγους η πλατεία Λαού έχει χάσει την αίγλη της. Και οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται σε αυτήν έχουν πέσει στον μαρασμό και την απελπισία. 

 Η πλατεία λαού θα πρέπει να ξαναβρεί την παλιά της αίγλη με κάποια αποφασιστικά μέτρα από την πλευρά του δήμου. Οι άδειες για τις επιχειρήσεις που θα δίνονται για την περιοχή της Πλατείας Λαού θα πρέπει να έχουν παραδοσιακό προσδιορισμό , (Ταβέρνες ,ψησταριές, παραδοσιακά καφενεία κλπ).
 Να αξιοποιηθούν και να διαφημιστούν, το μνημείο του Αθανασίου Διάκου και το λαογραφικό μουσείο που βρίσκονται στον ίδιο δρόμο και δίπλα στην πλατεία λαού. 

 Αξιοποίηση των παραδοσιακών στενών και κτιρίων που βρίσκονται πάνω από την πλατεία λαού προς την πλευρά του κάστρου.  

 Να αξιοποιηθούν με παραδοσιακή κατεύθυνση όλα τα κτίρια που βρίσκονται γύρω από την πλατεία λαού. 

 Ανακατασκευή του παρκινγκ στην Αγίου Νικολάου με σκοπό να μπορεί να μετατραπεί σε παρκινγκ τουριστικών λεωφορείων.  Θα πρέπει να δημιουργηθεί μια πύλη εισόδου και μια πύλη εξόδου για να μπορούν τα λεωφορεία να μπαίνουν  άνετα από την οδό Όθωνος  και να φεύγουν προς την οδό Καραϊσκάκη. Τα δυο παρκινγκ της πλατειάς λαού θα πρέπει να διατίθενται για τις ανάγκες των κατοίκων και των τουριστών που κατευθύνονται στην πλατεία Λαού.  Όλη αυτή η κίνηση προϋποθέτει ότι θα πρέπει να υπάρχουν κατάλληλες πινακίδες που θα καθοδηγούν τους οδηγούς των λεωφορείων και τους ξένους, από την εθνική οδό έως την πλατεία Λαού και τα τρία παρκινγκ που υπάρχουν σε αυτήν. 

· Πλατεία Πάρκου. Μια σκέψη είναι η πλατεία πάρκου θα μπορούσε να αποτελείται από  επιχειρήσεις που διαθέτουν γρήγορο φαγητό, σουβλάκια, πίτσες, τυρόπιτες, μικρά καφενεία, καφετέριες κλπ.

 Η πλατεία ελευθερίας και οι γύρω δρόμοι θα πρέπει να διατηρήσουν και να εμποτίσουν την εικόνα της πλατείας με μεγάλες και καλές πιτσαρίες. 

Διευκολύνσεις πεζών 

 Όπως βλέπουμε αν και εφόσον εφαρμοστεί η πεζοδρόμηση του κέντρου της πόλις ένας τεράστιος χώρος διατίθεται για την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών. 

 Για την ευκολότερη διακίνηση των πολιτών μέσα στο κέντρο έχουμε να προτείνουμε τα παρακάτω μέτρα. 

· Δημιουργία χώρου παρκινγκ ποδηλάτων (δίκυκλα και τρίκυκλα με καλάθια για τις νοικοκυρές ) του δήμου που θα παραχωρούνται για τις ανάγκες μετακίνησης  των πολιτών.

· Δημιουργία χώρου παρκινγκ για μοτοποδήλατα του Δήμου που θα παραχωρούνται για τις ανάγκες μετακίνησης των πολιτών.

· Δημιουργία συγκοινωνιακού δικτύου μίνι μπας που θα κινείται  περιφερικά της πεζοδρομημένης περιοχής και μέσα στο κέντρο της πόλις για τις ανάγκες μετακίνησης των πολιτών.

Παρκινγκ 

Τα παρκινγκ που είναι μέσα στην  πεζοδρομημένη περιοχή  θα πρέπει με χρηματοδότηση του Δήμου, να τεθούν προς διάθεση των κατοίκων που ζουν μέσα σε αυτό, για τους τουρίστες, τους ξένους επιχειρηματίες κλπ. Οι πολίτες που μένουν μέσα στο πεζοδρομημένο κέντρο θα πρέπει να μην παρκάρουν στον δρόμο αλλα σε συγκεκριμένο παρκιγκ.  Από την αρχή ο κάθε κάτοικος του κέντρου ανάλογα με την διεύθυνση κατοικίας του θα πρέπει να γνωρίζει με ευθύνη του Δήμου σε ποιο παρκινγκ θα παραδίδει  το αυτοκίνητο του για φύλαξη και όχι σε όποιο επιθυμεί ο ίδιος.

