Drone show στην Ακρόπολη έναντι 380 ευρώ - Γνώριζαν, είχε αναρτηθεί στη Διαύγεια

Drone show στην Ακρόπολη έναντι 380 ευρώ - Γνώριζαν, είχε αναρτηθεί στη Διαύγεια

Εικόνες από το χθεσινό drone show γύρω από την Ακρόπολη προκάλεσαν την έντονη αντίδραση πολιτών και αντιπολίτευσης, ζητώντας εξηγήσεις από το υπουργείο Πολιτισμού.

Από τις 30 Απριλίου ήταν γνωστό ότι χθες, Πέμπτη 15 Μαΐου, θα γινόταν το drone show γνωστής εταιρείας αθλητικών ειδών γύρω από την Ακρόπολη, όπως αποδεικνύει έγγραφο που έχει αναρτηθεί στη Διαύγεια και εμπλέκει τη διοίκηση του Ζαππείου, την ώρα που το υπουργείο Πολιτισμού τονίζει ότι εντός της ημέρας θα καταθέσει μήνυση κατά παντός υπευθύνου.

Εικόνες από το χθεσινό show έκαναν τον γύρο του διαδικτύου, προκαλώντας την έντονη αντίδραση πολιτών και αντιπολίτευσης, ζητώντας εξηγήσεις από το υπουργείο Πολιτισμού, το οποίο από την πλευρά του ισχυρίζεται ότι δεν γνώριζε τίποτα για το διαφημιστικό project - το οποίο, μάλιστα, κόστισε μόλις 380 ευρώ για τον διαφημιζόμενο.

Στη Διαύγεια, ωστόσο, βρίσκονται όλες οι απαντήσεις. Σύμφωνα με το αναρτημένο έγγραφο, η εταιρεία DRNS Show Experience IKE υπέβαλε αίτημα για «παραχώρηση 200 τ.μ. εξωτερικού χώρου στο πλάι του Ζαππείου Μεγάρου στις 15 Μαΐου 2025, για την διεξαγωγή drone show για λογαριασμό της εταιρίας Essence mediacom (https://ift.tt/I2caZYj ) σχετικά με την προώθηση προϊόντος της Adidas Hellas. (Σχετικό ΑΠ 495/28-4-25) (μίσθωμα 380,00 €)».

Στη συνέχεια του εγγράφου υπάρχει η έγκριση του παραπάνω αιτήματος: «Το Δ.Σ. της Ε.Ο.& Κ. ομόφωνα αποφασίζει όπως εγκρίνει την παραχώρηση 200 τ.μ. εξωτερικού χώρου στο πλάι του Ζαππείου Μεγάρου στις 15 Μαΐου 2025 στην εταιρεία DRNS Show Experience IKE, για την διεξαγωγή drone show για λογαριασμό της εταιρίας Essence mediacom σχετικά με την προώθηση προϊόντος της Adidas Hellas και εξουσιοδοτεί τον Πρόεδρο για την υπογραφή του σχετικού συμφωνητικού».

Δείτε ΕΔΩ το έγγραφο που αναρτήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ.

Μήνυση από το υπουργείου Πολιτισμού

Μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας καταθέτουν εντός της ημέρας οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού, με αφορμή τη διαφήμιση με drones εταιρείας αθλητικών ειδών στην οποία φέρεται να απεικονίζεται η Ακρόπολη, προκαλώντας τσουνάμι αντιδράσεων.

Επιπλέον, το υπουργείο Πολιτισμού ενημερώνει ότι είναι σε επικοινωνία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να διερευνηθεί η τήρηση ή μη της διαδικασίας αδειοδότησης της υπερπτήσης drone, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

ΠΑΣΟΚ: Η Ακρόπολη δεν είναι διαφημιστικό φόντο

«Η εικόνα ενός γιγαντιαίου αθλητικού παπουτσιού να "πατά" την Ακρόπολη μέσω προβολής με drones, αποτελεί μια ακόμα θλιβερή υπενθύμιση της ανάγκης για ξεκάθαρα θεσμικά όρια και σεβασμό απέναντι στην πολιτιστική μας κληρονομιά», σχολιάζει σε ανακοίνωσή του το ΠΑΣΟΚ.

