«Το πρόσωπο ενός άλλου» από τους Φίλους Κινηματογράφου Λαμίας στο Δημοτικό Θέατρο Λαμίας την Πέμπτη 15 Νοεμβρίου


Οι Φίλοι Κινηματογράφου Λαμίας σας προσκαλούν την Πέμπτη 15-11-2018, ώρα 21.15   στο Δημοτικό Θέατρο Λαμίας, στην προβολή της ταινίας «ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΕΝΟΣ ΑΛΛΟΥ» (The face of another | Tanin No Kao), ένα κινηματογραφικό αριστούργημα που μπορεί να τοποθετηθεί δίπλα στην Περσόνα του Bergman και το Blow up του Antonioni, ως τα κυριότερα δείγματα διορατικού κινηματογράφου,  σε σκηνοθεσία Χιρόσι Τεσιγκαχάρα.

Βραβείο Mainichi Film Concours 1967, Καλύτερης Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, Καλύτερης Μουσικής Σύνθεσης

Η προβολή πραγματοποιείται στα πλαίσια της εκδήλωσης «Από την αυτοπροσωπογραφία στη Selfie» που διοργανώνει το Παράρτημα Φιώτιδας του Πνευματικού Κέντρου Ρουμελιωτών σε συνεργασία με το Δήμο Λαμιέων και τη Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας “Αλ. Κοντόπουλος”. Τα εγκαίνια της έκθεσης «Από την αυτοπροσωπογραφία στη Selfie» θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 3 Νοεμβρίου, ώρα 7.30 μ.μ. στην Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας.  

Διάρκεια έκθεσης : Σάββατο 3 έως Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2018  | «Από την αυτοπροσωπογραφία στη Selfie» :Αυτοπροσωπογραφίες καλλιτεχνών της Φθιώτιδας καθώς και  μαθητών/τριών της Γ΄ Λυκείου, που προετοιμάζονται για την Ανωτάτη  Σχολή Καλών Τεχνών ή άλλων συναφών σχολών. Θα συμπεριληφθούν και «selfies» μαθητών/τριών με φόντο γωνιές και μνημεία από το Δήμο Λαμίας (ηλεκτρονική παρουσίαση). | Mε την συμβολή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας δια μέσου του γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων.

Υ Π Ο Θ Ε Σ Η  :  Ο Οκουγιάμα, που παραμορφώθηκε από τη φωτιά σε ένα εργατικό ατύχημα και αποξενώθηκε από οικογένεια και φίλους, δέχεται να πάρει μέρος στο ριζοσπαστικό πείραμα του ψυχιάτρου του: μια μεταμόσχευση του προσώπου ενός ξένου. Ο Oκουγιάμα, μακριά από τον κόσμο που τον περιβάλλει, αρχίζει να ενδίδει σε σκοτεινούς πειρασμούς. Με μια ανεπανάληπτη εικονοποιία, η ταινία εξερευνά από τη μια τα όρια και την ελευθερία που εμπεριέχει την απόκτηση μιας νέας περσόνας και θέτει ερωτήματα την αντίληψη της ανθρώπινης ατομικότητας.


Σκηνοθέτης: Hiroshi Teshigahara
Σενάριο: Kobo Abe
Φωτογραφία: Hiroshi Segawa
Μουσική: Toru Takemitsu
Ηθοποιοί: Tatsuya Nakadai, Machico Kyo, Mikijiro Hira, Kyoko Kishida, 
Miki Irie Eiji Okada, Minoru Chiaki, Hideo Kanze, Kunie Tanaka
Ιαπωνία | 1966 | Διάρκεια: 122'

Είμαστε το πρόσωπο μας; 

Όταν αποκόβεται ένα κεφάλι από το υπόλοιπο σώμα, το σώμα έχει χάσει κάθε έννοια ταυτότητας. Όταν στις απόκριες φορέσουμε μία στολή, απλά έχουμε ντυθεί κάτι. Όταν όμως φορέσουμε μία μάσκα έχουμε «μασκαρευτεί», δηλαδή έχουμε αποκτήσει μυστηριακή έννοια.  

Ο μεγαλύτερος πρωτοπόρος του ιαπωνικού κινηματογράφου, ο  Χιρόσι Τεσιγκαχάρα, δανείζεται ακόμα ένα γραπτό του Kobo Abe και αναπτύσσει φιλοσοφικά την ξεχωριστή σημασία που έχει το πρόσωπο μας στην όλη μας ταυτοποίηση. Δέχεται την αλλαγή των χαρακτηριστικών μας σαν ένα σουρεαλιστικό παραμύθι, έτοιμο να κρίνει την ανθρώπινη ύπαρξη. Αλλάζοντας πρόσωπο γίνεσαι ένας άγνωστος. Είσαι έτοιμος να μεταμορφωθείς στο τέρας που κρύβει το ψυχολογικό σου ασυνείδητο.

Πόσο επιδρά το πρόσωπο (η μορφή) στη συμπεριφορά (περιεχόμενο) του ανθρώπου, της κοινωνίας; Τελικά ο τρόπος που ο κόσμος (το περιβάλλον) μας κοιτά (αντιμετωπίζει) επιδρά πάνω μας, «φτιάχνει» το πρόσωπό μας, καθορίζει τη συμπεριφορά μας, τη μορφή και το περιεχόμενο (μας) ή το αντίθετο; 

Όσον αφορά τη σκηνοθεσία ο Χιρόσι Τεσιγκαχάρα μας εκπλήσσει ευχάριστα. Περίεργες γωνίες λήψεις, χρήση λεπτομερειών, κάμερα στο χέρι σε επιλεγμένα σημεία, παγωμένες εικόνες που προδίδουν το μέσο, διακοπή όλων των ήχων της ατμόσφαιρας- καθώς και των ανθρώπων και του σκηνικού – προκειμένου να δοθεί έμφαση στα λόγια του ήρωα. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με τα ψυχεδελικά σκηνικά -κυρίως του εργαστηρίου του ψυχιάτρου -και την ιδιαίτερη μουσική του Τόρου Τακεμίτσου, μόνιμου συνεργάτη του Τεσιγκαχάρα, δημιουργούν μία αφαιρετική ατμόσφαιρα και ένα αίσθημα αβεβαιότητας και μυστηρίου που οδηγεί την ταινία στα μονοπάτια του θρίλερ και της επιστημονικής φαντασίας. (Ευδοξία Κυροπούλου – cine.gr)

Ο κινηματογράφος του Χιρόσι Τεσιγκαχάρα είναι σκεπτόμενος κινηματογράφος. Η διασκέδαση, που έπεται, προκύπτει από την πληρότητα που νιώθει ο θεατής. Και από τη μεγάλη αναστάτωση! Στην οθόνη συμβαίνουν σοβαρά αισθητικά γεγονότα (ασπρόμαυρη φωτογραφία Χιρόσι Σεγκάβα). Ακούγονται θαυμάσιοι λειτουργικοί ήχοι και εξίσου θαυμάσιες και λειτουργικές μουσικές (Τόρου Τακεμίτσου). Οι προσεγμένοι διάλογοι (σενάριο Κόμπο Αμπε από το ομότιτλο βιβλίο του) λένε πολύ σημαντικά πράγματα. Πράγματα που προβληματίζουν! (elculture)

filoicinelamias.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.