Ευθύμιος Ευθυμιάδης: Το κρυφτό ανάμεσα στα χαλάσματα, μοναδική εγγύηση φυγής

Τα  παιδιά  απέναντι  στην  άγονη  βαρύτητα  τής  καθημερινής  ζωής…                                                          

Η παιδική ζωή είναι σίγουρα ένα θέμα στο οποίο διαρκώς επανέρχεται. Τα παιδιά του Ευθύμιου Ευθυμιάδη ζουν και παίζουν σε μια ονειρική πραγματικότητα, «επιλέγοντας για συμπαίκτη την αθωότητα». Ο καλλιτέχνης μιλά για τη δουλειά του με αφορμή την ατομική του έκθεση «Μικρή Αναδρομή» που παρουσιάζει στη διαδικτυακή έκθεση της art22gallery.

  • Να ξεκινήσουμε με το θέμα των ημερών. Λένε όλοι ότι αυτός ο ιός και η κλεισούρα, ας γίνει μια νέα αρχή. Νέα αρχή γιατί; Και πώς;

    Άτιτλο – 2014, μικτή τεχνική σε ξύλο, 90×60 εκ

Είναι αναγκαία μια νέα κατεύθυνση, αλλά φοβάμαι πως επειδή η ενδοσκόπηση δεν είναι κάτι που αγαπούν οι μάζες, τίποτα δεν πρόκειται να βελτιωθεί. Οφείλει πάντα βέβαια κανείς να ελπίζει!

  • Σ ένα περιβάλλον σαν το σημερινό ο καλλιτέχνης τι μπορεί να εκφράσει; Θλίψη, απογοήτευση, θυμό ή αισιοδοξία και ελπίδα;

Σε όλες τις εποχές οι άνθρωποι υπήρξαν όμοιοι με όλους μας σήμερα. Τα ίδια συναισθήματα θα βρίσκουν δρόμους μέσα από τις Τέχνες, όσο υπάρχουν άνθρωποι. Οι διαφορές εστιάζονται απλώς στις διαφορετικές τεχνικές που χρησιμοποιούνται αν και πολλοί τρόποι παραμένουν σχεδόν αναλλοίωτοι, γιατί η ουσία τους είναι αναντικατάστατη, παρά τις όποιες νεωτεριστικές απαιτήσεις ή ενστάσεις εναντίον τους.

1990, μολύβι και καφέ κραγιόνι σε προετοιμασμένο χαρτί, 40×30 εκ

  • Ας έρθουμε στην έκθεσή σου στο art22gallery. Τι ακριβώς βλέπουν οι επισκέπτες;

Πρόκειται για μια επιλογή από πολλές διαφορετικές θεματικές ενότητες, διαφόρων περιόδων, κάτι σαν αναδρομική ματιά.

  • Ευθύμιε, στα έργα σου θα έλεγα ότι κυριαρχούν τα παιδιάΌπως γράφει και η Ήρα Παπαποστόλου, ανέμελα πλάσματα. Είναι έτσι; Γιατί προσωπικά «διαβάζω» και μια μελαγχολία.

Η παρατήρηση είναι σωστή. Η παιδική ζωή είναι σίγουρα ένα θέμα στο οποίο διαρκώς επανέρχομαι. Άλλοτε η ανεμελιά, συνδυάζεται ή συνοδεύεται από ένα πέπλο ανησυχίας ή θα έλεγα μιας ανάγκης για φυγή, όπως κι αν αυτή εννοηθεί. Μπορεί επειδή κινούνται από ενήλικα νου να προσπαθούν να πιάσουν ένα κόσμο μεσότητας, που τα βγάζει κάπως από την παιδική τους κατάσταση.

Τσικλόφουσκα – 2013, λάδι σε καμβά, 35×35 εκ

  •  Κάποια παιδιά που τρέχουν, που κρύβονται μάλλον δεν παίζουν κρυφτό και κυνηγητό. Από κάτι κρύβονται ή κάτι μοιάζει να τα φοβίζει.

Ζούνε μέσα σε ονειρικούς τόπους παρά παιχνιδότοπους και χρησιμοποιούν την όποια δύναμη τού νου για να υπερνικήσουν την άγονη βαρύτητα τής καθημερινής ζωής…

  • Η φθορά του χρόνου στην ύλη είναι εμφανής στα περισσότερα από τα έργα σου

Για μένα, από τα πιο γοητευτικά στοιχεία τής επεξεργασίας ενός έργου είναι η απόδοση των διαφορετικών υφών και γι’ αυτό χρησιμοποιώ και πολλά διαφορετικά υλικά σε εναλλασσόμενους συνδυασμούς. Η υλική φθορά είναι μια σημαντική «διάσταση» για κάθε έργο.

Ευθύμιος Ευθυμιάδης

  • Αυτή η έκλειψη με τις φάσεις νομίζω ότι περιγράφει απόλυτα αυτό που ζούμε. Το φως που χάνεται, η σκοτεινιά που μας καλύπτει και η ελπίδα που βγαίνει από τη σταδιακή αποκάλυψη του φωτός. Μ αρέσει πολύ το δένδρο που δημιουργεί τη δική του έκλειψη.

Αγαπημένο θέμα. Αποτελεί, πλαστικά και νοηματικά εξίσου μια συνεχή πρόκληση για παραλλαγές. Επανέρχεται όμως όταν η  Ι δ έ α ταιριάζει, και όχι μόνο σαν συνθετική διευκόλυνση! Επειδή η ζωγραφική είναι μια στατική κατάσταση όπου μπορεί κανείς να μπει χρονικά με τη φαντασία απ’ όπου θέλει, είναι ωραίο κι ευχάριστο να επιλέγει κάθε θεατής το σημείο του. Αυτό γίνεται ατομική ερμηνεία και είναι μια από τις πολλές γοητείες τής ζωγραφικής!

Συμπληγάδες, 1998. Πλαστικά χώμα άμμος κόλλα νήμα πανί ξύλο σε καμβά 205×320 εκ.

  • Στα έργα σου βλέπω μια μυστικιστική διαδικασία, μια διάθεση να βγουν πράγματα προς τα έξω. Να αποκαλυφθεί ίσως ένας εσωτερικός εαυτός.

Νομίζω πως όποιος εκφράζεται μέσω τής ζωγραφικής εξωτερικεύει σκέψεις, συναισθήματα και απόψεις, είτε πρόκειται για αντικείμενα είτε για καταστάσεις. Προσωπικά, προσπαθώ να αποσυνδέω διακριτικά τα στοιχεία τής καθημερινότητας από την συνήθη χρήση. Να τα συνδυάζω μεταξύ τους λίγο παραπέρα από την πεζή λογική. Κάποιες φορές μέσα απ’ αυτό κάτι κατορθώνεται κι άλλοτε όχι. Αυτό ας το κρίνει ο θεατής. Μπορεί όλο αυτό και να΄ ναι μόνο ένας τρόπος για να μη βαριέμαι!

1991, μικτή τεχνική σε χαρτί, 40×30 εκ

 

 

The post Ευθύμιος Ευθυμιάδης: Το κρυφτό ανάμεσα στα χαλάσματα, μοναδική εγγύηση φυγής appeared first on Art22.



from Art22 https://ift.tt/2xiBPag
via IFTTT
Από το Blogger.