Θεοδωρικάκος: Κανένας λόγος πρόωρης προσφυγής στις κάλπες

Θεοδωρικάκος: Κανένας λόγος πρόωρης προσφυγής στις κάλπες

Πράξη πολιτικής αξιοπιστίας και εντιμότητας προ της ελληνική κοινωνία και τους πολιτικούς αντιπάλους της ΝΔ χαρακτήρισε ο υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος την κατάθεση τώρα του εκλογικού νόμου και με το συγκεκριμένο περιεχόμενο, καθώς χαρακτηρίζει το σχέδιο της κυβέρνησης για τον εκλογικό νόμο αναλογικότερο και δικαιότερο από τα προηγούμενα.

Παρεμβαίνοντας στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής που συζητείται το νομοσχέδιο ο κ. Θεοδωρικάκος υπενθύμισε ότι με νόμους λιγότερο αναλογικούς από αυτό που προτείνει σήμερα η κυβέρνηση εξελέγησαν πρωθυπουργοί ο Γιώργος Παπανδρέου, ο Αλέξης Τσίπρας, ο Αντώνης Σαμαράς και ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Και επισήμανε ότι το σχέδιο της κυβέρνησης δεν εμποδίζει τον σχηματισμό κυβερνήσεων συνεργασίας, όπως δεν εμπόδισε και ο προηγούμενος νόμος να υπάρξουν κυβερνήσεις συνεργασίας των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και της τρικομματικής, κατ' αρχήν, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ.

Ο κ. Θεοδωρικάκος τόνισε ότι εκείνος που αποφασίζει ανεξάρτητα από τους εκλογικούς νόμους για την ισχύ των κυβερνήσεων είναι ο ίδιος ο λαός. Μπορεί με την ψήφο του να δώσει τις κυβερνήσεις που επιλέγει.

Απαντώντας στην κριτική κομμάτων της αντιπολίτευσης που υποστήριξαν ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει πρόωρη προσφυγή στις κάλπες είπε μεταξύ άλλων: «Είμαστε πολύ μακριά από εκλογές οι οποίες θα γίνουν στο τέλος της θητείας, καθώς δεν υπάρχει κανένας λόγος πρόωρης προσφυγής».

Ο υπουργός Εσωτερικών τόνισε ότι η επιχειρηματολογία του ΣΥΡΙΖΑ υπέρ της απλής αναλογικής είναι προσχηματική καθώς, εάν πραγματικά επιθυμούσε το συγκεκριμένο εκλογικό σύστημα, θα είχε προχωρήσει στη νομοθέτησή του κατά το πρώτο εξάμηνο της διακυβέρνησής του.

Το πλήρες κείμενο της παρέμβασης του κ. Θεοδωρικάκου στην Επιτροπή της Βουλής:

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι πιστεύω πως αξίζει τον κόπο να υπάρξει μια ουσιαστική συζήτηση ανάμεσά μας. Το πρώτο σημείο που θα ήθελα να θίξω είναι ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη είναι συνεπής σε όσα είχε πει προεκλογικά και κατέθεσε μέσα στο πρώτο εξάμηνο της διακυβέρνησής της τον εκλογικό νόμο.

Ο κ. Μητσοτάκης πριν από τις εκλογές είχε πει ότι το θέμα του εκλογικού νόμου θα κατατεθεί στο πρώτο διάστημα της κυβερνητικής μας δραστηριότητας. Αυτό κάνει. Δεύτερον, είχε πει ότι ο εκλογικός νόμος που θα καταθέσει θα είναι αναλογικότερος αλλά θα διασφαλίζει την κυβερνησιμότητα.

Πιστεύω, λοιπόν, ότι η πράξη της κατάθεσης του εκλογικού νόμου από την κυβέρνησή μας σε αυτό το διάστημα και με αυτό το περιεχόμενο είναι μία πράξης πολιτικής αξιοπιστίας και εντιμότητας απέναντι στο σύνολο της ελληνικής κοινωνίας απέναντι στους πολιτικούς μας αντιπάλους σε ό,τι αφορά και τον χρόνο κατάθεσης του νομοσχεδίου, σε ό,τι αφορά και το περιεχόμενο.

Με αυτό το σχέδιο εκλογικού νόμου -πιστεύουμε ότι θα γίνει ο εκλογικός νόμος του κράτους, ο νόμος που σήμερα συζητάμε-, ξεκαθαρίζουμε τους όρους του εκλογικού ανταγωνισμού 3,5 χρόνια πριν από τη λήξη της τετραετίας της παρούσας κυβέρνησης.

