Πόσο στοιχίζει το lockdown σε Jumbo, Κωτσόβολο, Zara, Bershka και Stradivarius

Eurokinissi

Ακριβά στοίχισε το lockdown του Νοεμβρίου τόσο σε μικρές όσο και σε μεγάλες επιχειρήσεις, εγχώριους αλλά και πολυεθνικούς παίκτες του λιανεμπορίου, όπως αποτυπώνεται στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Η επαναλειτουργία του λιανεμπορίου φαίνεται να εξελίσσεται σε πονοκέφαλο, τόσο για τους καταστηματάρχες και επιχειρηματίες όσο και για την Κυβέρνηση, που ψάχνει τρόπους να στηρίξει την αγορά ανακοινώνοντας συνεχώς νέα μέτρα ρευστότητας τηρώντας τα μέτρα κατά της διασποράς του κορονοϊού.

Το σίγουρο πάντως είναι πως κανένας δεν είναι ευχαριστημένος με το πως εξελίσσεται η κατάσταση έως τώρα με τους επιχειρηματίες να κατηγορούν την Κυβέρνηση οτι δεν έκανε σωστό προγραμματισμό στην επαναλειτουργία της αγοράς για να προλάβει  το ενδεχόμενο lockdown, οδηγώντας σε εικόνες χάους με ουρές ατόμων να ξεχύνονται και να κατακλύζουν κυριολεκτικά την αγορά περιμένοντας για να κάνουν τα ψώνια τους.

Η δε πρακτική του click inside θεωρείται ιδιαιτέρως προβληματική, ειδικά για τις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων που διαθέτουν πολλά τετραγωνικά και μεγάλη γκάμα ειδών, όπως είναι τα ενδύματα και τα υποδήματα, και τα οποία προσελκύουν μεγάλο αριθμό πελατών. Είδαμε άλλωστε χθες, χαρακτηριστικό παράδειγμα τα Jumbo, τα οποία είχαν ανοίξει, στη συνέχεια έβγαλαν ανακοίνωση πως τα καταστήματα σε Αθήνα, Χαλκίδα και Πάτρα θα παραμείνουν κλειστά για να αναθεωρήσει πάλι λίγο αργότερα αποφασίζοντας τελικά να ανοίξει τα καταστήματα του δικτύου της από αύριο και στις «κόκκινες περιοχές», με το μοντέλο click in shop, κατόπιν διευκρινίσεων που έλαβε για την ερμηνεία της απόφασης που ρυθμίζει την λειτουργία του λιανεμπορίου.

Με βάση την ερμηνεία που δίνεται όποια εταιρεία διαθέτει ρούχα, υποδήματα, είδη βιβλιοχαρτοπωλείου (δραστηριότητες που απελευθερώνονται για λειτουργία με ραντεβού στο κατάστημα) και δεν ανοίξει ακόμη κι αν σ' αυτές τις δραστηριότητες έχει δευτερεύοντα ΚΑΔ, θα αποκλείεται από τα ευεργετικά μέτρα στήριξης της απασχόλησης, όπως ισχύουν για επιχειρήσεις που πλήττονται από τις επιπτώσεις της πανδημίας.

Οι μεγάλες επιχειρήσεις της αγοράς, όπως η Η&Μ, τα πολυκαταστήματα Attica και Hondos Center, η Mango, οι αλυσίδες του ομίλου Inditex (Zara κλπ) αλλά και η Jumbo (αποκλειστικά και μόνο για τα είδη ένδυσης κι εποχιακά που διαθέτει) οργανώνονται για να προσαρμοστούν στα δεδομένα του click inside, σε μια προσπάθεια να μη χαθούν πολύτιμοι τζίροι και το 2021 όπως συνέβη το 2020.

Αρκεί να αναφερθεί πως σε σύνολο 310 ημερών λειτουργίας των καταστημάτων το περσινό έτος, χάθηκαν οι 105 ημέρες λόγω αναγκαστικού κλεισίματος της αγοράς στην χώρα μας εξαιτίας της πανδημίας, χάνοντας έτσι ημέρες που παραδοσιακά αυξάνονται τα ψώνια των καταναλωτών και άρα τα κέρδη των επιχειρήσεων όπως το Πάσχα, οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, η Black Friday, ο μισός Δεκέμβριος και τώρα πλέον και η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων όπως πάει.

Από την άλλη πλευρά, πάντως καλύτερα φαίνεται να πηγαίνουν τα μικρότερα καταστήματα τα οποία είναι πιο ευέλικτα στην υιοθέτηση της συγκεκριμένης πρακτικής, χωρίς όμως να προσδοκούν μεγάλα οφέλη, λόγω της αρνητικής ψυχολογίας του καταναλωτή αλλά και της γενικότερης άσχημης οικονομικής κατάστασης των καταναλωτών.

ZARA

Πόσο πλήρωσαν οι «μεγάλοι» του λιανεμπορίου το 2ο lockdown

Σε μια προσπάθεια να αποτυπωθεί πόσο ακριβά πλήρωσαν την πανδημία ειδικά οι μεγάλοι του λιανεμπορίου, αρκεί να ρίξουμε μια ματιά στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που ανακοινώθηκαν τον προηγούμενο μήνα.

Jumbo: Πτώση πωλήσεων τον Νοέμβριο κατά 35%, σε συνέχεια αύξησης τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο κατά +1,2% περίπου και +12,7% αντίστοιχα.
Κωτσόβολος: Μείωση πωλήσεων 13%, ενώ οι ηλεκτρονικές της πωλήσεις αυξήθηκαν από τον Νοέμβριο του 2020 έως τις 9 Ιανουαρίου κατά 366%.
H&M:Πτώση 30% στο τελευταίο τρίμηνο του 2020
Για τη Zara, παρά τις διαδικτυακές πωλήσεις αποτυπώθηκε διψήφια πτώση στο lockdown του Νοεμβρίου και άμβλυνση του ρυθμού πτώσης στο επόμενο διάστημα μπορεί να διαμορφώνει ρυθμό πολύ ηπιότερο του μέσου όρου της αγοράς, αλλά τόσο η Zara όσο και η Bershka, η Stradivarius και τα άλλα σήματα του ισπανικού ομίλου προβλέπεται να κλείσουν την οικονομική χρήση που έληξε τέλος Ιανουαρίου στο "κόκκινο".

Ο τζίρος προς το παρόν, φαίνεται να αυξάνεται, μόνο σε φαρμακεία και supermarket ενώ οι κλάδοι του λιανεμπορίου, πλην των πρατηρίων καυσίμων, που δέχθηκαν το μεγαλύτερο πλήγμα από την κάθετη πτώση της ζήτησης ήταν η ένδυση - υπόδηση (54,7%), τα πολυκαταστήματα (15,3%), τα έπιπλα - ηλεκτρικά είδη (14,8%) και τα βιβλία - χαρτικά (14,6%).



via Ειδήσεις https://ift.tt/3rkn8KR
RSS Feed

Manage


Unsubscribe from these notifications or sign in to manage your Email service.

Από το Blogger.