Απόστολος Καρακατσάνης: Οπτικά παιχνίδια πάνω στην αίσθηση του όγκου και του βάθους

Η ΔΛ gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Απόστολου Καρακατσάνη «flat drop fall flat». Η έκθεση διαρκεί από τις 11 Οκτωβρίου ως τις 21 Δεκεμβρίου. Ο ιστορικός Τέχνης και επίκουρος καθηγητής της ΑΣΚΤ Κώστας Ιωαννίδης σχολιάζει:« Οι χώροι που δημιουργεί ο Απόστολος Καρακατσάνης, οι απαλές πτυχώσεις της τρίτης διάστασης που προκύπτουν από την προσεκτικά μελετημένη αυτή διαδικασία δεν είναι τόσο προσβάσιμοι στο σώμα αλλά πιο πολύ στο βλέμμα. Το σφουμάτο τους όμως σε παράδοξο συνδυασμό με τη μηχανική αίσθηση που αφήνουν δεν επιτρέπουν στα έργα αυτά να βολευτούν στη μοντερνιστική θεωρία της ζωγραφικής του χρωματικού πεδίου του Clement Greenberg.

Your our appearance 2019 ink on canvas 170 x 200 cm

Σ’ αυτό συντελεί επιπλέον και το γεγονός ότι μολονότι ο ζωγράφος εμφανίζεται εμμονικά να επιδιώκει να αναδείξει τον έλεγχό του στο σύνολο της διαδικασίας του ζωγραφίσματος από την προετοιμασία μέχρι τις τελευταίες πινελιές εν τούτοις παρουσιάζεται σε κάποια έργα του διατεθειμένος να θεματοποιήσει και την έννοια της τυχαιότητας. Είναι τα έργα εκείνα που δημιουργούν οπτικές ταλαντώσεις, που λειτουργούν επομένως όπως η οπ αρτ την οποία ο Greenberg δεν πήρε ποτέ στα σοβαρά, ούτε εκείνη άλλωστε αυτόν. Ήταν πολύ παιγνιώδης για να τη δεχτεί ως υψηλή τέχνη, ήταν πολύ φυσική (βασισμένη στα οπτικά φαινόμενα) για να αναλάβει έναν καντιανό αυτοκριτικό ρόλο. Τα συγκεκριμένα αυτά έργα όμως ελάχιστη τελικά σχέση έχουν και με την οπ αρτ. Οι χαράξεις εδώ δεν έχουν τον μηχανικό χαρακτήρα της αλλά είναι αρκετά χειρονομιακές, ατελείς τόσο ώστε να μπορούν να ερεθίσουν το μάτι μας. Τελικά προκύπτει εδώ η αναστοχαστική πρακτική και ανατρέπει για μια ακόμη φορά τις προσδοκίες μας, θέτει εν αμφιβόλω τις καθιερωμένες κατηγορίες κι εννοιολογήσεις. Η ζωγραφική του Απόστολου Καρακατσάνη μ’ ενδιαφέρει γιατί δείχνει τελικά πως η καλλιτεχνική πράξη μπορεί να ξεπερνά τα κάθε είδους όρια που θέτει η θεωρία και η κριτική της τέχνης. Μπορεί να κάνει τα “είτε-είτε” “και-και”. Στις μέρες μας ειδικά είναι τούτο μια σημαντική συνειδητοποίηση. Η εις βάθος κατανόηση δεν μπορεί να λαμβάνει υπ’ όψιν χοντροκομμένα διλήμματα. Βασίζεται πάντα στις λεπτές διαβαθμίσεις».

Got to be real 2019 ink on canvas 170 x 200 cm

Ο Απόστολος Καρακατσάνης εξηγεί:« Στη δουλειά μου διερευνώ ζητήματα κατασκευής της εικόνας μέσω εικαστικών επανερμηνειών των θεωρητικών αρχών της μοντερνιστικής τέχνης έτσι όπως τέθηκαν στο έργο κριτικών που ασχολήθηκαν με αυτή. Η έννοια του χρωματικού πεδίου, η σχέση μουσικών συχνοτήτων με το εικαστικό έργο αλλά και η προβληματική γύρω από την έννοια του μινιμαλιστικού αντικειμένου όπως τίθεται μετά τα μέσα της δεκαετίας του 1960 αποτελούν τόπους έρευνας για τη ζωγραφική μου. Στο πλαίσιο αυτό τοποθετείται η απόπειρά μου να αναπαραστήσω εμπειρικά τη διάχυση του φωτός μέσα από τα ασαφή όρια χρωματικών πεδίων, καθώς και η έρευνά μου πάνω στην επενέργεια των παράλληλων γραμμών και της πύκνωσής τους στην οπτική αντίληψη. Μέσα από οπτικά παιχνίδια πάνω στην αίσθηση του όγκου και του βάθους στοχεύω να προκαλέσω ανοιχτές αναγνώσεις της εικόνας, με την παλινδρόμηση πάλι μεταξύ φανταστικού και πραγματικού, συγκεκριμένου και αφηρημένου, συμπαγούς και αποδομημένου καθώς και με την αντιπαράθεση του βίαιου και εκτυφλωτικού με το υποτονικό και διάχυτό φως ».

Event Information
ΔΛ gallery, Μεσολογγίου 55, Τ.Κ. 185 45, Πειραιάς
Εγκαίνια: Παρασκευή 11 Οκτωβρίου, 20.00
Διάρκεια έκθεσης: 11 Οκτωβρίου – 21 Δεκεμβρίου 2019
Ώρες λειτουργίας: Πέμπτη – Παρασκευή 11.30-19.30 Σάββατο 12.00 – 16.00
Πληροφορίες:  (+30) 2104619700, email: dlartgallery@yahoo.com  – www.dlgallery.gr

The post Απόστολος Καρακατσάνης: Οπτικά παιχνίδια πάνω στην αίσθηση του όγκου και του βάθους appeared first on Art22.



from Art22 https://ift.tt/2O3ExqI
via IFTTT

Δημοσίευση σχολίου

To kaliterilamia.gr σέβεται το δικαίωμα όλων των χρηστών να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους ωστόσο διατηρεί το δικαίωμα, να μην δημοσιεύει συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια. Έτσι όποια σχόλια, περιέχουν ακατάλληλα προς το κοινό χαρακτηριστικά θα αποσύρονται από τον ιστότοπο.

Νεότερη Παλαιότερη