Μήνυμα του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας Σπύρου Πιλιτζίδη για την έναρξη της σχολικής χρονιάς


Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας, απευθύνουμε θερμότατες ευχές για ευόδωση των προσπαθειών τους σε έναν από τους θεμελιωδέστερους τομείς της προσωπικής και κοινωνικής ανάπτυξης του ανθρώπου, αυτόν της ολοκληρωμένης και πλατιάς παιδείας. Συγχρόνως, διαβεβαιώνουμε καθέναν από τους συμμετέχοντες στην εκπαιδευτική διαδικασία, τους διδασκόμενους και τους διδάσκοντες, πως η Διεύθυνσή μας θα σταθεί κοντά τους ως αρωγός και συμπαραστάτης καταβάλλοντας κάθε δυνατή ενέργεια να καταστεί το 2018-2019 σχολικό έτος εμπνευσμένο, δημιουργικό και αποδοτικό. 

Δικαίως η εκπαίδευση συγκεντρώνει στις μέρες μας το έντονο ενδιαφέρον της Πολιτείας αλλά και των πολιτών, όχι μόνο γιατί διαμορφώνει την καθημερινότητα και το παρόν χιλιάδων παιδιών σχολικής ηλικίας διαπλάθοντάς τα ηθικά και πνευματικά, αλλά κυρίως διότι καθορίζει το μέλλον της ελληνικής κοινωνίας προετοιμάζοντας σε μεγάλο βαθμό τις εξελίξεις που θα επηρεάσουν την πορεία της χώρας μας εντός και εκτός συνόρων, σε κάθε πεδίο αναφοράς και δράσης. Άλλωστε, η σύγχρονη παιδεία με τη μετασχηματιστική της δύναμη γίνεται ένας από τους λίγους θεσμούς που παρέχει τη δυνατότητα της προσωπικής προοδευτικής εξέλιξης ενώ ταυτόχρονα επιδρά πολλαπλασιαστικά, με τρόπο καταλυτικό, οδηγώντας στην ευημερία μεγάλα σύνολα ανθρώπων. Η εκπαίδευση φαίνεται λοιπόν να αποτελεί το «κλειδί» τόσο για το «ζην» όσο και το «ευ ζην» ατόμων και λαών. 

Επομένως εκείνο που κυρίως χρειαζόμαστε σήμερα είναι μια εκσυγχρονιστική στάση απέναντι στην θεσμοθετημένη ελληνική παιδεία, χωρίς να ξεχνάμε ότι εκτός από γνώσεις πρέπει να καλλιεργεί και αξίες, την έλλειψη ή τη στρέβλωση των οποίων επικαλούμαστε κάθε φορά που αναζητούμε τα γενεσιουργά αίτια φαινομένων κοινωνικής παθογένειας. Η παιδεία και η εκπαίδευση, οι γνώσεις, οι αξίες και η ευημερία καθίστανται τελικά έννοιες ζητούμενες από τον καθένα από εμάς, από τον απλό πολίτη ως τον αρμόδιο υπουργό. Γι’ αυτό και οι προσπάθειες σχεδιασμού και επαναπροσδιορισμού τους τις τελευταίες δεκαετίες είναι ομολογουμένως πολλές και επαναλαμβανόμενες. Ωστόσο, τα αποτελέσματά τους συχνά αμφισβητούνται ως ανεπαρκή είτε γιατί οι αλλαγές διενεργούνται εσπευσμένα είτε γιατί απουσιάζει η τόλμη, η διευρυμένη συναίνεση και η ουσιαστική διαβούλευση. 

Παρόλα αυτά οι λειτουργοί της παιδείας παραμένουμε συνεπείς στις καθημερινές μας υποχρεώσεις απέναντι στους μαθητές μας και γινόμαστε τα πρόσωπα που συνεχώς και αδιαλείπτως καθοδηγούμε τα παιδιά και τους νέους μας στον αγώνα και την αναμέτρησή τους με την κατάκτηση ενός ηθικού και δημιουργικού τρόπου σκέψης. Διότι, αν οι εκπαιδευτικοί επιτυγχάνουμε τη διάπλαση παιδιών με ήθος που σκέπτονται εμπνευσμένα και αποφασίζουν ορθά, τότε μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα πως σύντομα το μέλλον θα καταστεί ευοίωνο για όλους και η ευημερία, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο, θα πραγματωθεί χωρίς αναβολές και καθυστερήσεις. 

«Καλή Σχολική Χρονιά!» 

Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας

Πιλιτζίδης Σπύρος

didefth.gr

Δημοσίευση σχολίου

To kaliterilamia.gr σέβεται το δικαίωμα όλων των χρηστών να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους ωστόσο διατηρεί το δικαίωμα, να μην δημοσιεύει συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια. Έτσι όποια σχόλια, περιέχουν ακατάλληλα προς το κοινό χαρακτηριστικά θα αποσύρονται από τον ιστότοπο.

Νεότερη Παλαιότερη