-->

Μήνυμα της Νομαρχιακής Επιτροπής Φθιώτιδας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ για την νέα σχολική χρονιά


Mήνυμα για τη νέα χρονιά

 Μαθητές , εκπαιδευτικοί και γονείς,

                Σας ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά. Με υγεία. Με  ενίσχυση των μορφωτικών εφοδίων. Με ανοιχτά και υγειονομικά θωρακισμένα σχολεία ικανά να αντεπεξέλθουν στα χτυπήματα από την πανδημία.

                Οι δυσκολίες του φετινού Σεπτέμβρη είναι τόσο πολλές και οι ευθύνες που καλείστε να επωμιστείτε εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς τόσο μεγάλες , που μαζί με τις ευχές έχετε ανάγκη κι έναν καλά οργανωμένο σχέδιο λειτουργίας των σχολείων και των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων αλλά και όλων των εμπλεκομένων με την εκπαίδευση . Και αυτό το σχέδιο δεν υπάρχει.

                Μόλις δυο χρόνια πέρασαν από την ανάληψη της εξουσίας από τη Νέα Δημοκρατία. Ποτέ δεν έγιναν σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα τόσο πολλές και  τόσο βαθιά αντιδραστικές αλλαγές στην εκπαίδευση. Το αποτέλεσμα:

·      Ξανανοίγουν τα σχολεία και τα πανεπιστήμια, μετά την πολύμηνη πανδημία, αλλά όπως ακριβώς είχαν κλείσει: χωρίς κανένα σοβαρό σχεδιασμό για την προστασία της υγείας των παιδιών και των νέων. Χωρίς όλους τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους, με χιλιάδες κενά ιδιαίτερα στην Ειδική Αγωγή. Κι ας ανεβαίνει κάθε μέρα ο αριθμός των κρουσμάτων, ακόμα και στις μικρότερες ηλικίες. Οι σχολικές τάξεις θα παραμείνουν όπως την περσινή χρονιά και τα πανεπιστημιακά αμφιθέατρα ασφυκτικά γεμάτα. Καμία κίνηση εφαρμογής των πρωτοκόλλων του ΕΟΔΥ για αραίωση στις τάξεις όταν τα ¾ του συνόλου των μαθητών φοιτούν σε αίθουσες από 18 έως 30 παιδιά. Το προσωπικό καθαριότητας ανεπαρκές. Χωρίς δωρεάν τεστ για την εκπαιδευτική κοινότητα, χωρίς την αναγκαία επιδημιολογική επιτήρηση.

·      Η πανδημία επέτεινε τα υπάρχοντα προβλήματα. Λειτούργησε η  τηλεκπαίδευση. Πόσα παιδιά όμως είχαν το κατάλληλο περιβάλλον και τον αναγκαίο εξοπλισμό για να την παρακολουθήσουν; Τι έκανε το επιτελικό κράτος της Ν.Δ. για να καλύψει τα μαθησιακά κενά και τις ψυχοκοινωνικές συνέπειες που προκάλεσε η ελλιπής και ανεπαρκής τηλεκπαίδευση; Αδιαφόρησε προκλητικά. Και φέτος προχωρά χωρίς τα αναγκαία παιδαγωγικά μέτρα.

·      Το καλό σχολείο και το καλό πανεπιστήμιο γίνονται με τα μέτρα της κυβέρνησης μέρα με τη μέρα υπόθεση των προνομιούχων της κοινωνίας. Όσο για τα παιδιά των εργαζομένων,  λίγα χρόνια φοίτησης, το πολύ ως το Γυμνάσιο, θεωρούνται αρκετά. Μετά τα περιμένει η στενή κατάρτιση και η απλήρωτη μαθητεία ανηλίκων σε μια μεταγυμνασιακή επαγγελματική σχολή, Από εκεί στη βιοπάλη, σε μία αγορά εργασίας με καταργημένα σχεδόν όλα τα εργασιακά δικαιώματα. Η δημόσια εκπαίδευση ακυρώνεται  ως μοχλός κοινωνικής κινητικότητας.

·      Αντί να στηρίξει η Νέα Δημοκρατία τη νέα γενιά, τη γενιά που τόσο σκληρά δοκιμάστηκε από την πανδημία, στον αγώνα της για μόρφωση, πήρε μέτρα που τα έκαναν όλα πιο δύσκολα. Πιο δύσκολο να πας στην επόμενη τάξη και να πάρεις απολυτήριο Λυκείου με την Τράπεζα Θεμάτων. Πιο δύσκολο να περάσεις στο πανεπιστήμιο, με τη διπλή ελάχιστη βάση εισαγωγής που θεσμοθέτησε. Πιο δύσκολο να πάρεις και το πολυπόθητο πτυχίο.

·      Έτσι δεν είναι καθόλου περίεργο που στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις σχεδόν διπλασιάστηκε ο αριθμός των υποψηφίων που έμειναν εκτός πανεπιστημίου σε σύγκριση με πέρυσι. Το αποτέλεσμα είναι γνωστό. Προέκυψε μια μεγάλη πελατεία για τα ιδιωτικά κολέγια, που αναλαμβάνουν να παρέχουν ισότιμα πλέον πτυχία, με το αζημίωτο φυσικά, και χωρίς κανένα περιορισμό των βάσεων εισαγωγής σε αυτά. Αυτό είναι το έγκλημα σε βάρος μιας γενιάς που ταλαιπωρήθηκε όσο καμία άλλη στη Μεταπολίτευση.

