Σε μια διετία θα είναι έτοιμο το τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα του αυτοκινητόδρομου Ε-65


Ξεκινούν μέσα στον Ιανουάριο τα έργα στο «τυφλό» κομμάτι, ώστε να ολοκληρωθεί η σύνδεση της Ε.Ο. Αθηνών - Θεσσαλονίκης με την Εγνατία Οδό, στο ύψος της Ροδίτσας Φθιώτιδας

Μέσα στον Ιανουάριο ξεκινούν τα έργα στο τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα, που θα αξιοποιήσουν τον «τυφλό» αυτοκινητόδρομο Ε-65.

Σχεδιάστηκε για να εξυπηρετήσει τη δυτική Θεσσαλία, ενώνοντας την εθνική οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης, από το ύψος του ανισόπεδου κόμβου της Ροδίτσας Φθιώτιδας, με την Εγνατία οδό, αλλά η αρχική σύμβαση του 2007 ψαλιδίστηκε τον Δεκέμβριο του 2013 και από 180 χλμ. απέμειναν τα 79 χλμ., από την Ξυνιάδα ώς τα Τρίκαλα, στη μέση του... πουθενά, χωρίς αρχή και τέλος!

Το νότιο τμήμα, από τη Λαμία ώς την Ξυνιάδα, έχει μήκος 32,5 χλμ. και προβλέπεται να παραδοθεί σε μια διετία. Τα πρώτα 14 χλμ., ώς τον κόμβο προς Καρπενήσι υπολογίζεται να δοθούν στην κυκλοφορία νωρίτερα, καθώς είχαν προχωρήσει οι εργασίες.

Τα υπόλοιπα 18,5 χλμ., που περιλαμβάνουν δύο σήραγγες συνολικού μήκους 6 χλμ., θα χρειαστούν περισσότερο χρόνο.

Η σύμβαση για το νέο τμήμα χρειάστηκε να περάσει από σαράντα κύματα, καθώς οι Βρυξέλλες ζήτησαν να υποβληθούν επικαιροποιημένες μελέτες και είχαν ενστάσεις για τη βιωσιμότητα του έργου, η οποία όμως ήταν δεδομένη από την αρχή.

Γι’ αυτό η σύμβαση του 2007, όπως και η αναθεώρηση του 2013 προέβλεπαν επιδότηση στην κοινοπραξία, που μπορούσε να φθάσει το 1,7 δισ. ευρώ σε βάθος 35ετίας, για να καλυφθεί το έλλειμμα από τα έσοδα των διοδίων.

Η νέα σύμβαση, που ψηφίστηκε με αυξημένη πλειοψηφία από τη Βουλή, εξασφαλίζει σημαντικά οφέλη για το Δημόσιο, όπως επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.

Συγκεκριμένα:

● Η ανάδοχος εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παραιτήθηκε από το δικαίωμα της γενναίας αποζημίωσης για τα μειωμένα έσοδα από τα διόδια του Ε-65.

● Το κατασκευαστικό κόστος των 317 εκατ. ευρώ, που προέβλεπε η αναθεωρημένη σύμβαση του 2013, μειώθηκε στα 300 εκατ. ευρώ. Στα 5,5 εκατ. ευρώ ανέρχεται το κόστος των πρόσθετων έργων που δεν είχαν προβλεφθεί στην αρχική σύμβαση. Ο κατασκευαστής θα καταβάλει το σύνολο του κόστους του ανεξάρτητου μηχανικού, που υπολογίζεται σε 4 εκατ. ευρώ.

Οικονομικά οφέλη
Το Δημόσιο εξασφάλισε, όμως, κι άλλα οικονομικά οφέλη, ύψους περίπου 142 εκατ. ευρώ, από τη γενικότερη συμφωνία για τον Ε-65. Από το βήμα της Βουλής, ο αρμόδιος υπουργός ενημέρωσε ότι η ανάδοχος εταιρεία μείωσε σημαντικά τις απαιτήσεις της για το ήδη κατασκευασμένο τμήμα Ξυνιάδα - Τρίκαλα. Με βάση την αναθεωρημένη σύμβαση του 2013, είχε δικαίωμα αποζημίωσης 115 εκατ. ευρώ για τις κατασκευές και θα πάρει 50 εκατ., άλλα 67 εκατ. ευρώ από τις καθυστερήσεις με υπαιτιότητα του Δημοσίου και περιορίστηκε σε 10 εκατ., καθώς και 27 εκατ. ευρώ για την παραχώρηση, από τα οποία θα δοθούν 7,5 εκατ. ευρώ.

Σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), το αρμόδιο υπουργείο θα εξασφαλίσει χρηματοδότηση για το βόρειο κομμάτι του Ε-65, που είχε μπλοκαριστεί το 2008 από το ΣτΕ, λόγω των επιπτώσεων προς το περιβάλλον και στον βιότοπο της αρκούδας. Η νέα χάραξη έχει μήκος 72 χλμ. και ήδη μπορούν να ξεκινήσουν τα πρώτα 25 χλμ. από τα Τρίκαλα ώς την Καλαμπάκα.

● Στις αρχές του νέου χρόνου, κατατίθεται για κύρωση από τη Βουλή η σύμβαση για το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου. Η σύμβαση έχει ήδη εγκριθεί από το ελεγκτικό συνέδριο και προβλέπει επενδύσεις 520 εκατ. ευρώ, που θα δημιουργήσει 1.000 θέσεις εργασίας κατά τη φάση της κατασκευής.

Η συμμετοχή του Δημοσίου αυξήθηκε στο 46% και προβλέπεται ανταποδοτικό τέλος 2% από τα ακαθάριστα έσοδα για τον Δήμο Μίνωα Πεδιάδος και τους όμορους οικισμούς.

www.efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.