Τροπολογία Σαρακιώτη για την ρύθμιση άδικων οφειλών των επαγγελματιών της Λαμίας


Τροπολογία (υπ’ αριθμόν 52/2) κατέθεσε ο Βουλευτής Φθιώτιδας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Γιάννης Σαρακιώτης στο πλαίσιο του υπό συζήτηση στη Βουλή νομοσχεδίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με θέμα την παρακράτηση δημοτικού φόρου 2% για την περίοδο 2003-2007 στο Δήμο Λαμιέων. 

Πρόκειται για ένα σοβαρό πρόβλημα, που προκλήθηκε τα έτη 2003-2007 εξαιτίας της απόφασης του τότε Δημοτικού Συμβουλίου Λαμιέων, σύμφωνα με την οποία αυθαιρέτως καταργήθηκε το δημοτικό τέλος ύψους 2%. Δηλαδή το τότε Δημοτικό Συμβούλιο κατήργησε με απόφασή του ένα νόμο του κράτους!

Έτσι, με τον αναδρομικό καταλογισμό το έτος 2008 για ποσά, τα οποία ουδέποτε εισέπραξαν οι επαγγελματίες της εστίασης στη Λαμία, συσσωρεύτηκε ένα υπέρογκο ποσό, που οι περισσότεροι εξ αυτών μέχρι και σήμερα δεν έχουν καταφέρει να αποπληρώσουν. Με την τροπολογία του, ο κ. Σαρακιώτης προτείνει τη διαγραφή του κεφαλαίου κατά ποσοστό 60% των ποσών που καταλογίσθηκαν σε αυτούς, μιας και δεν εισπράχθηκαν ποτέ, καθώς και κάθε σχετικού προστίμου ή προσαύξησης.

Επιπροσθέτως, ο Βουλευτής Φθιώτιδας εισηγείται την εξόφληση του εναπομείναντος ποσού σε 24 μηνιαίες δόσεις.

Ο κ. Σαρακιώτης καλεί τους συναδέλφους του βουλευτές της Ν.Δ. στη Φθιώτιδα να υποστηρίξουν την παραπάνω νομοθετική πρωτοβουλία, καθώς επιλύει ένα πρόβλημα το οποίο ταλανίζει δεκάδες μικρομεσαίους επαγγελματίες στο χώρο της εστίασης εδώ και περίπου μία δεκαετία.

Για το θέμα αναμένεται η συζήτηση την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή, οπότε και ο αρμόδιος Υπουργός Εσωτερικών θα αποφασίσει για το αν θα κάνει δεκτή την τροπολογία του κ. Σαρακιώτη.


Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις»

Θέμα: «Διαγραφή οφειλών του τέλους 2% προς Ο.Τ.Α. α’ βαθμού»

