-->

Νέο Πρόγραμμα Σπουδών: Στόχος η συνεκτικότητα της εκπαίδευσης στα Μαθηματικά, τι απαντά το ΙΕΠ

Νέο Πρόγραμμα Σπουδών: Στόχος η συνεκτικότητα της εκπαίδευσης στα Μαθηματικά, τι απαντά το ΙΕΠ

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής απαντά στην οξεία κριτική της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ) αναφορικά με τα νέα προγράμματα σπουδών για τις δύο βαθμίδες που παρουσιάστηκαν την περασμένη Πέμπτη

Την Πέμπτη 11 Νοεμβρίου ανακοινώθηκαν από το ΙΕΠ νέα Προγράμματα Σπουδών για όλα τα γνωστικά αντικείμενα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ σύντομα θα ανακοινωθεί υποστηρικτικό υλικό και οδηγός εκπαιδευτικού, που θα συνοδεύει κάθε Πρόγραμμα Σπουδών και θα εξειδικεύει παιδαγωγικά και διδακτικά την υλοποίησή του.

Απαντώντας στην κριτική της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας που έκανε λόγο για «εκτός παιδαγωγικού τόπου και χρόνου προτάσεις του ΙΕΠ», το Ινστιτούτο διευκρινίζει πως για τα Μαθηματικά εκπονήθηκε ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών, από την Α΄ Δημοτικού ως και τη Γ΄ Λυκείου, που ανακοινώθηκε ξεχωριστά για την κάθε βαθμίδα, καθώς και αντίστοιχο συνοδευτικό υλικό που θα ανακοινωθεί προσεχώς.

Για την εκπόνηση όλων των παραπάνω συνεργάστηκαν για ένα έτος, με διαρκή ανατροφοδότηση από το ΙΕΠ, 27 εξειδικευμένοι επιστήμονες, εκ των οποίων 9 ήταν ακαδημαϊκοί και 18 ήταν εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ οι διαδικασίες επιλογής και οι συμβάσεις τους είναι αναρτημένες στη Διαύγεια.

Στόχος η συνεκτικότητα της Μαθηματικής Εκπαίδευσης

Όπως διευκρινίζει το ΙΕΠ, αν μελετήσει κανείς τα Προγράμματα Σπουδών των Μαθηματικών που ανακοινώθηκαν, αντιλαμβάνεται ότι σε αυτά αναπτύσσεται ένα συνεκτικό σύνολο στόχων για τη Μαθηματική Εκπαίδευση που διατρέχει όλες τις βαθμίδες.

Για παράδειγμα, η ανάπτυξη συλλογισμών και κριτικής σκέψης, καθώς και η αναγνώριση συνδέσεων μεταξύ Μαθηματικών και άλλων πεδίων της ανθρώπινης γνώσης και δράσης, είναι κοινοί στόχοι για τους μαθητές όλων των βαθμίδων.

Η συνεκτικότητα των Προγραμμάτων Σπουδών των Μαθηματικών αναδεικνύεται επίσης μέσα από την ανάπτυξη κοινών θεματικών ενοτήτων από την Α' Δημοτικού μέχρι και τη Γ' Λυκείου. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η θεματική ενότητα «συναρτήσεις». Αυτή η συνεκτικότητα εκφράζεται με ένα κοινό θεωρητικό μέρος για όλες τις βαθμίδες, που επιχειρεί τη θέαση των Μαθηματικών με ενιαίο τρόπο, εξειδικεύεται δε με προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα και ενδεικτικές δραστηριότητες, που αντιστοιχούν σε κάθε βαθμίδα και τάξη.

«Έκπληξη» για την ανακοίνωση της ΕΜΕ

«Η ανακοίνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας με τίτλο «Εκτός παιδαγωγικού τόπου και χρόνου τα Αναλυτικά Προγράμματα του ΙΕΠ για την Μαθηματική Εκπαίδευση», μία μόλις ημέρα μετά την ανακοίνωση των Προγραμμάτων Σπουδών των Μαθηματικών, μας προκάλεσε έκπληξη», σημειώνεται σε ανακοίνωση του ΙΕΠ.

«Έκπληξη, για το πώς είναι δυνατόν κανείς να κρίνει την παιδαγωγική τους διάσταση με τέτοια βεβαιότητα, αλλά ταυτόχρονα με γενικόλογες εκφράσεις και χωρίς καμία τεκμηρίωση, μέσα σε μία ημέρα, και ενώ εκκρεμούν συμπληρωματικά υλικά των Προγραμμάτων Σπουδών. Ατεκμηρίωτοι και αυθαίρετοι ισχυρισμοί, όπως η σύνδεση των Προγραμμάτων Σπουδών με "την οργάνωση εξεταστικών διαδικασιών", "την επιδότηση της έκδοσης πολυσέλιδων βιβλίων" και με "ακριβοπληρωμένες επεξεργασίες του ΙΕΠ", που περιλαμβάνονται στην ανακοίνωση της ΕΜΕ, μοιάζουν εμπαθείς, εφόσον δεν συνδέονται με μία επί της ουσίας εξέταση του περιεχομένου των Προγραμμάτων Σπουδών. Η ανακοίνωση της ΕΜΕ αφενός αδικεί την ιστορία της και αφετέρου δεν συνάδει με τον θεσμικό της ρόλο. Ελπίζουμε στο πλαίσιο των δράσεων που σχεδιάζονται για τα νέα Προγράμματα Σπουδών τα επόμενα δύο έτη, η ΕΜΕ να συμβάλει εποικοδομητικά με τις προτάσεις της».

Υπενθυμίζεται πως στη σχετική ανακοίνωση της ΕΜΕ, γινόταν λόγος για «νέα αναλυτικά προγράμματα χωρίς αξιολόγηση της εφαρμογής των προηγούμενων, χωρίς αναγνώριση της ιδιαιτερότητας της κάθε βαθμίδας, χωρίς φροντίδα για διεπιστημονικές συνδέσεις, χωρίς αναφορά στις μεταβαλλόμενες σχολικές συνθήκες και τις υβριδικές παιδαγωγικές πρακτικές λόγω της πανδημίας»:

«Δυστυχώς εκτός παιδαγωγικού τόπου και χρόνου, οι προτάσεις του ΙΕΠ αναπαράγουν το ίδιο εισαγωγικό κείμενο στόχων και σημασίας των μαθηματικών στην εκπαίδευση, ανεξάρτητα από ηλικίες και εκπαιδευτικές βαθμίδες, με μόνο ως φαίνεται γνώμονα την οργάνωση εξεταστικών διαδικασιών γύρω από μια τράπεζα θεμάτων και την επιδότηση της έκδοσης πολυσέλιδων βιβλίων».



from Όλες οι ειδήσεις https://ift.tt/3niHNiU
via IFTTT

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.
-->