-->

Νέο ρεκόρ πληθωρισμού, έφτασε στα επίπεδα του 1978

eurokinissi

Στο 11,3% εκτοξεύτηκε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Μάιο φτάνοντας στα επίπεδα του 1978 όταν ο πληθωρισμός ήταν στο 11,5%.

Νέα έκρηξη τιμών καταγράφει ο πληθωρισμός ο οποίος εκτοξεύτηκε στο 11,3% για το μήνα Μάιο φτάνοντας στα επίπεδα του 1978 όταν ο πληθωρισμός ήταν στο 11,5% . Η εκτίναξη στο 11,3% ήρθε μετά από το 10,2 % που είχε καταγραφεί τον Απρίλιο, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ.

Ήδη οι εκτιμήσεις του υπουργείου Οικονομικών για το 2022 αναθεωρήθηκαν επί τα χείρω ανεβάζοντας τον μέσο πληθωρισμό στο 5,6% ενώ μέσα στο Πρόγραμμα Σταθερότητας υπάρχει δεύτερο εφιαλτικό σενάριο που δίνει συνέχεια στην αλματώδη άνοδο των ενεργειακών τιμών με τον δείκτη να απογειώνεται στο 7,6%.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), ο ετήσιος δείκτης τιμών καταναλωτή, (δηλαδή σε σύγκριση με τον Μάιο του 2021) καθορίστηκε στο 11,3%. Η αντίστοιχη επίδοση του Απριλίου είχε διαμορφωθεί στο 10,2%.

Σε μηνιαίο επίπεδο (δηλαδή σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2022), προέκυψε άνοδος της τάξης του 0,7%. Ταυτόχρονα, ο μέσος δείκτης για το 12μηνο Ιουνίου 2021 – Μαΐου 2022 παρουσίασε αύξηση κατά 5,3% έναντι μείωσης 1,5% το αντίστοιχο διάστημα της περιόδου 2020 – 2021.

Την αύξηση των τιμών οδηγεί η έκρηξη του φυσικού αερίου κατά 172,7%, του ηλεκτρικού ρεύματος κατά 80,2%, του πετρελαίου κατά 65,1%, καύσιμα και λιπαντικά κατά 36,6%, ξενοδοχεία κατά 22,2%. Αντίστοιχα, κατά 13,4% αυξήθηκε το ψωμί, κατά 13,8% το κρέας, κατά 23,2% το λάδι και κατά 13% τα λαχανικά.

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 11,3% τον μήνα Μάιο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2021, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

12,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτεςγλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.

0,9% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

5,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

35,0% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.

5,1% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.

0,5% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομεία και κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

18,8% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.

1,3% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές.

0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

5,1% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

0,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.

2. Από τη μείωση του δείκτη κατά:•

2,5% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: τηλεφωνικό εξοπλισμό κινητών τηλεφώνων, τηλεφωνικές υπηρεσίες.

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,7% τον μήνα Μάιο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2022, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

1,6% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, χοιρινό, πουλερικά, αλλαντικά, γάλα νωπό πλήρες, γάλα νωπό με μειωμένα λιπαρά, τυριά, αυγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, παγωτά, σάλτσες-καρυκεύματα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: αρνί και κατσίκι, γιαούρτι, νωπά λαχανικά.

1,2% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: οινοπνευματώδη ποτά και λικέρ, κρασιά.

0,8% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

0,2% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.

3,6% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο κίνησης, βενζίνη, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

1,4% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

2. Από τη μείωση του δείκτη κατά: • 6,9% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω του θερινού δεκαήμερου εκπτώσεων.

#ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ #ΡΕΚΟΡ


from Dnews: Τελευταία νέα και ειδήσεις https://ift.tt/HGjBsnD
via IFTTT

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.
-->