Στα τέλη του 2021 η ολοκλήρωση του νότιου τμήματος του Ε65 (Λαμία – Ξυνιάδα)


Στα τέλη Δεκεμβρίου του 2021 θα ολοκληρωθεί το νότιο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας, ήτοι το τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα, μήκους 32,27 χλμ.

Την επίσημη έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών κήρυξε, σήμερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος επισκέφθηκε τη δίδυμη σήραγγα στο 28ο χιλιόμετρο.

Το συγκεκριμένο τμήμα αποτελείται από δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, συν τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.).

Περιλαμβάνει πέντε κόμβους, έναν Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), μία σήραγγα 2.983 μέτρων και οκτώ γέφυρες.

Κατά τη διάρκεια της περιόδου κατασκευής, η οποία θα ολοκληρωθεί το αργότερο έως το τέλος Δεκεμβρίου του 2021, θα απασχοληθούν συνολικά 1.100 εργαζόμενοι.

Τα νότιο τμήμα θα ενωθεί με τον κεντρικό άξονα  Ξυνιάδα – Τρίκαλα, μήκους 79 χιλιομέτρων, το οποίο έχει δοθεί στην κυκλοφορία το Δεκέμβριο του 2017.

Στην πλήρη ανάπτυξη, μετά την κατασκευή, τόσο του νότιου, όσο και του βόρειου τμήματος (Τρίκαλα – Εγνατία Οδός), ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Ε65  θα εκτείνεται σε μήκος 175 χιλιομέτρων και θα ενώνει την Λαμία με την Εγνατία Οδό.


Ευνοϊκούς όρους εξασφάλισε το υπουργείο Μεταφορών

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης εξασφάλισε, όπως υποστηρίζει, την κατασκευή του νότιου τμήματος με ευνοϊκούς όρους για το δημόσιο.

Ειδικότερα, με την επαναδιαπραγμάτευση πέτυχε τα ακόλουθα:

-Ο παραχωρησιούχος παραιτήθηκε πλήρως από την επιδότηση λειτουργίας, σε αντίθεση με τα 1,7 δις ευρώ, για το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου, που προβλέπονταν τόσο στην αρχική σύμβαση του 2007, όσο και στην αναθεώρηση του 2013.

-Μειώθηκε η δαπάνη κατασκευής από 317.000.000  ευρώ, με βάση τη συμφωνία του 2013, σε 300.000.000, συν περίπου 5.500.000 ευρώ  που ήταν τα έργα, που έπρεπε να συμπληρωθούν και δεν είχαν γίνει στην προηγούμενη φάση.


-Ο κατασκευαστής θα πληρώσει όλο το κόστος του ανεξάρτητου μηχανικού, που σημαίνει ότι το ελληνικό Δημόσιο εξοικονομεί, επιπλέον 4.000.000  ευρώ.

-Τα έσοδα του νότιου τμήματος, μπαίνουν  σε ξεχωριστό λογαριασμό και καλύπτουν συγκεκριμένο ποσό για τη συντήρηση και τη λειτουργία του.

Σε περίπτωση που το ποσό αυτό δεν καλύπτεται από τα έσοδα των διοδίων, το υπόλοιπο καλύπτεται από τον παραχωρησιούχο, χωρίς ένα ευρώ συνεισφοράς από το ελληνικό Δημόσιο. Μάλιστα, εφόσον το ποσό καλύπτεται και υπάρχουν πρόσθετα έσοδα, αυτά επιστρέφονται στο Δημόσιο.

-Επιβάλλεται ιδιαίτερη ποινική ρήτρα σε βάρος του παραχωρησιούχου για τυχόν υπέρβαση της προθεσμίας κατασκευής του έργου.

www.metaforespress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.