Το σύνδρομο Guillain - Barre, ο κορονοϊός και τα εμβόλια

INTIME

Η παράλυση των κάτω - άκρων (σύνδρομο Guillain - Barre) της 40χρονης νοσηλεύτριας στη Κέρκυρα, μετά τη λήψη της δεύτερη δόσης του εμβολίου έναντι της covid-19 έχει προκαλέσει αναστάτωση και ερωτηματικά.

Πλην όμως οι ειδικοί ζητούν περισσότερο χρόνο για να διερευνήσουν εάν το νόσημα συσχετίζεται με τη χορήγηση του εμβολίου ενώ επιμένουν ότι ο εμβολιασμός παραμένει το ισχυρότερο όπλο έναντι της πανδημίας.

«Το συγκεκριμένο σύνδρομο είναι μία αυτοάνοση πολυνευροπάεια που σχετίζεται με ιούς, όπως για παράδειγμα τον ιό της γρίπης ή του έρπητα ζωστήρα, αλλά και με ορισμένα μικρόβια. Επίσης μπορεί να το συναντήσουμε σε ασθενείς με κακοήθειες ή με HIV» σημειώνει στα ΝΕΑ ο καθηγητής Νευρολογίας και διευθυντής της Β' Νευρολογικής Κλινικής του ΕΚΠΑ Γιώργος Τσιβγούλης.

Μάλιστα, για τον λόγο αυτόν, μια ομάδα καθηγητών μελέτησε την εκδήλωση του Guillain - Barre ως επίπτωση του κορονοϊού. «Από τα δεδομένα της μετανάλυσης καταλήξαμε ότι ο νέος κορωνοϊός αυξάνει την πιθανότητα εκδήλωσης του συνδρόμου κατά 8 φορές. Πιο συγκεκριμένα, στον γενικό πληθυσμό η επίπτωση είναι 1-2 άτομα ανά 100.000 πληθυσμού».

Έλεγχος από ΕΟΦ για παράλυση νοσηλεύτριας μετά από εμβολιασμό

Στην επιτροπή φαρμακοεπαγρύπνησης του ΕΟΦ αφού συμπληρώθηκε η λεγόμενη «κίκτρινη κάρτα», βρίσκεται η περίπτωση της 40χρονης νοσηλεύτριας από την Κέρκυρα προκειμένου να διερευνηθούν τα αίτια της αιφνίδιας παράλυσης των κάτω άκρων της νοσηλεύτριας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η νοσηλεύτρια εμφάνισε υψηλό πυρετό, πονοκέφαλο,, μυαλγίες και στη συνέχεια παράλυση των κάτω άκρων. Οι νευρολόγοι του νοσοκομείο Κέρκυρας ολοκλήρωσαν τον έλεγχο του περιστατικού και διέγνωσαν το συγκεκριμένο σύνδρομο. Η νοσηλεύτρια λαμβάνει ειδική θεραπεία. Σημειώνεται ότι στις περισσότερες περιπτώσεις το νευρολογικό σύνδρομο θεραπεύεται.



via Ειδήσεις https://ift.tt/3aX3dLp
RSS Feed

Manage


Unsubscribe from these notifications or sign in to manage your Email service.

Από το Blogger.