
«Τα σχολεία δεν έχουν χρήματα για τις λειτουργικές δαπάνες τους και το Υπουργείο Παιδείας σπαταλά 2 εκατομμύρια ευρώ για λαχανόκηπους» σχολιάζουν περιπαικτικά οι εκπαιδευτικοί.
Με μια «αιχμηρή» τους ανακοίνωση οι εκπαιδευτικοί σχολιάζουν το πολυδιαφημισμένο πρόγραμμα με τους λαχανόκηπους που το Υπουργείο Παιδείας θα υλοποιήσει σε Δημοτικά και Νηπιαγωγεία αρχής γενομένης από τον προσεχή Σεπτέμβριο.
Όπως τονίζει η Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Π.Ε. «ενώ τα σχολεία της χώρας στενάζουν από την έλλειψη χρηματοδότησης για τις βασικές λειτουργικές τους ανάγκες, το Υπουργείο Παιδείας φαίνεται πως… βρήκε τη λύση για όλα: επενδύει 2 εκατομμύρια ευρώ σε σχολικούς λαχανόκηπους!»
Παράλληλα σχολιάζουν σκωπτικά ότι «με μια ακόμα «πρωτοποριακή» έμπνευση, παρουσιάζεται το νέο πρόγραμμα ως απάντηση στην κλιματική κρίση και τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών. Η εγκύκλιος που εστάλη στα σχολεία αναφέρεται σε παιδαγωγικά οφέλη, επιστημονική τεκμηρίωση και περιβαλλοντική συνείδηση. Κι όλα αυτά, σε σχολικές αυλές που –στις περισσότερες περιπτώσεις– δεν διαθέτουν καν χώμα ή ένα δέντρο!»
«Μετά τους λαχανόκηπους ίσως δούμε και κότες στις αυλές για «πλήρη αυτάρκεια»
Σύμφωνα με το πρόγραμμα, σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί οι μαθητές όχι μόνο θα καλλιεργούν τα δικά τους ζαρζαβατικά, αλλά ενδεχομένως θα μπορούν και να τα καταναλώνουν ή να τα πωλούν για να καλύψουν άλλα κενά... όπως χαρτί φωτοτυπικού ή γραφική ύλη. Μάλιστα σχολιάζουν με διάθεση σκωπτική ότι «ίσως, στο μέλλον, δούμε και κότες στις αυλές για «πλήρη αυτάρκεια».
Καταλήγοντας τονίζουν ότι «όσο κι αν ακούγεται σαν σενάριο σατιρικής εκπομπής, η πραγματικότητα είναι πιο σκληρή: τα σχολεία λειτουργούν με υποχρηματοδότηση, οι γονείς καλούνται συνεχώς να βάζουν το χέρι στην τσέπη, και το Υπουργείο επιλέγει να δαπανήσει δημόσιους πόρους για ένα σχέδιο χωρίς υποδομές και χωρίς εκπαιδευτική στρατηγική.»
«Η δημόσια εκπαίδευση έχει ανάγκη από λύσεις, όχι από επικοινωνιακές «σαπουνόφουσκες»
Για τη Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Π.Ε. το Υπουργείο θα πρέπει να «συνεργαστεί με τα Παιδαγωγικά Τμήματα, τους εκπαιδευτικούς και τους αρμόδιους φορείς, ώστε να σχεδιαστούν ρεαλιστικά, βιώσιμα και παιδαγωγικά τεκμηριωμένα προγράμματα. Είναι απίστευτη η προχειρότητα και η έλλειψη οράματος του υπουργείου Παιδείας για το σχολείο του παρόντος και του μέλλοντος. Κανένα συνολικό σχέδιο παρέμβασης. Ό,τι «κατέβει» στο κεφάλι του καθενός γίνεται εγκύκλιος του υπουργείου και τα σχολεία καλούνται να την εφαρμόσουν. Οι ανεπίγνωστοι «σοφοί» είναι βέβαιο ότι δεν έχουν περάσει ούτε έξω από δημόσιο σχολείο!»
from Όλες Οι Ειδήσεις - Dnews https://ift.tt/U9NXhrQ
via IFTTT