Α. Αιτιολογική Έκθεση

Σε Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, προ ετών ελήφθησαν αποφάσεις δημοτικών
συμβουλίων και άλλων αρμοδίων οργάνων τους περί μη είσπραξης του τέλους της περίπτ. β’ του άρθρου 1 του ν. 339/1976, το οποίο είχε διαμορφωθεί, σύμφωνα με το άρθρο 20 του ν. 2539/1997 (Α’ 247) σε ποσοστό 2% και μη βεβαίωσης οφειλών προερχομένων από το συγκεκριμένο τέλος. Υλοποιώντας τις ως άνω αποφάσεις, οι εκάστοτε δημοτικές αρχές δεν ενέγραφαν στους βεβαιωτικούς καταλόγους τους και δεν εισέπρατταν ποσά εκ του τέλους 2% επί των ακαθαρίστων εσόδων των υπαγομένων σε αυτό επιχειρήσεων. Αντιθέτως, χορηγούσαν σταθερά όλες τις σχετικές άδειες για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (λειτουργίας, μουσικών οργάνων κλπ.) μετά από έκδοση πιστοποιητικού μη οφειλής («ενημερότητας»), το οποίο ουδόλως περιλάμβανε τυχούσες οφειλές από το «καταργηθέν» με την εν λόγω απόφαση τέλος 2%. Με τις ως άνω ενέργειές τους, οι εν λόγω Ο.Τ.Α. δημιούργησαν στους διοικούμενους (επιχειρήσεις) την ευλόγως σταθερή και
δικαιολογημένη πεποίθηση ότι δεν υπόκεινται στο φόρο αυτό, με συνέπεια να μην τον επιρρίπτουν στην κατανάλωση και να μην τον εισπράττουν από τους πελάτες τους. Έτσι, η εκ των υστέρων και ιδίως προ της παρόδου της πενταετούς παραγραφής – αποσβεστικής προθεσμίας αιφνιδιαστική βεβαίωση και είσπραξη ποσών παρελθουσών χρήσεων σε βάρος των επιχειρήσεων εστίασης των ως άνω ΟΤΑ αντίκεται στην αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικούμενου και έχει ως αποτέλεσμα την περιέλευση των οφειλετών, που δεν επέρριψαν το σχετικό τέλος στην κατανάλωση κατά την περίοδο γέννησης των σχετικών οφειλών, σε αντικειμενική αδυναμία εξόφλησης των σχετικών τους υποχρεώσεων. Με την προτεινόμενη ρύθμιση, προβλέπεται η δυνατότητα υπαγωγής των σχετικών οφειλών σε ρύθμιση, κατόπιν αίτησης του οφειλέτη. Στην περίπτωση
υπαγωγής των οφειλών αυτών σε ρύθμιση, το κεφάλαιο της οφειλής διαγράφεται κατά ποσοστό εξήντα τοις εκατό (60%), ενώ διαγράφονται οι κάθε είδους τόκοι και προσαυξήσεις. Με τη ρύθμιση αυτή (κατ’ αντιστοιχία με το προηγούμενο ανάλογων ρυθμίσεων, όπως ιδίως εκείνες των άρθρων 12 του ν. 3704/2002 και 63 παρ. 2 του ν. 3801/2009) δίδεται η δυνατότητα στους
οφειλέτες να επαναφέρουν την κανονικότητα στον οικονομικό τους προγραμματισμό και να ανταποκριθούν στο βάρος οφειλών που δικαιολογημένα, κατά το χρόνο γέννησής αυτών, υπέλαβαν, ως εκ της προεκτεθείσας συμπεριφοράς της διοίκησης, ότι δεν τους βάρυναν.

Β. Τροπολογία - Προσθήκη

Άρθρο…

Προτείνεται η κατωτέρω προσθήκη στο σχέδιο νόμου Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις».

«Οφειλές προς Ο.Τ.Α. α’ βαθμού από το τέλος της περίπτ. β’ του άρθρου 1 του ν..339/1976, όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 20 του ν. 2539/1997 (Α’ 247), οι οποίες γεννήθηκαν σε χρόνο κατά τον οποίο βρίσκονταν σε ισχύ αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων των δικαιούχων Ο.Τ.Α. περί μη είσπραξης του τέλους αυτού και μη βεβαίωσης των σχετικών οφειλών, ρυθμίζονται, με αίτηση του οφειλέτη, που υποβάλλεται μέσα σε προθεσμία τριών (3) μηνών
από την έναρξη ισχύος του παρόντος και καταβάλλονται σε είκοσι τέσσερις (24)) μηνιαίες δόσεις. Σε περίπτωση υπαγωγής των οφειλών του προηγούμενου εδαφίου σε ρύθμιση, το κεφάλαιο αυτών μειώνεται κατά ποσοστό εξήντα τοις εκατό (60%) και διαγράφεται κάθε σχετικό πρόστιμο ή προσαύξηση. Σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης καταβολής δύο (2) συνεχόμενων δόσεων, το συνολικό ποσό των υπολειπόμενων δόσεων καθίσταται αυτοδικαίως ληξιπρόθεσμο. Ποσά που έχουν ήδη, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, καταβληθεί, για τις οφειλές του πρώτου εδαφίου, δεν αναζητούνται».

Αθήνα, 17 Οκτωβρίου 2019

Ο προτείνων Βουλευτής

Σαρακιώτης Ιωάννης

Δημοσίευση σχολίου

To kaliterilamia.gr σέβεται το δικαίωμα όλων των χρηστών να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους ωστόσο διατηρεί το δικαίωμα, να μην δημοσιεύει συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια. Έτσι όποια σχόλια, περιέχουν ακατάλληλα προς το κοινό χαρακτηριστικά θα αποσύρονται από τον ιστότοπο.

Νεότερη Παλαιότερη