·      Η κυβέρνηση της Ν.Δ. υποβαθμίζει την επαγγελματική εκπαίδευση γκρεμίζοντας ό,τι θετικό δημιουργήθηκε στην περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Ουσιαστικά εισάγει την πρόωρη κατάρτιση για ένα φθηνό και αναλώσιμο εργατικό δυναμικό, κατ’ εντολή του ΣΕΒ, επαναφέροντας την εποχή του "κάλφα" δηλαδή τα απλήρωτα μεροκάματα των νέων.

·      Διατυμπανίζει την αξιολόγηση δήθεν για να αναβαθμίσει ποιοτικά τη δημόσια εκπαίδευση, ενώ στην ουσία επιδιώκει να φορτώσει στους εκπαιδευτικούς τη δική της ευθύνη για την άθλια κατάσταση στην εκπαίδευση, αλλά και να διαχωρίσει τα σχολεία με βάση τις  επιδόσεις των  παιδιών ποδοπατώντας κάθε έννοια κοινωνικής δικαιοσύνης.

                Πρόκειται για μια εκπαιδευτική πολιτική που διευρύνει τις ανισότητες στη μόρφωση, υποβαθμίζει την παρεχόμενη εκπαίδευση, προάγει τον αυταρχισμό και την αναξιοκρατία και υπονομεύει συνολικά τη δημόσια εκπαίδευση δίνοντας ζωτικό χώρο στα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα.

        Στην περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, παρά τις δεσμεύσεις και τους οικονομικούς περιορισμούς των μνημονίων, άλλαξε το κλίμα στη δημόσια εκπαίδευση, που είχε δεχτεί ισχυρά πλήγματα με αποκορύφωμα την περίοδο 2010-2014. Σταμάτησαν οι συνεχείς μειώσεις του προϋπολογισμού, θεσμοθετήθηκαν η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση και το ολοήμερο δημοτικό και νηπιαγωγείο, μειώθηκε ο περιττός εξεταστικός φόρτος σε γυμνάσιο και λύκειο, καταργήθηκε η τράπεζα θεμάτων, αναβαθμίστηκε η ειδική αγωγή και εκπαίδευση, ενδυναμώθηκε η επαγγελματική εκπαίδευση, καθιερώθηκε νέο σύστημα για την πρόσβαση στα ΑΕΙ (μόνο με το απολυτήριο για χιλιάδες θέσεις), ενοποιήθηκε η τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενισχύθηκε η έρευνα. Ακόμα, επαναπροσλήφθηκαν οι απολυμένοι (εκπαιδευτικοί ΕΠΑΛ, διοικητικοί υπάλληλοι στα ΑΕΙ, σχολικοί φύλακες),  έγιναν οι απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις για την πρόσληψη 15.000 εκπαιδευτικών στα σχολεία και 2.000 καθηγητών στα ΑΕΙ και τόσα άλλα.

                Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ έχει δεσμευτεί να ακυρώσει τις επιπτώσεις της βάσης εισαγωγής, με αγώνες μέσα και έξω από τη Βουλή. Η προσπάθεια ενίσχυσης των δημόσιων σχολείων και Πανεπιστημίων με προσωπικό και υποδομές που διακόπηκε το 2019 θα συνεχιστεί, όπως και οι μεταρρυθμίσεις για την αναβάθμιση του λυκείου και του απολυτηρίου, που θα οδηγήσουν σταδιακά στην ελεύθερη πρόσβαση των νέων στα πανεπιστήμια, όπως συμβαίνει και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

Ως ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία είμαστε ταγμένοι σταθερά υπέρ ενός δημόσιου συστήματος εκπαίδευσης -όπως και υγείας- που θα παρέχεται δωρεάν σε όλους τους πολίτες χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς. Υπερασπιζόμαστε την εκπαίδευση ως καθολικό και αναφαίρετο δικαίωμα, που δεν πρέπει να εξαρτάται από το εισόδημα, την κοινωνική θέση ή άλλα κοινωνικά χαρακτηριστικά. Υπηρετούμε την οικοδόμηση ενός συμπεριληπτικού σχολείου, σχολείου της μόρφωσης, της ισότητας, της δημοκρατίας, της ελευθερίας και της αλληλεγγύης, ένα σχολείο για όλα τα παιδιά.

Αυτές τις βασικές αρχές επιδιώξαμε να υπηρετήσουμε στις δύσκολες συνθήκες της οικονομικής κρίσης και σε αυτές τις αρχές παραμένουμε προσηλωμένοι στις εξίσου δύσκολες συνθήκες της σημερινής πολλαπλής κρίσης.

                Καλή σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά σε όλους και όλες.

                                                 Επιτροπή Παιδείας

Νομαρχιακή Επιτροπή Φθιώτιδας

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.
-->