JUAN MANUEL DE PRADA : Η ΦΑΚΙΡΙΣΣΑ - Καλύτερη Λαμία

JUAN MANUEL DE PRADA : Η ΦΑΚΙΡΙΣΣΑ

Ο φίλος μου ο Εβαρίστο Ράμος, επί το καλλιτεχνικόν Δόκτωρ Καρούδερς, ξεκίνησε την καριέρα του καταπίνοντας καρφιά σ' ένα προαστιακό θεατράκι και τώρα είναι ο διασημότερος φακίρης της Ευρώπης, ένα αστέρι από τα πολλά που φωτίζουν τον ουρανό του βαριετέ. Ο φίλος μου ο Εβαρίστο Ράμος, επί το καλλιτεχνικόν Δόκτωρ Καρούδερς, κατάγεται από τη Σόρια, έχει υιοθετήσει όμως μια ξενική προφορά, αυστροουγγρική ή κάτι παρόμοιο, για να προκαλεί εντύπωση. Ο Εβαρίστο είναι ένας άνθρωπος με όψη θλιμμένη, λιπόσαρκος, με ιδιαίτερα τακτικές συνήθειες, ο οποίος μεταμορφώνεται μόλις πατήσει το πόδι του στη σκηνή. Μόλο που στην προσωπική του ζωή τρώει μόνο σπανάκι, στα θέατρα καταπίνει άμμο, λεπίδες ξυρίσματος, μέχρι και λάμπες (συμπεριλαμβανομένου του σύρματος από βολφράμιο)· μόλο που στην προσωπική του ζωή κοιμάται σε στρώμα παραγεμισμένο με μαλλί, στα θέατρα ξαπλώνει πάνω σε καρφιά και σ' αναμμένα κάρβουνα. Η σχιζοφρένεια αυτή ανάμεσα στην πραγματική και τη φτιαχτή του ζωή, ή, αν προτιμάτε, ανάμεσα στην πραγματικότητα και την αναπαράσταση, του προκάλεσε τελικά συζυγικές διενέξεις. Η σύζυγος του φίλου μου, του Εβαρίστο Ράμος, είναι μια γυναίκα επίσης χορτοφάγος και κάθε άλλο παρά επιρρεπής στα άβολα στρώματα· μια γυναίκα έντιμη, εργατική και υπναρού, ούτε κατά διάνοια ο τύπος της φακίρισσας. Για χρόνια ολόκληρα ο Εβαρίστο (ίσως όμως, όταν αναφέρομαι στην καλλιτεχνική του πλευρά, να πρέπει να τον αποκαλώ Δόκτορα Καρούδερς) επιχειρούσε μια κοινή τους συνεργασία, χρησιμοποιώντας την ως απλή βοηθό ή επί των γενικών καθηκόντων, ποτέ με ουσιαστικές παρεμβάσεις στο θέαμα. Ο περιορισμός αυτός δρούσε εις βάρος της επιτυχίας του, μιας και το κοινό συχνά ζητούσε την υποτιθέμενη φακίρισσα, η οποία τσουρούφλιζε το ηβικό της τρίχωμα ή έβαζε μικρές χαντζάρες στο αιδοίο της, αιτήματα που εκτός από κακόβουλα ήταν και προσβλητικά, με τα συνακόλουθα γιουχαίσματα και αποχωρήσεις από την πλατεία. Βλέποντας τη δουλειά να του φεύγει μέσ' από τα χέρια, ο Δόκτωρ Καρούδερς κράτησε τη σύζυγο του για το σπίτι κι έψαξε μέσω γραφείων και ατζέντηδων μια φακίρισσα με καλές συστάσεις. Τελικά τη βρήκε: αποδείχτηκε ότι ήταν ινδουίστρια, με μια ευλυγισία και μια ομορφιά πρωτόγονη, θηλυκή, σχεδόν ανυπόφορη. Τότε λοιπόν ο φίλος μου ο Εβαρίστο (θέλω να πω ο Δόκτωρ Καρούδερς), επωφελούμενος της καταγωγής της παρτενέρ του, πρόσθεσε στην αμφίεση του τουρμπάνια, πασούμια και κοστούμια με πούλιες· η φακίρισσα, από τη μεριά της, εμφανιζόταν ημίγυμνη, φορώντας στηθόδεσμους με καρφιά, κιλότες από μπρούντζο και τρίχινα γιλέκα, προσδίδοντας στο θέαμα εκείνη τη δόση εξωτισμού και ενεργού συμμετοχής που απαιτούσε το κοινό. Όλως περιέργως, η φακίρισσα ποτέ δε δέχτηκε να τσουρουφλίσει το ηβικό της τρίχωμα, ούτε να βάλει μικρές χαντζάρες στο αιδοίο της, ούτε ν' τραυματιστεί με άλλους λιγότερο ή περισσότερο ασήμαντους τρόπους. Ούτε κι ο Εβαρίστο (θέλω να πω ο Δόκτωρ Καρούδερς) ξαναμάσησε γυαλιά, ούτε διαπέρασε τη γλώσσα του με αγκίστρια. Αμφότεροι περιορίζονταν στο να συνουσιάζονται (ο ένας με τον άλλον, εννοείται) προς μεγάλη κατάπληξη, ενόχληση ή ενθουσιασμό του κοινού. Η φακίρισσα είχε, εξαιτίας κάποιας εκ γενετής δυσπλασίας ή χειρουργικής επέμβασης, κόλπο οδοντωτό, ένα αιδοίο με κοφτερά δοντάκια πάνω στα οποία έπεφτε το φως των προβολέων ένα δευτερόλεπτο πριν καταπιεί το μέλος του Εβαρίστο. Ο φίλος μου, θα το επαναλάβω, διανύει μια περίοδο σοβαρών συζυγικών προβλημάτων. Επιστρέφει στο σπίτι του με την πόσθη καταξεσκισμένη, κι η γυναίκα του έχει σιχαθεί να περιθάλπει τις βλάβες που προκαλεί το αιδοίο της φακίρισσας, την οποία θεωρεί αντίζηλο της. Φοβάμαι πως δε θ' αργήσει να ζητήσει διαζύγιο.

JUAN MANUEL DE PRADA
«ΑΙΔΟΙΑ! - 54 ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ 54 ΑΙΔΟΙΑ»
ΕΚΔΟΣΕΙΣ «ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ»
ΑΘΗΝΑ
1999


from ανεμουριον https://ift.tt/2TrIzuc
via IFTTT
Από το Blogger.