ΤΟΜΑΣ ΗΚΙΝΣ (1844-1916): ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΜΠΙΓΚΛΕΝ ΣΕ ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΜΟ

ΤΟΜΑΣ ΗΚΙΝΣ (ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ 1844 - ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ 1916): ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΜΠΙΓΚΛΕΝ ΣΕ ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΜΟ ΠΕΡ. 1873 ΕΛΑΙΟΓΡΑΦΙΑ ΣΕ ΜΟΥΣΑΜΑ: 61,2X91,6 ΕΚΑΤ. Ο Τόμας Ήκινς πίστευε ότι η τέχνη είναι αποτέλεσμα επιστημονικής προετοιμασίας και αυστηρής μεθόδου. Το πάθος του για την τέχνη ερεθιζόταν οπό μια διανοητική περιέργεια, που θύμιζε τους φλωρεντινούς καλλιτέχνες τού 15ου αιώνα. Μαθητής τού Ζερόμ στην Ecole des Beaux Arts, έζησε αργότερα, για μικρό διάστημα, στην Ισπανία, όπου θαύμασε το έργο τού Βελάσκεθ και τού Ριμπέρα. Η συνεχής και επίμονη μελέτη τής ανατομίας, η φωτογραφική ανάλυση των διαφόρων φάσεων στις κινήσεις των ανθρώπων και των ζώων, τα μαθηματικά και η προοπτική, η ανάκλαση και η διάθλαση τού φωτός αποτελούν τα ουσιαστικά δεδομένα τής καλλιτεχνικής του διαμορφώσεως και τής διδασκαλίας του στην Ακαδημία Καλών Τεχνών τής Πενσιλβανίας. Η «Κλινική Γκρός», τού 1875, που έχει θέμα κάποια χειρουργική επέμβαση, αντιπροσωπεύει μιαν οπό τις πιο σημαντικές στιγμές αυτής τής απληστίας για επιστημονικές γνώσεις· ταυτόχρονα, είναι ένα αρκετά εύγλωττο ντοκουμέντο τής θετικιστικής αγωγής στο πεδίο τής ζωγραφικής. Στα πολυάριθμα πορτραίτα του, ο Ήκινς έφτασε σ’ έναν έντονο εξπρεσιονισμό, προπάντων όταν κατόρθωνε ν’ απομακρυνθεί από μιαν επιστημονική μέθοδο που εμπόδιζε συχνά τη φυσική του έμπνευση. Από το 1871 ως το 1874, ιδιαίτερα τον γοήτευσε το φαινόμενο τής διαθλάσεως τού φωτός πάνω στο νερό, στις διάφορες ώρες τής ημέρας. Την εποχή εκείνη φιλοτέχνησε μια σειρά από πίνακες, πού παριστάνουν, όπως αυτός εδώ, αθλητές σε ποτάμι. Το θέμα ενδιέφερε ιδιαίτερα τον καλλιτέχνη, καθώς τού έδινε τη δυνατότητα να μελετήσει το γυμνό σε κίνηση. ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΟΥΑΣΙΓΚΤΩΝ MONADADORI-ΦΥΤΡΑΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 1970


from ανεμουριον https://ift.tt/34L3dJH
via IFTTT
Από το Blogger.