Είμαστε σε πολύ μεγάλη απόσταση από τις εκλογές, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν στο τέλος της τετραετίας, σε 3,5 χρόνια, γιατί κανένας απολύτως λόγος δεν υπάρχει για πρόωρη προσφυγή στις κάλπες. Άρα, ξεκάθαρα και κατηγορηματικά, καθαρίζουν το πολιτικό τοπίο και οι όροι του εκλογικού ανταγωνισμού από την σημερινή κυβέρνηση.

Δεύτερον, η κυβέρνησή μας από θέμα αρχών είναι υπέρ της διαρκούς προσπάθειας για συγκλίσεις, συνεργασίες και επίτευξη των μέγιστων δυνατών συναινέσεων. Τις θεωρούμε απολύτως απαραίτητες στη δύσκολη περίοδο που διέρχεται η χώρα. Στην περίοδο αντιμετώπισης σοβαρότερων κινδύνων και προκλήσεων από τους γείτονές μας εξ ανατολών.

Αλλά είναι και θέμα γενικότερης κουλτούρας και για την παράταξή μας και για εμένα προσωπικά ότι πρέπει να υπάρξουν οι μέγιστες δυνατές συνεργασίες, ειδικά σε κεφαλαιώδη θέματα.

Να μην έχετε καμία αμφιβολία ότι αυτό θα πράξουμε με επόμενες νομοθετικές πράξεις του υπουργείου Εσωτερικών για μείζονα ζητήματα που αφορούν την αυτοδιοίκηση και το κράτος. Διότι στη δική μου αντίληψη δεν μπορεί κανείς να κάνει αλλαγές και μεταρρυθμίσεις εάν αυτές δεν έχουν έναν ευρύ χρονικό ορίζοντα και δεν διασφαλίζουν μεγάλες συναινέσεις.

Θα ήθελα να συμφωνήσω με κάποιον συνάδελφο που είπε ότι κανείς δεν είναι μονίμως στην εξουσία. Εκλογές γίνονται και ο ελληνικός λαός αποφασίζει ποιός θα κυβερνά τον τόπο και με ποιες πολιτικές. Άρα θέματα μεταρρυθμίσεων που αφορούν το κράτος είναι εξαιρετικά χρήσιμο και κρίσιμο να τυγχάνουν των μέγιστων δυνατών συναινέσεων.

Τρίτον, σε ό,τι αφορά τη συζήτηση για τον συγκεκριμένο εκλογικό νόμο, το χρονικό διάστημα στο οποίο διεξήχθη αυτή η δημόσια διαβούλευση είναι προφανές ότι είναι πολύ περιορισμένη. Θέλω, όμως, όλοι να μιλήσουμε με ειλικρίνεια.

Όσο κι αν ήταν αυτό το διάστημα σε ό,τι αφορά τον εκλογικό νόμο, καθώς ο εκλογικός νόμος είναι θέμα κεντρικών πολιτικών εκλογών των κομμάτων και για να ακριβολογώ κεντρικών εκλογών των αρχηγών των κομμάτων, οποιαδήποτε συζήτηση η οποία θα κρατούσε πολύ περισσότερο χρονικό διάστημα δεν θα μπορούσε να επιφέρει καμία πραγματική αλλαγή στον εκλογικό νόμο.

Ο καθένας έχει ζυγίσει την πολιτική του στάση στο συγκεκριμένο θέμα και επομένως τα δεδομένα ήταν και είναι αυτά αξιότιμοι κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.

Τέταρτον, σε ό,τι αφορά την επιχειρηματολογία του αξιότιμου εκπροσώπου της αξιωματικής αντιπολίτευσης, παρακολούθησα με μεγάλη προσοχή. Θέλω να σας πω ότι ειλικρινά πιστεύω, κυρίες και κύριοι, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν υποστηρίζει σήμερα την απλή αναλογική από θέση αρχών.

Το επιχείρημά μου αυτό συγκροτείται από το γεγονός ότι αν η σημερινή αξιωματική αντιπολίτευση ήθελε για λόγους αρχών να ψηφίσει και να υλοποιεί την απλή αναλογική θα έπρεπε να το είχε κάνει το πρώτο διάστημα της κυβερνητικής της θητείας.

Εκλεγήκατε στην κυβέρνηση τον Ιανουάριο του 2015 και κυβερνήσατε τη χώρα μέχρι τον Αύγουστο, οπότε η κυβέρνησης του κ. Τσίπρα παρετήθη και οδηγηθήκαμε σε εκλογές από υπηρεσιακή κυβέρνηση. Εάν ήταν τόσο σπουδαίο θέμα για τον ΣΥΡΙΖΑ το ζήτημα της απλής αναλογικής, θα μπορούσε να είχε ψηφίσει τον εκλογικό νόμο της απλής αναλογικής στο πρώτο της εξάμηνο.

