-->

Κεχρί - αρχαία υπερτροφή: Ένα από τα παλαιότερα καλλιεργούμενα σιτηρά στον κόσμο

Εικόνα © Αρχαία Ελληνικά


Το κεχρί αποτελεί μια πολύ καλή πηγή φυτικής πρωτεΐνης, ενώ είναι πλούσιο σε νιασίνη, η οποία βοηθά το σώμα σας να διαχειριστεί περισσότερες από 400 ενζυμικές αντιδράσεις.

Το κεχρί είναι ένα από τα παλαιότερα καλλιεργούμενα σιτηρά στον κόσμο. Παράγεται σε όλη την Αφρική και τη Νοτιοανατολική Ασία εδώ και χιλιάδες χρόνια και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παρασκευή ψωμιού, μπύρας, δημητριακών και άλλων πιάτων.

Το κεχρί είναι πλούσιο σε νιασίνη, η οποία βοηθά το σώμα σας να διαχειριστεί περισσότερες από 400 ενζυμικές αντιδράσεις. Η νιασίνη είναι επίσης σημαντική για την υγιή λειτουργία του δέρματος και των οργάνων. Στην πραγματικότητα, είναι μια τόσο σημαντική ένωση που συχνά προστίθεται σε επεξεργασμένα τρόφιμα για να τα εμπλουτίσει.

Ειδικά οι πιο σκουρόχρωμες ποικιλίες του κεχριού, αποτελούν εξαιρετική πηγή βήτα-καροτίνης. Αυτή η φυσική χρωστική ουσία δρα τόσο ως αντιοξειδωτικό όσο και ως πρόδρομος μορφή της βιταμίνης Α, βοηθά το σώμα να καταπολεμήσει τις ελεύθερες ρίζες και ενισχύει την υγεία των ματιών.

Αποτελεί πλούσια πηγή μαγνησίου, ενώ σημαντική είναι η περιεκτικότητα του σε πρεβιοτικά που υποστηρίζουν τα καλά βακτήρια στο πεπτικό σύστημα. Οι διαλυτές φυτικές ίνες, μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερόλης στο αίμα που αποτελεί παράγοντα κινδύνου για αθηροσκλήρωση.

Ο χαμηλός γλυκαιμικό δείκτης το καθιστά ιδανικό για τον έλεγχο του σακχάρου και την αντιμετώπιση του διαβήτη.

Το αποξηραμένο κεχρί μπορεί να μαγειρευτεί όπως το κουσκούς ή η κινόα. Το αλεσμένο κεχρί αποτελεί εξαιρετικό υποκατάστατο ή προσθήκη σε αλεύρι ολικής αλέσεως στα αρτοσκευάσματα. Δεν περιέχει γλουτένη και είναι ιδανικό για τη χορτοφαγική διατροφή.

Χάρη στην περιεκτικότητά του σε μαγνήσιο, προστατεύει την καρδιά, ενώ παράλληλα βοηθά στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Οι φυτικές ίνες του κεχριού βοηθούν στη μείωση της πιθανότητας εμφάνισης λίθων στή χολή, μειώνουν την έκκριση των χολικών αλάτων τα οποία σε περίσσεια οδηγούν στο σχηματισμό πέτρας.

Επίσης καθυστερεί την απορρόφηση σακχάρων στο έντερο, με αποτέλεσμα το επιπεδό τους στο αίμα να αυξάνεται σταδιακά και όχι απότομα. Οι λιγνάνες, που περιέχονται σε αφθονία στο κεχρί,μετατρέπονται από τα ωφέλιμα βακτήρια του εντέρου, σε ουσίες που επίσης δρούν προστατευτικά για την καρδιά και παράλληλα μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης διάφορων ορμονοεξαρτώμενων τύπων καρκίνου, ιδιαίτερα του μαστού. Χάρη επίσης στις φυτικές ίνες που περιέχει το κεχρί, αποτελεί τον ιδανικό σύμμαχο στο αδυνάτισμα, καθώς βοηθά με την αίσθηση πληρότητας στο στομάχι. Επιπλέον, αποτελεί ιδανική επιλογή για όσους αποφεύγουν τη γλουτένη.



from Αρχαία Ελληνικά https://ift.tt/3bu9JK0
via IFTTT

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.
-->