Δεξιά κι αριστερά

Winslow Homer (1836-1910): Δεξιά κι αριστερά, 1909

Μαθητευόμενος λιθογράφος, έπειτα καλλιτεχνικός συνεργάτης της επιθεωρήσεως «Harper’s Weekly» και ανταποκριτής στα μέτωπα του εμφυλίου πολέμου, ο Χόμερ έμεινε μερικούς μήνες στο Παρίσι, το 1867-1868. Αλλά οι καλλιτεχνικοί κύκλοι δεν τον ενδιέφεραν, όσο η φύση και η ύπαιθρος της Γαλλίας. Το 1883, εγκαταστάθηκε κι εργάσθηκε στο Prout’s Neck, στις ακτές της Μαίν, σε μιαν απομόνωση γεμάτη ζήλο, όπου οι αρετές του σιγά σιγά αποκρυσταλλώθηκαν. Το θέμα των πινάκων του είναι σχεδόν πάντοτε η θάλασσα, αντίκρυ στη ζωή και στην προσπάθεια του ανθρώπου. Αυτή η ιδιαίτερη πλευρά, που συνδέεται με την ανεξάρτητη διαμόρφωσή του και με τον έρωτά του για τη φύση της χώρας του, έκαμε ώστε να υπερτιμηθεί, ίσως, η σημασία του καλλιτέχνη. Έτσι, ο Χόμερ θεωρήθηκε σαν ένας από τους πιο «αυθεντικά» Αμερικανούς ζωγράφους, σε σύγκριση με τους «εκπατρισμένους», όπως ο Χουίσλερ, ο Σάρτζεντ και η Μαίρη Κάσσατ, που ωρίμασαν μέσα στην πλατιά εμπειρία της ευρωπαϊκής τέχνης. Σ' αυτόν τον πίνακα, με την τονισμένη δραματική πλευρά, τα ζώα συγχωνεύονται σχεδόν με τη θάλασσα που χρησιμεύει σαν φόντο και που φαίνεται σα να τα καταπίνει. Η πινελιά, πλατιά και πλούσια, δίνει σωματική υπόσταση και αναγλυφικότητα στα σχήματα, που ακολουθούν λοξές αποκλίνουσες.]



from anemourion https://ift.tt/34HTcNh
via IFTTT

Δημοσίευση σχολίου

To kaliterilamia.gr σέβεται το δικαίωμα όλων των χρηστών να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους ωστόσο διατηρεί το δικαίωμα, να μην δημοσιεύει συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια. Έτσι όποια σχόλια, περιέχουν ακατάλληλα προς το κοινό χαρακτηριστικά θα αποσύρονται από τον ιστότοπο.

Νεότερη Παλαιότερη