Μην ξεχνάτε άλλωστε, για να είμαστε τελείως ειλικρινείς, ότι ήταν το εξάμηνο που δοκιμάζατε την πολιτική που θέλατε να πείσετε, πως ό,τι λέτε το εννοείτε.

Εάν ό,τι λέγατε το εννοούσατε θα μπορούσατε να το κάνετε και στον εκλογικό νόμο. Δεν το κάνατε όμως. Το κάνατε πολύ καιρό αργότερα. Εάν το είχατε κάνει, εάν μεν είχατε βρει τις 200 ψήφους δεν θα ήσαστε κυβέρνηση καν τον Σεπτέμβριο του 2015, εάν δεν βρίσκατε τις 200 ψήφους, που πιστεύω ότι ήταν προφανώς το πιο πιθανό, οι εκλογές με απλή αναλογική θα ήταν απλούστατα οι εκλογές που έγιναν τον Ιούλιο του 2019. Δεν το κάνατε…

Η πραγματικότητα αποκαλύπτει τα χαρακτηριστικά και τις προθέσεις του καθενός εξ υμών. Και ως παράταξη και ως πολιτικό πρόσωπα. Αυτή είναι η πραγματικότητα.

Πιστεύω επίσης ότι ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης είναι όμηρος στην παρούσα φάση, εσωκομματικών ισορροπιών οι οποίες περιλαμβάνουν μία τάση του κόμματός σας, η οποία για λόγους ιδεοληπτικούς, πράγματι, υπερασπίζεται την απλή αναλογική.

Δεν πιστεύω ότι αυτό βασιλεύει στη σκέψη όλων σας. Αλλά αυτά είναι δικά σας θέματα. Θα έχετε όλο το χρόνο μπροστά να τα βρείτε και να τα λύσετε με τον τρόπο που εσείς νομίζετε τα επόμενα 3,5 χρόνια. Χρόνος αρκετός.

Και μέχρι τότε μπορούμε να αντιπαρατιθέμεθα σε αυτά που πρέπει να αντιπαρατεθούμε. Περιμένω όμως σοβαρές συζητήσεις, συγκλίσεις και συναινέσεις σε μεταρρυθμίσεις σαν και αυτές που προηγουμένως σας περιέγραψα γιατί πιστεύω ότι και σεις έχετε πλέον αποκτήσει την εμπειρία της διακυβέρνησης του τόπου, και πιθανόν κάποια συμπεράσματα να είναι αρκετά χρήσιμα για το πώς θα προχωρήσουμε παρακάτω.

Σε ό,τι αφορά τον εκλογικό νόμο. Το σχέδιο το οποίο καταθέτουμε είναι προφανές ότι είναι μια εξέλιξη, μια βελτίωση αν θέλετε- ανάλογα πώς το βλέπει κανείς- των νόμων που είχε διαμορφώσει ο κ. Σκανδαλίδης ως υπουργός Εσωτερικών και στη συνέχεια ο σημερινός Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Παυλόπουλος, την εποχή που ήταν υπουργός Εσωτερικών της κυβέρνησης του Κώστα Καραμανλή. Δύο νόμων, δηλαδή ενισχυμένης αναλογικής που προέβλεπαν ο ένας bonus 40 και ο άλλος bonus 50 εδρών για το πρώτο κόμμα.

Πιστεύω ότι αυτό το σχέδιο νόμου είναι σαφώς αναλογικότερο και ανταποκρίνεται στις ανάγκες της σημερινής Ελλάδας.

Θέλω να θυμίσω ότι με εκλογικά συστήματα ανάλογα με αυτό που προτείνουμε, λιγότερο όμως αναλογικά, κυβέρνησαν τη χώρα, όλα τα κόμματα, όλου του ιδεολογικού φάσματος της χώρας. Κυβέρνησε η κεντροδεξιά, η μεγάλη παράταξη της ΝΔ, κυβέρνησε το ΠΑΣΟΚ και η Αριστερά του ΣΥΡΙΖΑ του κ. Τσίπρα.

Ο εκλογικός νόμος με τον οποίο έγιναν οι προηγούμενες εκλογές είναι ο μακροβιότερος στα χρόνια της μεταπολίτευσης, από το 1974 και μετά. Το γεγονός ότι αυτός ο νόμος άντεξε τα περισσότερα χρόνια από τους υπόλοιπους σημαίνει πολλά τόσο για την επάρκειά του όσο και για την ωριμότητα του πολιτικού μας συστήματος.

