Ποια είναι η σημασία του οδικού τμήματος «Μπράλος-Άμφισσα» των 285 εκατ. ευρώ


Μπορεί οι διαγωνισμοί για μεγάλους αυτοκινητόδρομους να προσελκύουν, ευλόγως, το ενδιαφέρον της αγοράς και των κατασκευαστικών ομίλων, ωστόσο, όπως αναφέρουν από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπάρχουν και μικρότερου μεγέθους και βεληνεκούς οδικά τμήματα, σε σχέση με τα επίπεδα του ΒΟΑΚ ή του «FlyOver» (Θεσσαλονίκη) κ.α., με σημαντικό τοπικό, και όχι μόνο, ενδιαφέρον.

Προς την κατεύθυνση αυτή το αρμόδιο υπουργείο προωθεί τις διεργασίες που οδηγήσουν στη δημοπράτηση και ανάθεσης του έργου «Οδικό τμήμα Μπράλος – Άμφισσα, του διαγώνιου άξονα Λαμία- Ιτέα – Αντίρριο», αναζητώντας μάλιστα και τεχνική υποστήριξη που θα ωριμάσει τις διαδικασίες του διαγωνισμού, θεωρώντας το project ως έργο εθνικού επιπέδου.

Γιατί όμως οι φορείς θεωρούν ότι αυτό το οδικό τμήμα έχει σημασία; Ο διαγώνιος οδικός άξονας «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο» αποτελεί µμείζον έργο υποδομής και ανάπτυξης, συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου «Ε-65», αποτελεί τον συνδετήριο άξονα μεταξύ των Αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και ΙΟΝΙΑΣ Ο∆ΟΥ και εξυπηρετεί πλήθος τοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας.

Το αντικείμενο του έργου για το οδικό τμήμα «Μπράλος - Άμφισσα του διαγώνιου άξονα Λαμία- Ιτέα - Αντίρριο» αφορά στην κατασκευή του οδικού τμήματος από το Μπράλο μέχρι την Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (χ.θ.0+000 έως 7+300) και του οδικού τμήματος μετά το τέλος της Παράκαμψης Γραβιάς (από χ.θ. 13+600) έως την Άμφισσα (χ.θ. 30+700), μήκους περίπου 25 χλμ.

Το έργο προωθείται για υλοποίηση µε Σύμβαση Δημοσίου Έργου και µε σύστημα δημοπράτησης αυτό που περιλαμβάνει τη μελέτη και κατασκευή, µε εκτιμώμενο προϋπολογισμό 285.000.000 ευρώ.

Η χρηματοδότηση του έργου προωθείται στα πλαίσια του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027 συνεπώς η διαδικασία ανάθεσης του έργου θα πρέπει να εξελιχθεί και ολοκληρωθεί ταχύτατα.

Σε ότι αφορά στην σκοπιμότητα εκτέλεσης του έργου, και βάσει όσων μάλιστα αναφέρονταν από βουλευτές σε τοπικά μέσω, αναμένεται:

·       Βελτίωση των τεχνικών χαρακτηριστικών του υφιστάμενου οδικού δικτύου.

·       Μείωση του μήκους διαδρομής κατά 4 km.

·       Εξυπηρέτηση της σημερινής και μελλοντικής κυκλοφορίας.

·       Βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

·       Μείωση του απαιτούμενου χρόνου της διαδρομής από Πάτρα και Αντίρριο έως Λαμία.

·       Τουριστική ανάπτυξη των βορείων παραλίων του Κορινθιακού και του Πατραϊκού Κόλπου.

·       Οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής από την οποία διέρχεται ο άξονας.

·       Παράκαμψη των υφιστάμενων πόλεων και οικισμών.

·       Αύξηση της λειτουργικότητας και αποδοτικότητας του αυτοκινητόδρομου ΠΑΟΕ, της Ιόνιας Οδού και της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου.

·       Σημαντική μείωση της απόστασης και του χρόνου διαδρομής ιδιαίτερα για τους χρήστες με προέλευση τη Νότιο – Δυτική Ελλάδα και προορισμό την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα (Κεντρική Στερεά, Θεσσαλία, Κεντρική Μακεδονία) και αντίστροφα.

·       Η αναβαθμισμένη σύνδεση μεταξύ Ανατολικού (ΠΑΘΕ) και Δυτικού (ΙΟΝΙΑ) Άξονα θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που διεξάγονται οι οδικές μεταφορές, καθότι θα επιτρέψει αφενός την ταχύτερη μετακίνηση από τις Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας απευθείας προς τη Δυτική Ελλάδα, τη διασύνδεση του λιμανιού της Πάτρας με αυτό του Βόλου, και αφετέρου την αναβάθμιση της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου, που θα μπορεί να εξυπηρετεί στο εξής τρεις μείζονες οδικούς άξονες, δημιουργώντας σημαντική οικονομική προοπτική.

Δημοσίευση σχολίου

To kaliterilamia.gr σέβεται το δικαίωμα όλων των χρηστών να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους ωστόσο διατηρεί το δικαίωμα, να μην δημοσιεύει συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια. Έτσι όποια σχόλια, περιέχουν ακατάλληλα προς το κοινό χαρακτηριστικά θα αποσύρονται από τον ιστότοπο.

Νεότερη Παλαιότερη