ΚΕΦΑΛΗ ΘΕΑΣ

Μαρμάρινη γυναικεία κεφαλή της Ύστερης Κλασικής εποχής που, λόγω του μεγέθους της, αναπαριστά πιθανότατα μια θεά. Η Περσεφόνη (κόρη της Δήμητρας και σύζυγος του Πλούτωνα, θεού του Άδη) και η Υγεία (κόρη του θεού της ιατρικής Ασκληπιού) απεικονίζονταν συνήθως με παρόμοια κόμμωση, δηλαδή, μετά μαλλιά τυλιγμένα σε οχήμα ρολού και διατεταγμένα στη σειρά με μια χωρίστρα στο μέσον να καταλήγουν δεμένα σφιχτά στο πίσω μέρος του κεφαλιού.
Η συγκεκριμένη κεφαλή θα πρέπει να ανήκε σε κάποιο άγαλμα υπερφυσικών διαστάσεων. Κατά την αρχαιότητα, οι γλύπτες λάξευαν συχνά το κεφάλι χωριστά από τον κορμό και στπ συνέχεια ένωναν τα δυο τμήματα με μια καμπύλη σφήνα από ξύλο ή μέταλλο, που καλυπτόταν με μια πτύχωση του ενδύματος. Σε όλους τους μεγάλους πολιτισμούς, η γλυπτική αντιπροσωπεύτηκε επάξια και λόγω της φύσης της άντεξε στο χρόνο περισσότερο από άλλες μορφές τέχνης. Η Κλασική περίοδος στην αρχαία Ελλάδα μάς κληροδότησε κορυφαία έργα, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν ως μοντέλα ή αντιγράφηκαν από τους Ρωμαίους, ενώ αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης και για τους αναγεννησιακούς καλλιτέχνες. Οι σημαντικότερες δημιουργίες της γλυπτικής αυτής της εποχής συγκεντρώνονται στην Αθήνα, την πανίσχυρη πολιτιστική πρωτεύουσα του τότε γνωστού κόσμου. Τον 4ο αιώνα π.Χ. μεσουράνησαν στο χώρο της γλυπτικής καλλιτέχνες όπως ο Σκόπας, ο Πραξιτέλης, ο Λύσιππος (προσωπικός γλύπτης του Μεγάλου Αλεξάνδρου) και ο Λεωχάρης, δημιουργοί που εργάστηκαν στον ελλαδικό χώρο και στις αποικίες, αφήνοντας πίσω τους εμβληματικά έργα.

ΤΖΕΝΗ ΜΠΑΡΙΑΜΗ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ: ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
2010


from ανεμουριον https://ift.tt/3npZw5l
via IFTTT
Από το Blogger.