Θέλω επίσης να θυμίσω ότι με έναν τέτοιο εκλογικό νόμο, λιγότερο αναλογικό από αυτόν που προτείνουμε – γιατί η αναλογικότητα εδώ προκύπτει από το ότι είναι κλιμακωτό το bonus και δεν δίνεται το bonus των 50 εδρών ανεξάρτητα από το ποσοστό του πρώτου κόμματος, όπως ίσχυε με τον προηγούμενο νόμο.

Με έναν τέτοιο νόμο εξελέγησαν πρωθυπουργοί ο κ. Γιώργος Παπανδρέου από το ΠΑΣΟΚ, ο Αλέξης Τσίπρας από τον ΣΥΡΙΖΑ, ο Αντώνης Σαμαράς και ο Κυριάκος Μητσοτάκης από τη Νέα Δημοκρατία.

Τέτοιοι εκλογικοί νόμοι δεν εμπόδισαν να υπάρξουν κυβερνήσεις συνεργασίας, όπως η δική σας με τους ΑΝΕΛ του κ. Καμμένου και προηγουμένως η τρικομματική, κατ' αρχήν, κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον κ. Σαμαρά σε συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ και τη ΔΗΜΑΡ.

Θέλω επομένως να καταλήξω ότι εκείνος που τελικά αποφασίζει, ανεξάρτητα από τους εκλογικούς νόμους, για την ισχύ και τη δυναμική που έχουν οι κυβερνήσεις, είναι ο ίδιος ο λαός. Μπορεί με την ψήφο του και ανεξάρτητα με το εκλογικό σύστημα με το οποίο γίνονται οι εκλογές να δώσει τις κυβερνήσεις τις οποίες εκείνος επιλέγει.

Θα ήθελα να κάνω μια διευκρίνιση ακόμα επειδή υπήρξαν και ορισμένα δημοσιεύματα σε ό,τι αφορά στον Συνασπισμό τον κομμάτων και τις προϋποθέσεις με τις οποίες λειτουργεί ο εκλογικός νόμος. Για πρώτη φορά προβλέπεται bonus σε συνασπισμό κομμάτων, αρκεί ο μέσος όρος που λαμβάνει ο συνασπισμός των κομμάτων στις εκλογές να είναι μεγαλύτερος από την εκλογική δύναμη του δευτέρου κόμματος.

Γιατί δεν είναι δυνατόν να αρνηθεί κανείς το bonus των 50 εδρών, επί παραδείγματι σε έναν συνασπισμό δύο κομμάτων που θα μπορούσε να λάβει – τελείως υποθετική περίπτωση -45%, ενώ το δεύτερο κόμμα θα είχε πάρει 20%. Το να μην έπαιρνε το bonus σε αυτήν την περίπτωση ο συνασπισμός των κομμάτων θα ήταν – σε αυτήν την περίπτωση- και άδικο και αντιδημοκρατικό.

Επομένως – και το τονίζω και το επαναλαμβάνω αυτό- ότι είμαστε σε τόσο μεγάλη απόσταση από τον χρόνο των εκλογών, ύστερα από 3,5 χρόνια, που κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει την κυβερνητική πλειοψηφία ότι διαμορφώνει έναν εκλογικό νόμο με βάση τα δικά της αυστηρά συμφέροντα σε καμία περίπτωση.

Τέλος, θέλω να επαναλάβω ότι οι κυβερνήσεις εκλέγονται για τέσσερα χρόνια και η απόφασή μας να ψηφίσουμε από τώρα τον εκλογικό νόμο δείχνει ότι σεβόμαστε τα κόμματα και τους ψηφοφόρους, αφού ξεκαθαρίζουμε πλήρως τους όρους του πολιτικού παιχνιδιού.

Πιστεύω ότι η κυβέρνησή μας με αυτόν τον εκλογικό νόμο προχωρά σε μια πράξη ευθύνης προς τους Έλληνες ψηφοφόρους και το πολιτικό σύστημα και αυτό θα κριθεί θετικά από τον ελληνικό λαό όταν έλθει η ώρα».



via Ειδησεις https://ift.tt/2TsJ20w
RSS Feed

Στείλτε τα δελτία τύπου στο e-mail: kaliterilamia@gmail.com

Δημοσίευση σχολίου

To kaliterilamia.gr σέβεται το δικαίωμα όλων των χρηστών να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους ωστόσο διατηρεί το δικαίωμα, να μην δημοσιεύει συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια. Έτσι όποια σχόλια, περιέχουν ακατάλληλα προς το κοινό χαρακτηριστικά θα αποσύρονται από τον ιστότοπο.

Νεότερη Παλαιότερη