Honoré Victorin Daumier : Συμβουλές σε νέο καλλιτέχνη

Honoré Victorin Daumier (1808-1879) :  Συμβουλές σε νέο καλλιτέχνη (1855−1860). ΕΛΑΙΟΓΡΑΦΙΑ ΣΕ ΜΟΥΣΑΜΑ 41 X 33 ΕΚΑΤ. ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΟΥΑΣΙΓΚΤΩΝ


ΧΩΡΙΣ ΑΜΦΙΒΟΛΙΑ, Ο ΝΤΩΜΙΕ ΕΙΧΕ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΠΟΥ ΣΥΝΗΘΩΣ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΧΑΡΑΚΤΕΣ, ΤΟΣΟ ΟΙ ΧΤΕΣΙΝΟΙ ΟΣΟ ΚΑΙ ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ. 'Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΠΟΝΤΙΣΘΗΚΕ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΗΜΜΥΡΑ ΤΩΝ ΧΑΡΑΚΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΕΡΓΩΝ. ΠΡΑΓΜΑΤΙ, Ο ΝΤΩΜΙΕ ΑΦΗΣΕ ΚΑΠΟΥ ΠΕΝΤΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΑΡΑΚΤΙΚΑ, ΕΝΩ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΕΣ ΤΡΑΚΟΣΙΕΣ ΕΛΑΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΕΚΑΤΟΝ ΠΕΝΗΝΤΑ ΑΚΟΥΑΡΕΛΕΣ. ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΑΥΤΟ ΜΕ ΠΟΛΥΝ ΚΟΠΟ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΕ, ΑΦΟΥ ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΕ ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΠΑΜΠΟΛΛΑ ΠΛΑΣΤΑ ΕΡΓΑ, ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΚΑΤΑΚΛΥΣΕΙ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΟΤΑΝ ΑΝΕΒΗΚΑΝ ΣΕ ΙΛΙΓΓΙΩΔΗ ΥΨΗ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ ΤΟΥ. ΕΞΑΛΛΟΥ, ΟΙ ΚΡΙΤΙΚΟΙ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΦΩΝΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΟΥ, ΔΕΝ ΚΑΤΟΡΘΩΣΑΝ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΘΕΜΕΛΙΩΣΟΥΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥΣ, ΑΝ ΚΡΙΝΩΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΠΟΥ ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΠΩΣ ΕΠΗΡΕΑΣΑΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΤΟΝ ΝΤΩΜΙΕ : ΜΙΧΑΗΛ ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΑΙ ΓΙΟΡΝΤΑΝΣ, ΡΟΫΜΠΕΝΣ ΚΑΙ ΡΕΜΠΡΑΝΤ, ΓΚΟΓΙΑ ΚΑΙ ΚΑΡΑΒΑΤΖΙΟ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΩΜΕ, ΓΕΝΙΚΑ, ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΖΩΓΡΑΦΟΥΣ ΤΟΥ 17ΟΥ ΑΙΩΝΑ. Η ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ ΑΥΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΑΒΕΒΑΙΗ. ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΩΣΤΟΣΟ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΚΤΕΛΕΣΘΗΚΑΝ, ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ, ΜΕΤΑΞΥ 1850 ΚΑΙ 1860, ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΟΙ ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΟΙ Η ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΟΙ. Ο ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΟΥ ΕΙΚΟΝΙΖΕΤΑΙ ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΝΤΩΜΙΕ, ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΙΟ «ΖΩΓΡΑΦΙΚΟΥΣ». ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΟΜΕ ΒΕΒΑΙΑ ΕΝΑΝ ΠΟΛΥ ΣΤΕΝΟ ΔΕΣΜΟ ΜΕ ΤΗ ΛΙΘΟΓΡΑΦΙΑ (ΛΟΓΟΥΧΑΡΗ ΣΤΙΣ ΠΟΛΥ ΑΠΟΤΟΜΕΣ ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ ΦΩΤΟΣ ΚΑΙ ΣΚΙΑΣ), ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΜΕ ΟΜΩΣ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΜΕΡΙΑ, ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΙΑ ΣΤΟ ΑΝΑΒΡΥΣΜΑ ΤΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ, ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΗΣ ΣΥΝΘΕΣΕΩΣ. Η ΣΚΗΝΗ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΜΕΝΗ, ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΦΗΜΑ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ. ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ, ΜΕ ΤΙΣ ΠΟΙΚΙΛΕΣ ΚΛΙΣΕΙΣ ΤΟΥΣ, ΤΕΛΕΙΑ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΑ. (PIER CARLO SANTINI)



from ανεμουριον https://ift.tt/382MPq3
via IFTTT
Από το Blogger.