«Η Ακρόπολη, παγκόσμιο σύμβολο του πολιτισμού και της δημοκρατίας, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως ουδέτερο φόντο για εμπορικές χρήσεις ή "έξυπνα" διαφημιστικά ευρήματα. Ειδικά όταν, σύμφωνα με τις πληροφορίες, η εν λόγω δράση είτε πραγματοποιήθηκε χωρίς άδεια είτε εκμεταλλεύτηκε θεσμικά κενά και ελλιπή εποπτεία, εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για τον ρόλο και την ευθύνη του υπουργείου Πολιτισμού. Η επιλογή του ΥΠΠΟ να αρνηθεί άδεια για τα γυρίσματα του διεθνώς καταξιωμένου σκηνοθέτη Γιώργου Λάνθιμου στον ίδιο αρχαιολογικό χώρο, καθιστά το ζήτημα ακόμα πιο επιτακτικό. Ποιο είναι τελικά το κριτήριο; Η εμπορική αξία του προϊόντος ή το πολιτιστικό αποτύπωμα του δημιουργού;», συμπληρώνει και ζητά:

« -Άμεση και σαφή ενημέρωση από το υπουργείο Πολιτισμού σχετικά με το αν δόθηκε άδεια για τη συγκεκριμένη δράση και από ποιον φορέα.

-Τη θεσμική θωράκιση των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων απέναντι στην άναρχη εμπορευματοποίησή τους.

-Διαφανή, ενιαία και αξιοκρατικά κριτήρια στην αξιολόγηση αιτημάτων για χρήση πολιτιστικών χώρων – χωρίς εξαιρέσεις και σκοπιμότητες.

Ο πολιτισμός δεν είναι εργαλείο branding. Είναι ζήτημα ταυτότητας, μνήμης και δημοκρατίας».

ΣΥΡΙΖΑ: Προσβλητική εμπορευματοποίηση

«Η εικόνα μέσω σμήνους drones του αθλητικού παπουτσιού που "πατά" πάνω στην Ακρόπολη για διαφημιστικούς λόγους, αποτελεί προσβλητική εμπορευματοποίηση του πυρήνα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς», σχολιάζει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ.

«Με ποιο κριτήριο έγινε η αποδοχή μίας τέτοιας πρότασης όταν τον περασμένο μήνα το υπουργείο Πολιτισμού δεν έδωσε άδεια στον σκηνοθέτη Γιώργο Λάνθιμο για τα γυρίσματα της ταινίας του στον αρχαιολογικό χώρο;», καταλήγει η ανακοίνωση.

Αντιδράσεις

Φωτογραφίες που ανάρτησαν η αρχαιολόγος και πρώην πρόεδρος του ΣΕΑ, Δέσποινα Κουτσούμπα, και η δημοσιογράφος του πολιτιστικού ρεπορτάζ, Ναταλί Χατζηαντωνίου, προκάλεσαν τσουνάμι αντιδράσεων στα social media.

#ΑΚΡΟΠΟΛΗ #ADIDAS #ΖΑΠΠΕΙΟ #ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


from Όλες Οι Ειδήσεις - Dnews https://ift.tt/OCX4Kfo
via IFTTT

Δημοσίευση σχολίου

To kaliterilamia.gr σέβεται το δικαίωμα όλων των χρηστών να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους ωστόσο διατηρεί το δικαίωμα, να μην δημοσιεύει συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια. Έτσι όποια σχόλια, περιέχουν ακατάλληλα προς το κοινό χαρακτηριστικά θα αποσύρονται από τον ιστότοπο.

Νεότερη Παλαιότερη