Σε όλα τα παρκινγκ που βρίσκονται μέσα στην πεζοδρομημένη περιοχή   θα πρέπει να δημιουργηθεί μία κάθετη μηχανική μπάρα η οποία θα  ανοίγει μόνο  όταν χρειάζεται να  περάσουν οχήματα της πυροσβεστικής , ασθενοφόρα κλπ. Η παραπάνω μπάρα ανάμεσα στην είσοδο και στην έξοδο του παρκινγκ θα πρέπει να υποχρεώνει τον οδηγό να οδηγείται μέσα στο παρκινγκ και όχι να περάσει μπροστά από αυτό.  

 Σε όλα τα παρκινγκ θα πρέπει να υπάρχει διαφημιστικό υλικό που να αναφέρετε στα αξιοθέατα και στα τουριστικά σημεία της πόλης  

Μετακινήσεις οχημάτων 

· Μέσα στην πεζοδρομημένη περιοχή θα επιτρέπεται η διέλευση των Ι.Χ. αυτοκινήτων που οι κάτοχοι τους μένουν μέσα στην πεζοδρομημένη περιοχή, τα μέσα μεταφοράς εμπορευμάτων, αλλα  σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες. 

· Τα μέσα μαζικής μεταφοράς  θα πρέπει να έχουν σαν αφετηρία τους εξωτερικούς δρόμους της πεζοδρομημένης περιοχής. 

 α) Τα λεωφορεία που έχουν διεύθυνση την βόρεια Λαμία θα έχουν σαν αφετηρία την οδό Λεωνίδου η οποία θα έχει μετατραπεί σε άνοδο.

  β) Τα μέσα μαζικής μεταφοράς που έχουν διεύθυνση την Ανατολική Λαμία θα έχουν σαν αφετηρία την Καποδιστρίου.

 γ) Τα μέσα μαζικής μεταφοράς που έχουν σαν διεύθυνση την νότια Λαμία θα έχουν σαν αφετηρία την Θερμοπυλών που θα έχει μετατραπεί σε κάθοδο. 

 δ) Τα μέσα μαζικής μεταφοράς που θα έχουν σαν διεύθυνση την δυτική Λαμία θα πρέπει να έχουν σαν αφετηρία την οδό Αβέρωφ.

· Οι πιάτσες των TAXI θα πρέπει να είναι στα όρια της πεζοδρομημένης περιοχής. 

 Με το να απομακρυνθούν τα αυτοκίνητα, τα λεωφορεία ,τα ταξί κλπ  από το κέντρο της πόλις θα μεγαλώσει το αγοραστικό ενδιαφέρον των κατοίκων διότι θα έρθουν σε επαφή με περισσότερες επιχειρήσεις και ο καθημερινός εμπορικός τζίρος θα είναι πιο δίκαια και πιο ανθρωπινά μοιρασμένος. 

 Με όλα τα παραπάνω μέτρα η πόλη θα αλλάξει όψη , θα γίνει πιο ζεστή, θα απλώσει η αγορά , θα αποσυμφορεθεί , το κέντρο και οι κάτοικοι της πόλης θα ζουν σε μια καθαρή και υγιή πόλη. 

Το παραπάνω σχέδιο ίσως να μην έχει καμία αξία διότι  γράφτηκε από κάποιον πολίτη ο οποίος δεν έχει τις απαραίτητες γνώσεις για την οργάνωση μιας σύγχρονης πόλης. Είναι μια εργασία από έναν πολίτη τον οποίον η αγάπη για την πόλη που γεννήθηκε τον οδήγησε να στύψει το μυαλό του για βάλει το δικό του λιθαράκι στην ευημερία των συνανθρώπων του και στο καλύτερο μέλλον των παιδιών του. 

 Εργασίες – μελέτες κλπ σαν την παραπάνω και σίγουρα πολύ καλύτερες και πολύ πιο ολοκληρωμένες θα υπάρχουν κάπου καταχωνιασμένες σε κάποια συρτάρια ,κάποιων αρμοδίων. 
 Το ερώτημα είναι γιατί αυτή η πόλη από Βασίλισσας της Ρούμελης έχει καταντήσει ένα ξεπεσμένο χωριουδάκι που δεν θέλει κανένας να το δει. 

 Σίγουρα οι αιτίες είναι πολλές η μάλλον πάρα πολλές και όσο περνούν τα χρόνια θα γίνονται ακόμη περισσότερες αν κάποιοι αρμόδιοι δεν πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. 

· Αυτό που χρειάζεται ουσιαστικά η πόλη μας είναι μια τοπική αυτοδιοίκηση που να έχει το θάρρος να πάρει την κατάσταση στα χέρια της και να «σπάσει αυγά» , να συγκρουστεί με τα τοπικά, πολιτικά και οικονόμα τζάκια  για να μπορέσει να δώσει στον κόσμο μια ζεστή και όμορφη πόλη. 

Καλλιώρας Γεώργιος

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.