Στροφή σε υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάνουν οι Έλληνες

Στροφή σε υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάνουν οι Έλληνες

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υβριδικά καθώς και SUV οχήματα επιλέγουν σε μεγάλο βαθμό οι Έλληνες, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), δείχνοντας ότι αλλάζει ο χάρτης των πωλήσεων στη χώρα μας.

Τον περασμένο Αύγουστο, καταγράφηκαν μειωμένες πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, αλλά και μεγάλη αύξηση του αγοραστικού κοινού των υβριδικών μοντέλων. Πλέον, τα υβριδικά μοντέλα γνωρίζουν μεγάλη αύξηση (+14,7%) καταλαμβάνοντας το 26,1% του συνολικού όγκου των πωλήσεων, έχοντας ανοδική τάση. Επίσης, ανοδικά κινούνται -πάντα σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων- και τα ηλεκτρικά οχήματα (+4,1%) με το 6,5% των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν τον Αύγουστο να είναι της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Τα αποτελέσματα του πρώτου οκταμήνου στη χώρα μας, δείχνουν ότι τα υβριδικά οχήματα καταλαμβάνουν το 22,1% του συνολικού όγκου, ενώ τα ηλεκτρικά το 4,1%. Αντίθετα, πτώση γνωρίζουν τα πετρελαιοκίνητα. Τον περασμένο μήνα, οι πωλήσεις της κατηγορίας των ηλεκτρικών οχημάτων γνώρισαν πτώση 10,9%, με το συνολικό μερίδιο του τελευταίου οκταμήνου να βρίσκεται στο 18%. Όμως, πτώση σημείωσαν και οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων (10,3%). Ωστόσο, αρκετά ψηλά (51,4%) είναι ο συνολικός όγκος Ιανουαρίου- Αυγούστου.

Μέσα στο πτωτικό κλίμα των πωλήσεων, τα οχήματα που έχουν ως βασικό καύσιμο το φυσικό αέριο και το υγραέριο γνώρισαν αύξηση 0,8% και 1,6% αντίστοιχα, καταλαμβάνοντας συνολικά το 2,7% και το 2% του συνολικού όγκου των πωλήσεων.

Η Β αγαπημένη κατηγορία των Ελλήνων 

Η αγαπημένη κατηγορία των Ελλήνων παραμένει η Β κατηγορία που έχει μερίδιο αγοράς 43,7%, με τα SUV να πετυχαίνουν τις μισές πωλήσεις (21,8%). Ακολουθεί η κατηγορία C με 37,7%, με τα SUV σε αυτή την κατηγορία να είναι τα πιο αγαπημένα καθώς 2 στα 3 οχήματα είναι ελεύθερου χρόνου (23,3%). Στον αντίποδα, μικρό παραμένει το μερίδιο της μικρής κατηγορίας (Α) που καταλαμβάνει το 10,5%, με τα μικρά SUV να έχουν πολύ μικρή παρουσία (0,9%).

Η πτωτική πορεία οφείλεται, σύμφωνα με τους ανθρώπους της αγοράς, στην έλλειψη διαθεσιμότητας. Σήμερα σε μια νέα πώληση καινούριου αυτοκινήτου η αναμονή είναι περίπου 3 μήνες και σε μερικά μοντέλα σε φουλ εκδόσεις αγγίζει ακόμη και τους 6 μήνες. Κύριο πρόβλημα των εργοστασίων παραμένει η έλλειψη των ημιαγωγών που έχει προκαλέσει εδώ και πολλούς μήνες μεγάλη αναστάτωση στα εργοστάσια. Άλλωστε αρκετά από αυτά είτε έχουν αναστείλει προσωρινά την λειτουργία τους, είτε έχουν περιορίσει την παραγωγή τους.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ



from Όλες οι ειδήσεις https://ift.tt/394a1Gw
via IFTTT

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.